gelijke rechten bij scheiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Goedenavond allemaal!

Wees maar niet bang, hier geen scheiding thuis maar ik had net een vriendin op de app en ik vind het dieptreurig wat er bij haar gebeurt.

Hier het verhaal..

Ongeveer een jaar terug geeft haar man haar op haar verjaardag een prachtige ring, 's avonds hebben ze het nog even gezellig.. De volgende dag verteld hij haar uit het niets dat hij een ander heeft en dat hij wil scheiden. Hij blijkt al bijna een jaar een ander te hebben..

Hele scheidingsperiode loopt naar, hij doet alles om haar tegen te werken en te treiteren. Dus behalve dat mijn vriendin haar hele toekomst met twee kindjes in duigen ziet vallen kan ze ook nog keihard gaan vechten.
    Hij vernedert haar, weigert de scheidingspapieren te tekenen, houd de verkoop van het huis tegen terwijl zij nog wel moet meebetalen aan de hypotheek. Eerst zegt hij gewoon waar de kinderen bij zijn dat hij ze zo min mogelijk hoeft te zien, maar als hij merkt dat hem dat geld gaat kosten gaat hij opeens moeilijk doen om de omgangsregeling.

Hij woont al snel samen weer in hun oude huis. De afspraak is dat de kinderen in het begin niet in contact komen met zijn nieuwe vriendin. Hier walst hij overheen. De kinderen moeten verplicht met haar kinderen (zij was ook getrouwd) op een kamer slapen. Als ze daar komen moeten ze de kleren uittrekken en krijgen ze kleren voor daar.

Ik zie twee kleine kinderen die in een rollercoaster terecht zijn gekomen waar zij niet om gevraagd hebben. Mijn oudste dochter speelde er vroeger graag, maar wil er nu liever niet meer naar toe omdat vooral de oudste ontzettend gemeen en hardhandig is.

Nu heeft mijn vriendin aan alle kanten om hulp gevraagd voor hem, maar overal is er toestemming van haar ex voor nodig. Drie keer raden wat hij zegt... Ik word hier zo boos om, die kinderen hebben hulp nodig.

Aan alle verhalen zitten twee kanten zullen sommigen zeggen. Die gedachte hadden wij ook in het begin. Ik was al langer bevriend met haar ex dan met mijn vriendin (ruim 15 jaar). Ook ons heeft hij op een nare wijze zonder reden gedumpt, nog nooit heb ik me zo vergist in een persoon.

Is er iets wat ik kan doen? Tellen die gelijke rechten zo zwaar? Bureau jeugdzorg is er al geweest, dat gesprek heeft zij zelf gevraagd, maar ook zij kunnen niet veel.

bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, ik hoop dat er iemand tips heeft.

Fijne avond nog,

Mo

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik kan je helaas niets zinnigs hierover melden maar wat een ontzettend triest verhaal en wat erg! Maar wat lief dat jij er zo voor haar bent.

Hopelijk kan iemand van hier helpen!

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Moontje2008
    Kan die vriendin aan huisarts en school verklaringen komen die ook achter de hulp staan en ze verwijzen? Anders zou ik aanraden om vervangende toestemming bij de rechter te verzoeken. Als er 'derden' zijn die ook de hulp aanraden en de andere ouder blijft weigeren valt het namelijk onder zorgweigering. Vanuit daar kan ze mogelijk verder kijken hoe het op langere termijn op te lossen...

4. penseel

penseel Niet meer actief

Volgens de wet wel maar in de praktijk. Niet.

5. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja Moontje er zijn mogelijkheden om hulp voor hem te krijgen. Hier ook deze situatie gehad. Ik kon ook nergens aankloppen zonder zijn toestemming, maar heb het via de schoolverpleegkundige voor elkaar gekregen. PB me maar zal ik het je verder uitleggen

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ze moet zorgen voor een erg goede advocaat.
    Vervolgens alles documenteren. Geen contact met de ex via de telefoon, maar via de mail. Dan is later voor de rechter alles aan te tonen.

Zeker ook de toestemmingsverklaring voor hulp voor de kinderen. Als hij dat in een mail weigert heeft ze het nodige op papier om verder te konen.

Verdrietig als je wereld zo ineens instort, wat fijn dat ze vrienden heeft die achter haar blijven staan

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

:( wat zijn er toch nare mensen op de wereld :(

heel veel sterkte

Deel Deze Pagina