Niet slapen door spugen/boeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    #1 Carino, 6 feb 2014
    Laatst bewerkt: 6 feb 2014
    Ik word een klein beetje moedeloos van het niet slapen in bed van mijn zoontje.
    Hij is nu 9 weken en heeft reflux. Vanaf zijn derde week krijgt hij medicatie en de pijn is weg. Hij heeft 7 weken borstvoeding gehad en die heb ik helaas moeten stoppen door meerdere problemen. Hij krijgt nu nutrilon ha en ik verdik de voeding met johannesbroodpitmeel.

We zitten in een redelijk ritme, hij is tevreden en eet prima (5 keer per dag gemiddeld 150cc). Ik laat hem wel een half uur over een fles doen en stop regelmatig om te boeren. Hij spuugt ook bijna niet na een voeding en geeft goed aan wanneer hij genoeg heeft.
    Verder zijn alle reflux hulpmiddelen en tips toegepast. Hij slaapt op zijn buik.

Er is alleen een probleem: hij gaat meestal wel goed slapen maar wordt elke keer snel wakker door het spugen. Hij ligt dan te rommelen om die voeding weg te slikken. Daarna ligt ie altijd ine en plas spuug en slaapt niet meer verder, ook niet met mijn hulp.
    Wanneer ik hem dan oppak, volgen er nog boeren en oprispingen en draag ik hem weer in de bondolino.
    's Nachts slaapt hij wel zonder wakker te worden:(

Ik heb nog een dochter van 22 maanden en ik kan gewoonweg niet de hele dag dragen. Ik wil wel graag combineren want ik wil dat hij de helft van de slaapjes bij mij doet ivm huidcontact en geborgenheid. Hij slaapt heel goed rechtop. Soms komt er een oprisping maar die slikt hij weg en slaapt verder.

Iemand tips? Ik wil niet van 7 tot 19 mijn kind moeten dragen, althans, dat wil mijn rug niet en zo krijgt mijn dochter te weinig echte speeltijd met mij.

Misschien van voeding wisselen? Vader heeft wel hooikoorts maar van de jbpm raakt hij wel verstopt en daarvoor geef ik dan lactulose.

Kleinere flessen geven heeft weinig zin, maakt geen verschil behalve een kind dat te weinig slaapt en veel wakker is.

2. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    En als je de jbpm weg laat? Komen er dan hele flessen uit of kleine beetjes? Als het kleine beetjes zijn, dan zou ik het eens zonder jbpm proberen. Mijn zoontje had pijn als de verdikte voeding omhoog kwam. Misschien voelt het voor jouw zoontje ook ongemakkelijk en wordt hij daar onrustig van.

Hier ging het 's nachts trouwens ook beter. Volgens de osteopaat is er 's nachts een ander deel van het zenuwstelsel actief en verklaart dat het verschil tussen dag en nacht.

Deel Deze Pagina