Haiii Dochtertje van 9 maand zit met korte ritjes al in autostoeltje maar in een week tijd heeft ze al twee keer alles ondergespuugd! Dit is met maxi cosi nog nooooit gebeurd! Iemand die dit ook heeft ervaren? We gaan volgende week op vakantie (Italië) en knijp m nu al.... :-/
Past ze niet meer in de maxi cosi dan? Anders zou ik ze daar in houden met vakantie. Is zowiezo ook veiliger achteruit vervoeren, ze mogen er tot 13kg in of als het hoofdje boven de rand uit gaat komen.
Lekker terug in de maxi cosi dus? Ze is ook nog wel heel jong om al in de autostoel te gaan, ze past ws nog makkelijk in de maxi cosi met haar leeftijd? Dat is de veiligste en meest geadviseerde manier om je kindje te vervoeren, zo lang mogelijk achterwaarts. Wel een heel vervelend probleem trouwens, er komt toch ooit een leeftijd dat ze niet meer achterwaarts kunnen. ps zelf altijd wagenziek geweest en tabletjes van VSM hielpen bij mij het beste, beter als die gele van primatour.
Tsja ik zou haar terug zetten in de maxicosi. Sowieso vind ik 9 maanden al wel erg jong om over te gaan.
Je hebt ook vervolgstoeltjes die achteruit staan, zijn alleen vrij kostbaar (wel veiliger schijnt). ALs ze nog in de MC past zou ik haar zeker nog even over zetten idd..
Bedankt voor de reacties! Onze meid is erg lang... Ze komt al ver met haar voetjes over de rand van de maxi cosi... (nog niet met hoofdje trouwens) Reden dat we haar in autostoeltje deden is omdat ze kan zitten, om de tafel loopt etc. Maar dan maar wat opgepropter in de maxi cosi
Ik zou haar ook zeker in de maxi-cosi laten! Wij zijn nu meerdere jaren met een wagenziek kind op vakantie geweest en dat is echt geen pretje! Ik realiseer me nu pas dat dat inderdaad pas in de "gewone" autostoel begon. Wat hier wel iets heeft geholpen: zo'n magneetstrip onder de auto en van die seabeltbandjes, maar dat is pas als ze ouder zijn. Verder het fruit tijdens de reis even laten zitten, dat komt er zeker weer uit en dat stinkt echt enormmm. In plaats daarvan een droog koekje. Verder ook er rekening mee proberen te houden met rijden: rustig optrekken en ook de bochten rustig nemen. Als ze ouder zijn, niet laten kleuren of een spelletje laten doen waarbij ze naar beneden kijken. Daar ging het bij ons dit jaar nog mis (3,5 jaar). Als je vroeg weggaat, niet met een lege maag in de auto zetten, tenzij ze slaapt. Biscuitje (als ze ouder zijn) is genoeg. Verder lijkt ze er nu wel een beetje overheen gegroeid en spuugt ze in ieder geval niet meer elke langere autorit! Primatour krijgen we er hier echt NIET in, dus dat is wel irritant. Wat hierboven ook al gezegd is: de maxi-cosi is veel veiliger, zeker als ze nog zo klein zijn. En ze zien achteruit rijdend net zoveel (of weinig) als vooruit, dus "tegen de verveling" hoef je het echt niet te doen! En dan kunnen ze minder om zich heen kijken en worden ze dus ook niet misselijk .
De lengte vande benen maakt helemaal niks uit.. En ik snap al helemaaaal niet wat het kunnen zitten en lopen ermee te maken heeft Gewoon lekker terug in de MC dus.. Zoveeeeel veiliger
Neem aan dat als ze prima kan zitten enzo ze dus ook makkelijk in een gewoon autostoeltje kan zitten. Dat bedoel ik daarmee. En die benen zitten dus omdat ze zo lang is opgepropt en helemaal krom. Lijkt mij dus vrij logisch!
Ze kan makkelijk zitten ja.. Maar dacht dat het eigenlijk algemeen bekend was dat als de bivenkant van de oren er niet bovenuit komt ze dus nog prima in de mc zitten (tenzij ze natuurlijk wat steviger zijn en helema klem zitten al) Sorry.. En die benen tsjaa t moet maar ff hoor..
Van de oortjes wist ik niet .. Hoofdje wel iets er boven maar oortjes nog niet Thnx heb weer wat geleerd