Waar gooi jij je vieze sopje in leeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik maak ook nooit sopjes. Spuitbus schoonmaakazijn en een heleboel schoonmaakdoekjes. Ik pak heel regelmatig een nieuw doekje, lekker fris. :) Als ik een sopje zou maken, zou ik het weggooien in de wc.

Dweilen kan prima zonder sopje. Voordat ik begin, loop ik de vloer na met een sponsje met afwasmiddel. Daarmee schrob ik de vieze plekken er af. Vervolgens dweil nat maken, schoonmaakazijn op de onderkant sprayen en dweilen maar. Tussendoor uitspoelen en herhalen. Net zo vaak tot nodig en dan lekker in de was. Ik heb een klein huis en boven tapijt, dus ik hoef geen enorme oppervlakken te dweilen.

2. Triangel

Want? Je wasmachine wast als het goed is de boel schoon hoor.

3. Melief

Melief Niet meer actief

Dit ja, ik gebruik voor het toilet een nat doekje (heb zelfs speciale toiletdoekjes ;)) en spuit overal allesreiniger op en maak dan schoon van de schoonste oppervlakte naar de vieste

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt. Tja misschien onhandig maar uitspoelen in een sopje dat je steeds viezer ziet worden vind ik echt ranzig ;)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die heb ik ook, van Cif! Ideaal :D

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor dweilen had ik vroeger ook zo'n steel, waar je in zo'n fles water kon doen met een beetje schoonmaakmiddel specifiek voor de soort vloer. Twee keer sprayen en dan kon je zo het hele oppervlak doen. Wel praktisch maar het dweilde toch niet heel lekker, te stroef ofzo.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit. Nooit over nagedacht ook zeg...

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    In het toilet.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh nee zo ga ik dus niet mn hele huis dweilen. Dat zou echt killing voor mn rug zijn op die manier.

10. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ja, dat meen ik echt. Ze kunnen in de wc hun handen wassen, en anders in de badkamer.. dus niemand in de gootsteen. Ik was mijn groentes daar ook in, en soms staan er wat glazen oid.. vind het persoonlijk onhygiënisch

11. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Sop waar de wc mee is gedaan door het toilet, net als dweilsop, vind dit heel vies om door de gootsteen te gooien en niet hygienisch. Ik begrijp dat je de gootsteen erna ook kan schoonmaken maar vind ik een beetje omslachtig.
    Sopje van de woonkamer wel door de gootsteen.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dan zal ik maar niet vertellen dat wij onze vieze "boerderij-stront-andere-narigheid-handen" wassen in de gootsteen vd keuken....(overigens, we wassen wel eerst handen in de schuur als we de koeien hebben gemolken, verzorgd of ander vuil werk hebben gedaan;)).

Ik maak trouwens nooit sop voor de wc/badkamer. Ik gebruik zo'n spuitfles vd Witte Reus, sprayen, met een droge of vochtige microvezeldoek schoonmaken en klaar! Veel sneller en geen gesmeer met water. Doeken spoel ik uit(in de wastafel vd badkamer, want daar ben ik dan toch) en die gaan meteen de was in.

13. Triangel

Oh ik heb nergens last van. Maar ik heb het dan ook maar over hooguit 3 vieze plekken in een ruimte die ik eerst even met de hand doe voor het dweilen.

En of ik nou wel of niet een sopje zou hebben, dat zou ik sowieso doen. Ik heb een dweil van Leifheit, maar toch zijn er echt hardnekkige vlekken die ik er niet snel genoeg naar mijn zin af krijg tijdens het dweilen zelf.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gootsteen.

Heeeel soms in de wc. Maar dat is dan als ik de badkamer gesopt heb

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Ik vraag me af wat sommigen dan doen met hun gootsteen dat je daar niet eens je handen kan wassen. Ik doe niks in mijn gootsteen voor of na het handen wassen wat dan onhygiënisch zou zijn ofzo.

16. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Hier is het gewoon aangeleerd gedrag. Maar ik vind het eigenlijk wel prima.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

De "schone" sopjes spoel ik weg door de goorsteen.
    Wc water en dweilsop gooi ik buiten in het putje weg.
    Als ik groenten moet spoelen oid, schuur ik de gootsteen eerst even uit met afwasmiddel of schuurmiddel.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.239
    16.606
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De ene keer door het toilet en de andere keer door de gootsteen.

19. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    In de gootsteen,
    Groente was ik in een vergiet, en dat vergiet raakt niet eens de bodem..
    Daarnaast als ik wc's heb schoongemaakt gaat inderdaad het sopje door de gootsteen, en als laatste doe ik de keuken helemaal met dettol doekjes goed, en de gootsteen met schoonmaak azijn

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Op de kookwas wordt dat toch heus schoon, denk ik.

Deel Deze Pagina