Goh ja ik zou daar ook niet zo bij nadenken hoor. Je gebruikt toch zeep en je spoelt toch je handen lekker overvloedig? Om elke keer naar boven te lopen als ik naar de wc ben geweest vind ik wat teveel van het goede net als voor de kinderen. Het fonteintje in de gang is zeker niet praktisch, te klein.
Hier ook bijna geen sopjes. Als er wel een sopje is dan in de wasbak die ik daarna schoonmaak. Dweil water ligt eraan waar ik eindig; wc of wasbak. Zwemwater wel in de wasbak. Als ik poets zonder sopje spoel ik het doekje steeds af onder de kraan.
In de badkamer wc of buiten in de put, omdat ik dat handiger vind. Ik werk in de thuiszorg en wat ik daar soms tegen kom, vanmiddag had ik een sopje om de keukenkastjes schoon te maken gaat de cliënte doppen van de sausflessen afschroeven en schoonmaken in mijn sopje waar ik kasten mee schoonmaak brrrr. Of sommigen die de doeken niet uitwassen of doeken door elkaar gebruiken ik heb speciale doeken voor de badkamer/toilet/woonkamer/keuken.
Ik denk er nooit over na, maar meestal in de wc of bijkeuken. Maar in de gootsteen lijkt mij niet zo'n probleem hoor, je eet er toch niet uit? En maakt t regelmatig schoon.
Ik heb eigenlijk alleen sopjes als ik dweil. Dat gooi ik door de wc. Deels om te voorkomen dat een en ander verstopt raakt, deels omdat ik als laatste de wc dweil en dan meteen het water weg doe.
Ik in de wc. Om dezelfde reden als je vriendin. Maar ik word überhaupt wild van water op het aanrecht en viezigheid. Dus ik zou dat nooit in de keuken doen.
ik maak bijna nooit een sopje. Hier ook met spray en vochtige doek. Hooguit voor het dweilen sop, en dat gooi ik door het toilet ivm haren.
Gelukkig poets ik nooit (dat doet onze lieve en zeer gewaardeerde schoonmaakster) maar ik heb er nooit over nagedacht sop niet door de gootsteen te spoelen omdat dit niet hygiënisch zou zijn. Ik zou het dus gewoon door de gootsteen spoelen en nog geen seconde nadenken of dit qua bacteriën ed misschien niet zo slim zou zijn. Ik ben ook niet van het ultra-hygiënische, denk juist dat een beetje bacteriën en dergelijke goed voor de mens zijn en ons afweersysteem ook sterker maken. Gootsteen dus!
Ik maak schoon met de microvezelmethode (ik werk in de schoonmaak ) Dan maak je je doekje klamvochtig en heb je een speciale spray die je op oppervlakten spuit. Ook dweilen doe ik meestal zonder sop, maar met een vochtige dweil. dat lijkt niet praktisch, maar met dweilen die voor dit systeem gemaakt zijn kun je rustig een hele verdieping dweilen met 1x vochtig gemaakt te hebben. als de vloer erg vies is, pak ik wel sop, maar dat is lang niet altijd het geval.
Ik gooi de emmer leeg in de tuin. Achter in de tuin hebben wij een soort afvoerputje voor regenwater en daar gooi ik het water(sopje) in.
Ligt eraan waar ik ben in huis. Sta ik vlakbij de badkamer dan gaat het daar door het doucheputje. Ben ik in de huiskamer dan gaar het door de gootsteen
Gooi de emmer leeg in de drain bij de deur naar het terras, maar gewoon omdat ik het makkelijk vind. Doe er namelijk geen wc mee poetsen, die doe ik met antibacteriële wegwerpdoekjes.
Hier maak ik een sopje als ik de vloer wil dweilen. En dat sopje spoel ik door de wc als ik klaar ben. Waarom? Omdat ik de wc als laatste dweil.
Precies dit. En daarbij heb ik een ontzettend kleine keuken dus op wc is vanwege de ruimte veel handiger. Maar sopjes maak ik niet zo heel vaak omdat ik het lastig vind. Op het toilet hebben wij geen wasbakje, dus dat handen wassen moet dan wel in de keuken (of badkamer) gedaan worden. Ik heb begrepen dat er aan een mobiele telefoon meer bacteriën kleven dan wanneer je van het toilet komt trouwens...