Waar gooi jij je vieze sopje in leeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    ik gebruik het bad als een soort bijkeuken, daar doe ik mijn handwasjes in een emmer, leg ik natte kleren in tot ze in de was gaan, spoel ik vieze kleren uit en die enkele keer dat we een mop gebruiken die dus ook, en dan gooi ik het sopje ook in het bad. Lekker ruim en laag dus geen geknoei, en makkelijk spoelen met de handdouche. Meestal werken we ook met zo'n spray-in-de-steel systeem om te dweilen, dus dan heb je alleen een niet al te vuil dweilding dat in de was gaat. De wc doe ik overwegend met wegwerpdoekjes, ik gruwel van vaatdoekjes. Af en toe wrijf ik de natuurstenen wc-vloer met groene zeep en een handdoek, nadat ik de vloer hygiënisch gereinigd heb. Die handdoek gaat mee in de gewone was.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gewoon het idee.. Het zal heus schoon worden in de wasmachine maar vind de gedachte aan dat doekje dat gebruikt is voor de wc in je was gewoon een vies idee. En ik vind die wegwerp ook veel handiger. Doekje vies pak je een nieuwe

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het is een pak minder milieuvriendelijk...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik gooi het meestal weg in de w.c.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    ja dit doe ik ook. of ik heb van die wegwerp doekjes ideaal

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik gebruik ook geen vaatdoekjes, ook ik gebruik van die wegwerp glorix doekjes. Heb dan ook geen sopje nodig en hoef het dus ook niet weg te gooien.

Het sopje wat maak om de ramen mee te zemen gooi ik buiten in de put weg.

Dweilen doe ik met een stoomreiniger.

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    In de gootsteen, nog nooit over nagedacht.

8. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.487
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Altijd in de wc, ik zorg dan ook dat dat de plek is waar ik eindig.

9. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Handen wassen in de gootsteen als je van wc komt.?? Bahhhhh, wat onhygiënisch.! :eek:

Wij wassen ze gewoon helemaal niet... :p

Ik maak ook geen sopjes, maar anders zou ik het gerust in de wasbak gooien hoor.!

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het dan juist heel onpraktisch als ik met een emmer al naast de wc sta, en vervolgens speciaal naar de keuken loop om het daar leeg te gieten, en ten slotte de gootsteen daarna nog moet schoonmaken.
    Stel ik sta met een sop naast de wc [omdat ik met de wc bezig was] lijkt me het meest praktische om de emmer gewoon om te kiepen in de wc en door te spoelen.

11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik kom praktisch langs de wasbak als ik naar de kast loop waar de emmers staan, En de keuken maak ik toch al schoon, dus gewoon als laatste.. Ik vind als er een emmer zo in de wc gegooid word dat dat zo spettert en dan heb ik het gevoel dat ik de wc net zo goed niet had kunnen schoonmaken

12. Koolmeesje

20 apr 2017
    42
    10
    8
    NULL
    NULL
    In de wasbak. Daar is dat ding toch voor uit gevonden? De wc maak ik schoon moet een schone doek en die gaat vervolgens de was in. Ben ook niet zo van dat moeilijke. Beetje bacteriën werken prima voor je weerstand

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik gooi mijn emmers altijd leeg in de put in het achterpad. Of gewoon in de tuin.

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja, dat vind ik ook. Dan vallen die druppels over de bril heen etc... en dan heb je toch nog steeds een doekje uit te spoelen en een emmer af te spoelen? Ik vind het het meest handige om dat allemaal bij de gootsteen te doen.

Deel Deze Pagina