Ik wil graag volgende week beginnen met wassen, maar nu vroeg ik me af hoe ik het beste de (katoenen) fleece dekentjes kan wassen.. Hoor namelijk toch wel veel dat ze minder zacht worden of dat er 'pluizen' op komen te zitten.. Kan ik ze het beste gewoon met wasmiddel en azijn wassen? en hoe drogen? in de droger of aan het rek? Tips zijn welkom!
Ik zou ze gewoon op 30 graden wassen met wasmiddel. Geen azijn of wasverzachter en drogen op het rek. Maar pluisjes ga je sowieso wel krijgen bij fleecedekentjes denk ik.
tja, ik heb ze pas gewassen toen ze vies waren - kindjes hebben er toch geen direct contact mee eigenlijk. Ik zou inderdaad wasmiddel voor fijne was en azijn inderdaad gebruiken.
Eerst de vesels even vol laten zuigen met koud water en dan nat in het wasmachine. Het koude water zorgt ervoor dat de vezels zich openen zodat het papje waar de deken mee is behandeld in de fabriek eruit gewassen kan worden omdat de vezels open staan. Om de deken weer lekker zacht te krijgen kun je hem drogen in de droger op een lage stand.
Ik heb de eerste gewassen als jewe zegt, vond ze pillig worden, daarna nog een zelfde deken gekocht en die op de hand gewassen, die ziet er nog mooi uit. Ik zou ze dus op de hand wassen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.. Ik ga ze maar gewoon koud vol laten zuigen, dan wassen op 30 graden met wasmiddel voor fijne was en azijn.. en dan maar afwachten of het goed gaat.. Drogen in de droger denk ik idd dat de dekentjes zachter blijven..
Ik was ze gewoon op 30 graden met fijnwasmiddel en ze zien er nog keurig uit. Ik was alles altijd gewoon in de wasmachine en dat gaat altijd goed en anders heb ik pech!
Moet wel zeggen dat die van de hema veel mooier blijft na wassen in machine dan die van jolein, misschien maakt het merk dus nog wel iets uit..
hmm.. beide dekentjes van jolein hihihi ach, denk dat ik me er maar overheen moet zetten en gewoon moet gaan wassen volgende week
tja dan zou ik ze toch op de hand wassen, had er spijt van dat ik dat niet had gedaan en heb daarom zelfs een nieuwe gekocht voor in de wandelwagen, die andere zag er zo versleten uit door het wassen..