Ik moest vandaag met Janneke naar het cb, ze wordt over een week 3 en woog 13 kilo. Volgens het cb is ze flink gedaald in de gewichtsgrafiek. Over 3 maanden moet ik terugkomen want ze willen haar nu in de gaten houden. Hoeveel woog jullie kind op die leeftijd? Pfff moest het even kwijt, het is al zo'n gedoe met avondeten en nu dit weer!
Mijn dochter woog met 3 jaar en 3 maanden 13,9 kilo. Het maakt in principe niet zoveel uit wat ze wegen als ze maar hun eigen lijn volgen. Zoals ik in jouw verhaal lees is dit niet het geval, dus houden ze het even in de gaten. Dit kan ook weer rechtrekken hoor, door bijvoorbeeld een groeispurt. Hoe lang is je dochter?
Hier is mijn jongste 2jr10mnd en ook rond de 13 kilo. Nu is ze ook pas 90 cm, dus ben benieuwd of het CB daar wat van gaat zeggen? overigens hier ook een zeer slechte (avond)eten!
Mijn zoontje is bijna 3 en met 1 meter 14,5 kg... Netjes in zijn lijn. De jongste is iets in zijn lijntje gezakt, eet hij goed? JAAA! Ziek geweest? Nee! Is hij soms actief? JAAAAAAA! Daar ligt dan waarschijnlijk de reden.. Maak me nu nog niet zo druk, als het een lange tijd blijft dan misschien wel. Mijn zoontje is actief, vrolijk en levenslustig! Prima dus!
Hier ook een peuter die om en nabij de 13 kg weegt. Tsja zijn lijn buigt ook meer af, maar dat gebeurt nu eenmaal op die leeftijd dat ze minder hard groeien in gewicht (hier ook een moeilijke eter). Gelukkig vinden ze de lengte hier op het cb belangrijker, als ze in de lengte amper groeien maken ze zich wel zorgen (logisch).
Mijn zoon woog met 3 jr ook 13 kilo met lengte van 1m. maar hij had zo'n 4mnd lopen kwakkelen dus het was te verklaren. nu is hij 4,5 en 15 kilo. op (1meter2)
Hier is was zoon toen 96 cm en 15 kilo en hij is te zwaar volgens de lijntjes maar avond eten kan die goed hij is er gek op... maar bij ons gooien ze het neer op de pakjes drinken die hij krijg en die krijg hij alleen als we na de stad gaan bijvoorbeeld en das niet zo vaak hooguit 1 keer in de maand..
gewicht zonder lengte zegt 0,0 zoon is net 3 en 106cm en weegt 15 kilo, en dat is te licht voor zijn lengte. qua lengte ligt hij ver boven de grafiek en qua gewicht eronder. wie weet is jou dochter 13 kilo maar bijv 90 cm, dat zou bijvoorbeeld prima zijn edit: lees dat ze 96 cm is.. volgens mij is 13 kilo dan niet heel drastisch te licht?
Mijn dochter van 3 jr en 2 mnd is 12,5 kg en 87 cm, kwa gewicht te zwaar bij dr lengte. Maar ach als ze het verder goed doet? hier trouwens ook drama's met het avond eten
Mijn dochtertje van tweeënhalf is 87 cm lang en weegt 10,5 kilo. Ook een spinnetje dus al zie je dat niet aan haar. Soms stijgt haar lijntje, soms buigt het weer wat af, ze is erg ondernemend en actief en eet vrij slecht. Het belangrijkste voor mij is dat ze actief is, vrolijk en ze is gelukkig nooit ziek.
Mijn zoontje word over 2 maanden pas 2, maar weegt al 15 kilo en is 93 cm. Is dat teveel dan? 'Schrik' een beetje van jullie antwoorden, aangezien jullie kindjes veel ouder zijn. Hij is wel groot, en heeft geen gram spek.
Mijn dochter woog met 3jr en 2 mnd 14,5 kg bij een lengte van 102 cm. Maar ze ontwikkelt zich keurig in haar eigen curve. Het gaat dus denk ik bij jouw kindje er niet om dat ze te licht is maar ik haar eigen grafiek flink gedaald is.
Mijn dochter is 94 centimeter lang en 13.2 kilo. Afgelopen september ze is nu 2.8 maanden. Is je dochter veel ziek geweest of iets of eet ze slechter.?
Naarmate het kind ouder wordt wordt ook de gewicht/lengte verhouding anders. in geval de leeftijd van je zoon zou ik dus nu niet vergelijken. ze komen vanaf 2 jr nu eenmaal minder aan dan daarvoor en wordt het gewicht vanzelf lager naar verhouding van de lengte. de reden dat het cb bij TS aan de bel trekt is omdat het gewicht behoorlijk gedaald is. dat was bij zoon hier ook. maar hier had het een duidelijke oorzaak. het gaat om de verandering in de grafiek. dus zou me geen zorgen maken in jouw geval. gewoon in de gaten houden dat de lengte nu harder gaat dan het gewicht. en kijken of er reden is tot zorg (objectief kijken naar zijn voedingspatroon) als dat er niet is. geen zorgen maken.
Nee joh ieder kind is anders. Kan je niet goed met elkaar vergelijken. Overigens groeien ze na het tweede jaar weer minder hard dan in het eerste jaar. (hier kwam hij bijna 3 kg aan tussen 1-2 jaar en tussen 2-3 jaar iets meer dan 1 kg..)
17,5 en een 104 cm hij heeft altijd a;l boven in de curve gestaan hij breed gespierd een kleine uitsmijter zijn broer is even zwaar en een aantal cm langer bijna 5