Hoi meiden, Ik wil graag zelf een beetje profesionele visitekaartjes maken. Wie weet hoe ik dit kan doen, met welk programma? Ben nog niet zo'n computerwonder. Dank je wel!
Heb je office op je computer? Daar zit vaak 'publisher' bij. Hiermee kan je heel eenvoudig tekstvakjes, foto's, figuren en andere dingen maken. Je ziet meteen op het scherm hoe het eruit gaat zien.
Je kunt het inderdaad zelf doen ( ik weet zo niet een programma, sorry) maar ik weet wel dat je online, bij bijvoorbeeld Vistaprint voor weinig geld kunt ontwerpen, drukken en naar je toe kunt versturen. Ik was 3,95 euro kwijt voor 250 visitekaartjes.
Wij gebruiken ook Vistaprint. Als je de standaard lay out pakt kost het je alleen de verzendkosten, voor andere mogelijkheden moet je betalen. Maar er is genoeg keuze met de standaard lay out... En je kunt als je wilt ook briefpapier en allerlei ander dingen laten maken van post-it briefjes tot pennen. Op de achterkant van je visitekaartje komt dan wel het webadres van vistaprint te staan, maar dat vonden wij geen probleem.
Dat programma heb ik niet, maar misschien dat ik daar dan aan kan komen. Ga werken als pedicure, dus het moet wel een beetje profi kaartje worden.
Publisher is idd een programma, maar je kunt bij vistaprint ook je eigen dingen uploaden. Je betaalt dan wel wat meer dan alleen de verzendkosten maar als je publisher moet kopen ben je denk ik meer kwijt. En dan moet je ze nog afdrukken wat ook een hoop kost als je dat zelf doet. (inkt en papier) Misschien kun je een proefversie downloaden ergens? Daar kun je vaak niet zoveel mee maar misschien wel voldoende om je kaartjes mee te maken.
In PSP ( paint shop pro) kun je het ook heel goed doen. toevallig net afgelopen weekend voor mijn broer kaartjes gemaakt.
Publisher is inderdaad een programma, als je het hebt, kan je vermoedelijk vinden bij start - alle programma's - microsoft office - publisher. Het afdrukken hoeft niet heel duur te zijn, betaal op werk ik dacht 40 voor 150 kaartjes, digitaal geprint, dus niet gedrukt (glimt iets meer dan drukken, is wel stukken goedkoper) op mooi dik papier. Gewoon eens informeren bij een drukkerij in de buurt.