Ik ga binnenkort naar Amerika. Nu moet je voordat je gaat een aanvraag bij de ESTA doen of je het land binnen mag. Bij de originele site van de ESTA (is Amerikaans) moet je met een creditcard betalen. Die heb ik niet. Nu heb je ook een Nederlandse site, die voor jou een visum aanvraagt en daar kan je met Ideal betalen. Nu is mijn vraag of mensen deze site al eens hebben gebruikt (kan ook voor visums naar andere landen) en of het veilig is.
Ik heb even bij visumdienst gekeken en daar wordt gewaarschuwd om het niet via zulke sites te doen. Ik heb ook even beide aanvraagformulieren bij elkaar gehouden en bij de ESTA moet je veel meer vragen beantwoorden. Vreemd! Nou dan ga ik wel op zoek naar iemand met een creditcard. Bedankt voor je antwoord.
Ik heb altijd mijn visa via de visumdienst gehaald en altijd tot volle tevredenhed. Zelfs maffe visa als voor Syrie die uit Brussel moest komen gingen goed. Dus een aanrader. Maar voor amerika kun je toch altijd af met een visum waiver in te vullen in het vliegtuig, tenzij je geen nederlands paspoort hebt of op een soort van zwarte lijst staat?
Vreemd dat je moet betalen voor een visum voor Amerika, tenzij je inderdaad afwijkt van de standaarden. Esta formulier is gewoon een formulier wat je moet invullen voor vertrek naast het visumformulier in het vliegtuig. Nog nooit voor betaald...
Heb het net nagekeken en volgens de link van de KLM moet je het gewoon via de US customs aanvragen ESTA - reistoestemming aanvragen (Verenigde Staten) - KLM.com Heb je wel ene credit card voor nodig. Ik ben niet meer naar Amerika geweest sinds ze dit hebben ingevoerd, wist niet dat het het groene formulier vervangt dat je vroeger in het vliegtuig kreeg. Dus je krijgt nu alleen nog de witte, om aan de douane aan te geven dat je niets aan te geven hebt. Ik zou het via de link van de KLM doen, weet je in ieder geval dat je het bij de goede instantie doet.
Het is ook nieuw dat iedereen nu voor de ESTA moet betalen, iets van 14 dollar. In 2009 hoefde dat nog niet. Juul iedereen moet als hij/zij naar Amerika gaat ook een ESTA aanvragen en dan nog is het niet 100% dat je Amerika in mag want ze kunnen je bij de douane nog weigeren En in het vliegtuig moet je nog een visa waiver invullen, alles om het makkelijker te maken
Juul bedankt voor het kijken. Het probleem was dus dat ik geen credit card heb, maar dan zal ik iemand moeten zoeken met 1. Het scheelt natuurlijk ook wel of je 14 dollar betaalt via ESTA zelf of 35 euro via Visumplus. Ik moet het ook voor mijn zoontje aanvragen. In 2009 moest ik, naast de ESTA, ook dat groene formulier invullen in het vliegtuig. Misschien is dat nu dan ook veranderd. We zullen het zien over een paar weken
Wauw, das handig!! Bedankt!!!, ik wist niet dat dit bestond. Er zit een verkooppunt in de buurt, dus daar zal ik van de week een kaart halen. Probleem opgelost