waar gratis virus scanner downloaden ? en welke is goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila24, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben op zoek naar een goeie virus scanner die ik ergens gratis kan downloaden.
    Ik kreeg de laatste dagen ineens spam berichten en vaak sluiten de internet vensters uit zichzelf :evil: wat erg vervelend is.
    Ik heb nu Norton Ghost er op zitten maar volgens mij doet die zijn werk niet zoals zou moeten ;)
    Dus tips graag :D
     
  2. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik lees ff mee!
     
  3. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    AVG! Super moet ik zelf zeggen :)

    Groetjes,
    Josien
     
  4. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben op de pc Avast en op de laptop Comodo.(antivirus en firewall ineens,dus als je de Windows Firewall gebruikt moet je die uitschakelen.Tenminste, bij ons werken ze samen niet goed ;) )


    Ben over beide zeer tevreden :)
     
  5. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    idd gratis en betrouwbaar zou ik voor AVG gaan ff googlen
     
  6. Daphne1984

    Daphne1984 Actief lid

    1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Mee eens! AVG
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Zeker AVG!
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook avast, en ben er zeer tevreden over.

    Norton moet je zowiezo niet nemen, is op zich niet verkeerd, maar neemt ontzettend veel ruimte in op je computer, je pc wordt er erg sloom van.

    Hier is de link van avast:
    http://www.avast.nl/avast_antivirus_pro ... me_Edition
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    AVG werkt niet op mijn pc hij zegt dat hij bepaalde software niet ondersteund ofzo ? lekker vaag!

    Ik ben nu avast aan het downloaden hopelijk is dat wat.

    Weet iemand hoe het komt dat mijn internet vensters zomaar uitzich zelf gesloten worden?
    Ik had al gekeken in mijn software of er iets bij stond maar kon er niks vreemds tussen ontdekken en ik ben verder echt geen techniekus qwa pc :)
     
  10. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    nod32 van eset.
    is alleen niet gratis, als je de officiele versie wilt hebben...
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb avast gedownload en gister gelijk laten draaien en hij haalde er ongelovelijk veel virussen uit met de naam Trojan ... nu weet ik dat deze een crime is voor je pc maar hij haalde er wel 15 uit met deze naam dus zijn miss. files ofzo?
    Deze moet ik dan toch gewoon verwijderen of moeten ze in de kluis gezet worden ( je heb een paar opties namelijk) .... sorry ben echt een dummie
     
  12. Niet meer actief

    http://www.avira.nl/
    Deze is erg goed, je krijgt 1x per dag een irri reclame popupje, maar hij werkt super!
     
  13. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb er niet echt verstand van maar wij hebben NOD32 en mijn man is er zwaar tevreden mee
     
  14. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook hier NOD32 maar deze is officieel idd niet gratis.
     
  15. Lyst

    Lyst Bekend lid

    29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik heb veel verschillende gebruikt, waaronder Avast en Comodo. Ik vond de meesten of te zwaar, of te irritant in gebruik.
    Nu heb ik AVGFree, en die werkt perfect. Vreemd dat je die niet kunt downloaden.

    Als ik heb gescanned, en er is wat gevonden, laat ik 't altijd verwijderen. Dus niet in de kluis. Ik weet niet wat het beste is, maar dit werkt voor mij.

    Waarom je internet steeds gesloten wordt, weet ik niet, maar je kunt ook 'AdAware' en 'Spybot Search&Destroy' downloaden en zo nu en dan laten draaien. Spyware is ook heel gevaarlijk, en de virusscanner ziet die vaak niet.

    Het is ook verstandig om een Firewall aan te hebben, ik weet niet of je dat al hebt.
    :)
     
  16. wolly

    wolly Niet meer actief

    Hier zit de Avira erop en ben zeer tevreden.
     
  17. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou het gewoon in de kluis vastzetten. En dan kijken of je computer nog normaal functioneert...

    Het is ook slim als je Spybot Search&Destroy en Ad-Aware Personel download. Dat zijn spyware scanners die er nog wel meer uithalen dan alleen spyware. Het is dan handig als je die ook wekelijks laat draaien.

    En voortaan gaan surfen met een andere browser (voor het geval dat je dit nog niet doet.) Ik zelf heb Mozilla Firefox en heb sindsdien nooit meer rottigheid.

    Succes!
     
  18. bouchere

    bouchere Niet meer actief

    ik heb ook AVG er op zitten en werkt goed,
    nu ff off topic;
    maar nu de nieuwe 8 versie er is en ik hem wil downloaden
    moet ik eerst de oude versie eraf gooien .
    maar het rare is die staat niet tussen mijn software :(
    dus hoe ik dat nu moet doen?
    iemand een idee hoe ik die 7,5 versie dan van mijn lappie afkrijg?

    groetjes

    diana
     
  19. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Bouchere, toen ik AVG 8.0 ging installeren mikte die er tijdens het installeren zelf de vorige versie af. Is dat bij jou niet het geval?

    Groetjes,
    Josien
     
  20. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wat is browser :oops:

    Ik liet hem net weer draaien en weer zo een virus van Trojan, hij gaf wel de waarschuwing dat hij in mijn windows map zit dus of ik hem wil verwijderen/ in de kluis wilt zetten
    Dus ik had hem verwijderd maar had hem idd beter eerst in de kluis kunnen zetten om te zien of alles nog werkt :rolleyes: ....... ( tot nu toe wel )
     

Deel Deze Pagina