Dreumes 14 maanden savonds niet meer slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne01, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoi! Zoals de titel eigenlijk al aangeeft slaapt mijn dochter ineens niet meer savonds, ruim een week nu. Gister tot half 11 savonds zelfs. En nu weer pas om 9 uur.

    Ze sliep eerst nog 2 keer overdags. Vandaag heb ik haar 1 keer laten slapen van half 1 tot half 3. Kwart voor 8 naar bed en ondertussen slaapt ze nog steeds niet.. ze lijkt nu ondanks 1 slaapje nog steeds klaarwakker. Er lijkt niets aan de hand, als we erheen gaan is ze stil en gaat ze vrolijk rechtop zitten. Haar laten huilen helpt dus ook niet. Dan blijft ze huilen helaas. Heeft iemand tips???
     
  2. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Lastig zeg! Misschien naast haar bedje zitten totdat ze in slaap valt? Dat ze zich veilig voelt. Werkte hier goed laatste paar weken (zoontje 16 mnd). Hij kan nu weer zelf in slaap vallen. Ik hield daarbij ook nog z'n handje vast door de spijlen. Haar niet uit bed halen in ieder geval.

    Waarom ben je over naar 1 slaapje trouwens? Was ze niet meer moe genoeg? Ik ken wel de spreuk ' slapen doet slapen'. Misschien is ze met 1 slaapje te moe/overprikkeld om te kunnen slapen?

    Laatste tip: ik neem 's avonds tijdens bedtijdritueel altijd de dag met m'n zoontje door. Maar ik vertel niks over de volgende dag.
     
  3. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Soms helpt het als we erbij blijven, maar vaak gaat ze gewoon rechtop zitten en kletsen. Daaruit maakte ik op dat ze misschien niet moe genoeg was. Ik zat nog op 2 slaapjes toen dit begon en daardoor dacht ik dat ik misschien over moest gaan op 1 slaapje. Maar dit lijkt ook niet echt te helpen dus. Ons ritueel is slaapzak aandoen, tandjes poetsen en boven krijgt ze nog haar laatste fles bij mij in haar kamer. Ik kon haar dan altijd in bed leggen en ging ze lekker slapen. In bed leggen lukt nog steeds gewoon zonder te huilen maar na een kwartier begint ze te zeuren en uiteindelijk te huilen. Ze staat in haar bed of zit en is dan niet van plan te slapen, terwijl ik tijdens de fles wel zie dat ze moe is.

    Als ik haar voor 7 uur/half 8 in bed leg, is het standaard een onrustige avond met meerdere keren wakker worden in de avond. Na half 8/8 uur gaat het goed wanneer ze in slaap valt en slaapt ze gewoon door, maar dan moet ze wel gaan slapen ook natuurlijk.

    De dag doornemen kan ik inderdaad nog proberen.:thumup:
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier stopte het overdag slapen met 18 mnd.
    Hier waren de avonden net zo... Drama tot zo 00.00u Misschien heb je een - vroege- niet - meer- overdag- slaper?
     
  5. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Een hele dag houd ze niet vol nog. Het is zelfs zo dat toen ze nog 2 keer sliep na anderhalve uur alweer terug moest naar bed sochtends. Nu kan ik het rekken tot half 12/half 1, en dan moet ze echt even plat. Kan wel kijken of ze iets eerder nog naar bed kan en langer wakker is tot savonds..
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Mijn zoon is 18 maanden en doet hetzelfde. Ik hoor hem de speentjes en knuffeltje op de grond gooien. Hard huilen. Ga ik naar binnen, dan begint hij hard te lachen en gezellig te doen.
    Ik probeer nu nog even boven te rommelen als ik hem naar bed breng, zodat hij me hoort. En de deur op een kier.
    En als hij huilt ga ik naar binnen, geef hem zijn speentje en knuffel, leg hem neer op bed, maar zeg niets, om het niet te gezellig te maken. Soms blijf ik er bij zitten, maar niet te lang, want ik wil niet dat hij straks alleen maar slaapt als ik er bij wacht.
    De ene dag gaat het beter dan de andere, maar ik denk dat het een fase is.
     

Deel Deze Pagina