waar groeien baby.s van 7+ maand hardst van?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smiley3, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Was nog haar bakje kwark vergeten! Dit krijgt ze na haar avond eten ;) :D

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Weet dat er voor elk kindje andere schema is
    bij me oudste ging het ook anders,

In doordat hij te vroeg is 6wkn hebben we hoop al meegemaakt op gebied vd fles zelfs dat arts van cb aangaf laat hem bepalen wanneer omdat hij veel wakker was en sliep net voordat hij fles kreeg
    hij was 5wkn en als gevolg daling van glucose in de nacht
    vanaf dat moment ben ik ook heel anders erna gaan kijken en helemaal adviezen van cb of kinderarts

wilde hem elke week verhogen met fles maar dat kon hij niet aan
    Met als gevolg spugen verstopping onrustig noem maar op

ben daarom ook naar hem gaan kijken wat hij aangaf met eten en wat hij op kan. Totaal anders als bij de oudste

7.5 maand ongecorrigeerd is die klein maar wijkt niet naar beneden maar hij is wel tevreden/ontwikkeld zich goed en is vrolijk
    wel pakt die als die de kans krijgt het vaste eten van je bord of kijkt het je uit je handen

Zal de fles zo lang mogelijk houden ook sochtends
    vandaag met ons mee laten eten en uur voor eten danoontje en savonds omdat hij niet slaapt alleen wat sap/water tot aan de fles

Zeg altijd waarom volproppen als hij er last van heeft (de fles) en waarom wilt cb altijd alleeb mooie grafieken zien ipv hoe het de kleine het doet?

Dat is vaak door me hoofd gegaan en soms nog

3. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    #23 Zeilboot, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    Waar ze het hardst van groeien geen idee, maar hij krijgt het volgende:

3x180cc met 6 schepjes en daarvan 2 met 3 schepjes rijstebloem.
    1 stuk fruit met pietsie water en een halve boterham gepureerd.
    Groente met aardappels of rijst en soms klein stukje vlees of vis gepureerd.
    Soms nog een korst brood met 100cc dixap.
    Veel liefde :p

Consultatiebureau vindt dit prima. Een heel vast schema heb ik niet, 't wisselt een beetje per dag. 'K Ben zelf ook niet zo'n schematisch mens. En hij is lekker tevreden en heel actief.

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

#24 Nicci1982, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2014
    Hier van vast voedsel. Ook al vanaf 4 mnd geïntroduceerd. Mijn vent vind melk niets en het is heel lang een strijd geweest. Vanaf 4 mnd ging het een stuk beter omdat hij voedingsstoffen uit vast voedsel kreeg en dus de melk steeds minder belangrijk werd.
    En kleine beetjes herken ik wel. Toen hij brood ging eten was melk ook geen optie erbij. Veel te veel. Dus ook vaker eten verdeeld over de dag. Nu de melk eraf is is het schema ook normaal.
    Cb drong bij ons ook aan op snel opbouwen van vast voedsel ivm slechte drinken.
    Zal voor elke baby vast anders zijn. Gewoon doen wat bij je kind en jezelf past. En prijs jezelf gelukkig met een niet zo standaard kind 😁 dat is ook zo saai

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    wat fijn om ook te lezen dat je niet de enigste bent zeg!
    Standaard is die zeker niet..haha dat is geen enkel kind
    Volg idd me gevoel ook al vond ik de adviezen van cb eerst wel erg vreemd maar past wel bij hem!

Deel Deze Pagina