Knuffel of tutteldoek in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nala010, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dag dames,

Slaapt jullie baby/dreumes ook met knuffel of doekje?
    Als Sem moe wordt wilt hij zijn speen en zijn knuffelkonijn, een tutteldoek met een konijnenhoofd haha.. Hier gaat hij dan aan friemelen..

In bed houdt hij hem altijd beet en legt hem regelmatig op zijn gezicht.. Vindt het nog een beetje eng en vaak als hij diep slaapt haal ik hem van zijn hoofd af en leg hem naast hem neer..

Wie van zijn kindjes is ook verknocht aan zijn knuffel of tutdoekje? :D
    Vindt het wel heel schattig staan.. :)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze kinderen sliepen allemaal vanaf dr geboorte al met een knuffel

Onze dochter is 8 weken en als ze heel moe is maar niet in slaap kan komen leggen wij zelf haar tut over haar ogen dan word ze helemaal rustig

Als ze slaapt haal ik het er weer af en leg de tut naast haar gezicht

Onze oudste twee kinderen deden het knuffeltje zelf over de ogen rond 10/11 weken

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hier het zelfde kleine man wil tut zich zelf in slaap te
    krijgen en duw de tuttendoek op ze grzicht als ie slaapt
    haal ik het van zijn gezicht af en leg het naast hem kan geen
    kwaad anders zouden ze niet verkocht worden.

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ok beide kinderen. Oudste met een doek (gemaakt van kussensloop) en jongste met een knuffeldoekje. Eerste weken legde wij het ook over haar ogen, dan viel ze zo in slaap, werd ze heerlijk rustig van. Later legde ze hem zelf over dr hoofd neer. Nu slaapt ze op dr buik en slaapt ze met haar hoofd meestal op het knuffeltje.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb 2 knuffeldoeken en 3 knuffels in bed. Ze vind het prettig, maar is er niet verknocht aan.
    Ze kan er ook nog lekker mee spelen als ze wakker wordt, erg fijn.

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier het tuttelschaap (lammetje van prenatal) 2 van gekocht en alle twee in bed. Als hij wakker wordt, helpt het vaak om hem zn tuttelschaap weer aan hem te geven en slaapt hij weer door. Een speen hoeft hij niet, maar hij sabbelt op de pootjes van zn tutdoek.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden slaapt met twee tutdoekjes van Nestle (berentutdoek)

Finley slaapt met een Happy Horse schapentutdoek en een tutdoek van Bumba.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier een roze knuffel, geen idee waar ik die gekocht heb. Een tutdoekje (wel een grotere dan normaal). Ik leg m bij haar en soms ligt ze er met haar arm overheen als een soort beschermer haha. Vind het heel lief en ze speelt er mee als ze wakker is.

9. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Vanaf 4 maanden verknocht aan haar blauwe beren knuffeldoekje (de minst leuke die ik had). De anderen pakte ze niet. Hij lag ook altijd half over haar gezicht. Checkte het altijd even en legde hem dan ook een beetje opzij. En nu is ze nog steeds verliefd op haar ,,Bih" (zo noemt ze hem) :)

10. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hier ook met een tutje op het hoofd :). Lekker om het gezichtje in te wrijven. Duimpje of speentje erbij. Zo schattig.
    En ze speelt ermee als ze wakker wordt. Ze heeft hem niet perse nodig, althans nog niet.

11. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Beide mannetjes ook twee tutteldoekjes. Nooit een probleem van gemaakt als ie op zn hoofdje lag, er moet wel heel veel gebeuren willen ze geen lucht meer krijgen (dan moet dat beestje haast helemaal in neus en/of mond komen, lijkt me sterk). Oudste is nog steeds gehecht aan de twee tutteldoekjes :D

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Zoontje slaapt met een Nijntje knuffel met zo'n doekje er aan. Nijn gaat overal mee naar toe, zo lief!

13. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Jaa hier een tutje van Ior of het popje wat ik van de verloskundige heb gehad. (Geen idee of dat overal zo is, maar is zo'n kabouterachtig poptutje. Zo schattig hoe hij dat vast houd dan en met een puntje in zijn mondje <3

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc heeft een knuffeldoekje van een pinguïn van paco. Zo schattig om te zien.
    Soms gaat hij er eerst een beetje mee zwaaien om in slaap te komen en vaak ligt het doekje uiteindelijk op zijn gezicht. Het doekje is wel echt voor in bed, ik neem het nergens mee naar toe, behalve als hij gaat logeren

15. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Nala hier ook een doek met konijnen hoofd van tiamo. En ja Siem hield er ook van dat het op zijn gezichtje lag. Met inslapen prima, maar na tijdje ga ik kijken en leg de knuffel weg... Ook dat friemelen herken ik...

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ons meisje heeft zo'n roze badstof tutteldoekje met van die labeltjes eraan, knuffelt ze graag mee. Maar tot nu toe heb ik het nooit aangedurfd deze bij haar in bed te leggen, bang dat ze erin stikt ofzo, beetje overbezorgd misschien...

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier een meisje van 3,5 maand. Had vanaf geboorte al knuffel in bed staan, maar sinds ze dingetjes vastpakte heeft ze in bed 2 kleine knuffeltjes, 1 aapje van difrax(die noemen apie en is haar favoriet), en een paardje met slungelbeentjes die rammelt. Die is ook helemaal het einde, als ze hem vast heeft en ik nog even boven bedje hang wil ze dat ik 'm in mijn mond stop, steekt ze haar handje uit met dat paardje, en lachen! zo schattig!. In de box ligt ze vaak te knuffelen met een grote knuffel, valt ze ook vaak tegen aan in slaap.
    Tutdoekje heeft ze ook, maar die heeft ze alleen in de box of wipstoel, vind ik eng in bed ivm stikken.

18. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Misschien een knuffeltje van difrax een idee? onze dochter(3,5 maand), heeft het aapje(zie link), kan ze lekker mee knuffelen en spelen vanwege de lange slunngelarmpjes/beentjes. En is niet gevaarlijk omdat ie vrij klein van formaat is.

Knuffels en pluche - Difrax

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hier ook het schaapje tutdoekje van happyhorse legt ze ook op haar gezicht als ze slaapt. Sinds 4 mnd ofzo dat ze die zelf pakt en op haar gezichtje legt, ik vind het niet eng en haal em ook nooit eraf eigelijk.

20. sjak

sjak Niet meer actief

Hier zo'n hemakonijn-doekje genaamd Pook (Spookie) vanaf het begin heeft ze deze uitgeroepen als eeuwig favoriet. Ze slaapt niet zonder! Tot haar eerste jaar lag Pook alleen in bed, maar nu gaan we nergens meer heen zonder Pook anders is het drama.
    Het staat nog steeds schattig, maar ik vind het wel een beetje jammer dat ik Pook ook naast bed heb gegeven.
    Gelukkig heb ik er twee en een nep-Pook!

Deel Deze Pagina