Ik ben op zoek naar "het"recept voor een kwarktaart,en dan bedoel ik de zelfgemaakte,niet van dr oetker oid.... Alvast bedankt. groetjes Stierin
Ik kwam ooit deze eens tegen.. ziet er zoooooo lekker uit Wil hem ook nog eens zelf maken Aardbeien kwarktaart met mascarpone crème - Laura's Bakery
Ik maak het altijd heel simpel. Bak zelf een taartbodem, van bloem,suiker,ei en boter. ( is ook heel lekker met kruimeldeeg) 2bakken kwark 500 gr 1heel zakje witte gelatine 2blikjes aardbeien op sap. 2flinke eetlepels suiker. 1blikje sap afgieten. De andere blik het sap in een pannetje, dit opwarmen met de voorgeweekte gelatine. Alles mengen en twee uur in de koelkast. Hier is iedereen er gek oo met verjaardagen
Kwarktaart met sneeuwvlokken van meringue - Een recept van Lia Berends - Albert Heijn Deze vind ik heerlijk en niet alleen ik de hele familie. Vandaag gemaakt met oreo koekjes. Doe er niet altijd schuimkoekjes op hoor.
Bastognekoekjes verkruimelen en mengen met 50 gr gesmolten margarine, dit in de springvorm doen. Gelatine (6 blaadjes wit) even in een bakje koud water laten weken, klein blikje mandarijntjes sap hiervan aan de kook brengen, gelatine hierin laten oplossen en laten afkoelen. 250 ml Slagroom stijf kloppen met kopje suiker, pot kwark 450 gr hierdoor heen spatelen, gelatinemengsel erdoor spatelen, dan de uitgelekte mandarijntjes erdoor en mengsel op de taartbodem gieten. 4 uur in de koelkast en klaar