iets tegen inkijk bij raam voorkant

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Het is hier een gezellig buurtje en iedereen kijkt lekker naar binnen. Alleen soms heb ik er geen zin i ndat mensen kunnen zien wat ik aan het doen ben, of dat ik uberhaubt thuis ben. Voorheen hadden we lamellen, die waren dan half dicht. We hadden dan wel licht binnen maar geen inkijk. Nu hebben we een rolgordijn en een groot gapend uitnodigend gat.....

Manlief wil geen raamsticker... vitrage vind ik niet mooi....
    Wie heeft er ideeën? Onze inrichting is vrij eenvoudig (veel ikea).

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

grote planten of iets anders groots op de vensterbank?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Er is een soort van spiegel raamsticker, daarmee kan je perfect naar buiten kijken maar naar binnen zie je haast niks.
    Ik weet even niet waar het gehaald kan worden, meen me te herinneren dat mijn zwager het besteld heeft vanuit Duitsland, maar pin me er niet op vast...

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben precies hetzelfde. Wij hebben gekozen voor witte/roomkleurige vouwgordijnen (semi transparant).
    Voldoende licht en ik kan zelf nog naar buiten kijken. Naar binnen kijken is moeilijker.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hebt ook van die rolgordijnen waarmee je een soort luxeflex idee creeert. Het zijn 2 laagjes, die voor elkaar langs schuiven en je kan hem op doorzichtig of ondoorzichtig zetten. Ik vind het ideaal. Als we straks ons nieuwe huis hebben, komt er zo'n rolgordijn voor het keukenraam...

6. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Mijn ouders hebben van die glas in lood panelen voor het raam staan. maar dat moet natuurlijk wel een beetje in je interieur passen...

Een alternatief voor glas in lood vind je hier

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Chingy: dat is mooi maar een beetje erg duur alleen tegen de inkijk...

Athina: heb je er een foto van, en is het een beetje te betalen?

koala: vouwgordijnen? Foto? en waar heb je ze vandaan?

Troeltje: raamsticker wil mijn man per se niet.

plurkie: alle planten gaan dood bij ons... een vetplant heeft het het langst volgehouden (1 jaar) de tuin ziet er ook niet uit hoor.... erg he.

Nou mensen, ik voel me wel een moeilijke klant hoor....
    Nog meer ideeën?

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Bekijk bijlage 26179

Dit bedoel ik. Zijn bij de meeste bouwmarkten etc te krijgen. Ik heb ze zelf van de Gamma en de Hornbach.

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Wij hebben dus wel vitrage, maar dat kan dus best leuk zijn... tja t is je smaak of niet natuurlijk... Als je foto wilt pb dan ff dan kun je het zien. Wij hebben gewoon stof gekocht, schoonmams heeft er vitrage van gemaakt, manlief heeft een houten ronde stang gekocht en aan weerszijden een metallic kleurig houdertje... heel leuk geworden al zeg ik het zelf...

Inkijk is minimaal al kun je wel zien als imand in de kamer staat en echt voor ons raam gaat staan kijken (he elmo??;):D:p) Als wij gewoon op de bank zitten ziet niemand ons.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Je hebt ook van die "vouwgordijnen" die je van boven naar beneden kunt laten zakken. Zijn niet goedkoop maar wel erg mooi.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Grote vazen, mooi opgemaakt..! Planten.. Of de rolgordijnen dicht doen!:p

12. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    en zonwerende folie? wat je ook voor de auto hebt?
    daar heb je helemaal geen inkijk meer.

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zoiets bedoel ik

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik heb oudere overburen die de hele dag achter de geraniums zitten te gluren.
    wij hebben wel gekozen voor plakplastic daarnaast heb ik ook nog doorzichtig rolgordijn dubbelop beschermd dus hahaha.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Die plisse gordijnen hebben wij ook! Kunnen van boven en van beneden omhoog en naar beneden. Bevallen erg goed!

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Die doorzichtige rolgordijnen zien er goed uit. Gelukkig hebben wij geen last van inkijk wij wonen namelijk 4 hoog :)

Ik heb wel als ik bijv. bij me ouders ben (rijtjeshuis) dat ik me een soort bekeken voel ik ga daar niet ff in me neus peuteren ofzo :D of ff je onderbroek goed doen whaha

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wup:Gordijnen die van beneden naar boven kunnen??? Die moeten we hebben dan zou ik zeggen hihi..... vertel me meer...

Nathalie, die dingen van jouw foto zijn mooi maar we hebben dus al een rolgordijn....

koala, wat jij laat zien vind ik mooi en past denk ik wel bij ons interieur.... weet je nog wat je ervoor kwijt was :)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Dit vin dik echt heeeeeel mooi. Dit wil k ook!
    Heb je misschien iets meer info? Merk, type oid?

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Naja...ik bedoel dat je ze vanaf de onderkant omhoog kunt trekken....snap je? hmm...is nog niet zo makkelijk uit te leggen..hihi

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij de Hornbach is het van Decosol volgens mij. Je hebt ook nog een goedkoper merk maar daar zijn de touwtjes niet echt stevig van.
    En de Gamma is gewoon eigen merk.

Hema, Kwantum en Leenbakker hebben ook zulke vouwgordijnen.

Die van het plaatje zijn met motief. Ik heb zelf vouwgordijnen zonder motief, vind ik persoonlijk mooier.

Deel Deze Pagina