We hebben hier ook Lidl en aldi (heet hier Hofer). Helaas zit de Lidl redelijk ver weg, dus daar gaan we bijna nooit heen. Wel vaak naar de aldi. Verder naar Billa, is vergelijkbaar met de ah, vind ik. We proberen dan wel zoveel mogelijk gewoon huismerk te kopen.
Nettorama. En bij emte of ah pak ik de echte aanbiedingen. Via mijn vader zijn werk weet ik dat de nettorama echt de goedkoopste supermarkt is. Goedkoper dan liddl of Aldi.
Hier de grote boodschappen 1 keer per week bij de Lidl. Vooral groente en fruit is daar goed en goedkoop. Verder nog wat dingetjes bij de Plus en de Aldi.
Net waar de aanbiedingen zijn. Standaard dingen als brood melk yoghurt boter kaas bij de Aldi. Groenten en fruit afhankelijk van de aanbiedingen, vaak deels ook op de markt, voor de meer exotische soorten (watermeloen) bij de Turkse winkel. Lidl zit hier niet in de buurt maar kom ik wel 1 keer in de 2 weken voor de nodige voorraad. Verder AH, Plus, Nettorama al naar gelang wie het goedkoopst is, en de Turkse winkel voor Turkse producten. We hebben hier ook nog een Emte en MCD maar dat vind ik echt vreselijke winkels. Vlees kopen we 1 keer in de zoveel tijd groot in bij een goede halal slachterij. Vis op de markt.
Altijd in dld bij kaufland real netto en edeka. Het scheeld mijn 50 euro in de week als ik dezelfde producten van hetzelfde merk. Hier betalen we bijvoorbeeld voor een fles Coca cola van 1 liter 1.25 en in dld 59 cent.
De grote boodschappen bij Lidl, alles wat ze daar niet hebben bij de AH (die zit ernaast) Ik vind de Jumbo zelf een hele fijne winkel, maar die zit iets verder weg. Wij hebben geen C1000, Dirk en Plus..
Ik ga meestal naar Hoogvliet (daar spaar ik ook heel suf de kooppunten ) en soms naar de jumbo. Aldi doe ik soms ook, maar ik weet nooit wat nou echt goedkoper is. Het is namelijk helemaal niet zo dat de aldi altijd goedkoper is dan de hoogvliet.
Wij gaan meestal naar hoogvliet. Bij de lidl halen we drinken, koffiebonen en ham. We gaan alleen naar de plus als we iets vergeten zijn.