Waar had/ heb je het meeste behoefte aan tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PBV, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Eerlijk gezegd geef ik me er volledig aan over. :oops: of het slim is.. denk het niet. Ik ben nu zo'n 4,5 kilo aangekomen in 22 weken dus dat is volgens mij prima. Moet ook zeggen dat ik niet veel eet maar gewoon vaker en een stuk ongezonder het liefst.

2. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dat scheelt zeker wel denk ik. Ik ben zo moe, ik heb geen fut om maar iets te doen. Mijn hulptroepen zijn ingeschakeld, ik slaap tussen de middag zo’n 1.5 uur en ga op tijd naar bed.
    Ik wil graag bewegen / sporten, maar het enige wat ik doe is dagelijks een rondje wandelen.. verder kom ik gewoon niet en daar baal ik wel heel erg van.
    Ik zwom 1 keer per week zo’n 2000 meter banen trekken. Ik zie dat nu echt niet gebeuren.. het idee alleen al dat ik erheen moet zakt de moed me al in de schoenen terwijl ik er zo gek op ben.

Ik hoop dat het snel beter wordt, maar dat zal vast ook wel schelen in de kilo’s! Nu moet ik mezelf echt proberen in te houden anders komt het niet goed

PBV vindt dit leuk.
  3. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap at ik heel graag brownies en vanille baksels vond ik goor ruiken/werd ik misselijk van. (Ik bak graag en ook voor andermans verjaardagen dus die geur hing nog wel eens in huis helaas)

Deze zwangerschap was het Prince Mini Star koekjes en Milka Choco Swing repen.
    Werd deze keer misselijk van appels, maar niet van appelmoes (zonder suiker), best raar.

Oh en beide zwangerschappen was ik gek op aardbeien.. maar dat ben ik altijd wel dus dat is niet zo raar.

PBV vindt dit leuk.
  4. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dat valt inderdaad reuze mee! Ik hoop dat het bij mij ook zo is!

5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heb nog wel ff te gaan natuurlijk dus ga nu wel proberen er een klein beetje op te letten. :p

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Slaap.
    Dan was ik tenminste even verlost van al die afschuwelijke kwaaltjes (in bijzonder de extreme misselijkheid)...:oops:

(helaas was slapeloosheid ook een kwaal :mad:)

PBV vindt dit leuk.
  7. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Regenboog01 Ja dat had ik in het begin ook hoor, die vermoeidheid. Ik had het voordeel van 3 dagen werken, dus 4 dagen weekend en de eerste weken deed ik maar 1x per week 1000m. En dan na het zwemmen lekker een tukkie doen :D Was erg wennen, want normaal idd rond de 2000m, maar daar heb ik een rem op gezet. Maar hopelijk trekt de vermoeidheid een beetje weg en kun je jezelf er dan toe zetten! :rolleyes: En wandelen is ook al top he! :thumup:

@indy90 Nou 4,5 kg is hartstikke mooi! :D Als ik me aan alles zou overgeven dat ik wil eten dan denk ik dat er al 15 kg bij was geweest, en dan had ik nog in m'n handjes mogen knijpen :roflmao:

8. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik door alle behandelingen al 10 kilo ben aangekomen. :( Dus heb ook wel wat extra's. En kan natuurlijk nog hard gaan ineens. Maar tot nu toe ben ik wel tevreden inderdaad!

9. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Water :roflmao: zelfs midden in de nacht.

En wat helemaal raar is, is dat ik sinds ik zwanger ben mijn vriend vast moet hebben als ik wil slapeno_O

Qua eten helemaal geen cravings, meer dingen waar ik van walg sinds ik zwanger ben: vlees, ei en bananen :|.

PBV vindt dit leuk.
  10. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Wooow bizar hé die hormonen! Dacht altijd met n korreltje zout genomen moest worden maar t is echt zo!!

Eerste deel van mn zwangerschap snakte ik alleen maar naar fruit. Maakt niet uit welke! Een vriendin van mij is toen vanuit België nog een keer 2 grote manden fruit komen brengen omdat ik erover bezig bleef :D.
    Helaas is die craving vervangen door iets minder gezonds: macaroni met kaas. Echt ik kan t 3x per dag eten maar hou t nu op 2x per week. Zoooooo lekker die gesmolten kaas over de macaroni:oops:.

Verder liefst iedere dag in bad en ik "hang" net als enkele anderen hier in dit topic enorm aan mn partner. Ik tel bijna de minuten af tot ze thuis komt :rolleyes:

Frustrerend wel om behoefte te hebben aan bepaald eten wat in dit stadium van de zwangerschap echt verkeerd valt bij mij momenteel: koffie, zuivel, jus d'orange. Zoooooo lekker maar als ik dat doe dan ben ik de rest van de dag misselijk :cry:

PBV vindt dit leuk.
  11. Sunny37

Sunny37 Actief lid

11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    - Uitgeperse sinaasappelsap, zo heerlijk! En dan ook echt uitgeperste, vers, niet uit pak;).
    - Waterijs raket:)
    - bamischijf met mayo
    - zure snoepjes, vooral de eerste 3 maanden, terwijl ik daar normaal geen fan van ben
    - En vers fruit! Heerlijk:)! Meloen, appel

PBV vindt dit leuk.
  12. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

watermeloen, maar het is niet de seizoen ervoor :(

Sunny37 vindt dit leuk.
  13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Satékroketten. (Was maar een maandje ofzo)
    Daarna raketjes.
    En vanaf een maand of 5 koffie met heel veel warme melk.

PBV vindt dit leuk.
  14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Eerste zwangerschap niks

Nu paar dingen al gehad.. perziken op siroop, kroketten en appelsap.
    En slapen, slapen, slapen

PBV vindt dit leuk.
  15. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Eerste zwangerschap at ik soms wel de pond aardbeien per dag weg :D en Bossche bollen van bakkerij Bohemen , die zat om de hoek.

Nu drink ik liters melk weg en heb ik veel behoefte aan hartig, terwijl ik normaal echt meer van zoet houd. Chocola ben ik normaal verzot om maar vind ik nu niet lekker..
    En heb de nchtelijke behoefte naar Hollandse kost ( zuurkool, hutspot) terwijl ik dat normaal echt niet lekker vind :roflmao:

PBV vindt dit leuk.
  16. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik heb nu zin in alles wat ik niet in huis heb :rolleyes:

PBV vindt dit leuk.
  17. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap at ik veel manderijnen, en dronk ik veel slushpuppys

Bij deze zwangerschap betrap ik me er nog niet echt op waar ik veel van eet. Drink wel nu veel van active two 02 water

PBV vindt dit leuk.
  18. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Honey loops
    Broodjes groente smeer (rode biet/mierikswortel) met feta
    Sinaasappels
    Groentechips
    Zoete aardappels