Ronde 11, Huisarts,tempen/ovutesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xDanielle, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Beste iedereen.

Wij zijn al 11 rondes bezig voor ons 2e kindje.
    Ik heb al 1,5 jaar een cyclus van netjes 27/28 dagen.
    Ik gebruik al 4 maanden ovulatietesten, en nu de 4e maand tempraturen.
    De ovulatietesten geven altijd netjes tussen dag 14 en 17 een eisprong aan, maar de tempratuurlijs heeft tot nu toe nog maar 2x een eisprong ontdekt in Oktober en November beide op dag 17 via FF, en Ovutest in oktober op dag 16 en in November bleef de test even dik op dag 16 17 en 18. Waarna hij weer minderde.
    In December had ik weer een positieve ovulatie test op dag 17, maar FF vond de hele maand niets.
    (Deze maand zijn we nog bezig nu op dag 13)

Ik heb mijn ovulatietesten bewaard (opgeplakt) en ben vanplan na deze ronde naar de huisarts te gaan aangezien ik voor onze eerste zoon erg onregelmatig menstrueerde en ik afgelopen maand ook 10 dagen overtijd was.

Nu twijfel ik nog wanneer ik zou gaan bellen, zodra ik ongesteld word? Of pas na een aantal weken?
    Neem ik de ovulatietesten en grafiekjes mee naar de huisarts?

Ik hoop op een goed afloop maar heb er geen vertrouwen in, ik ben ontzettend bang dat het weer de verkeerde kant op gaat na 1 maand een lange cyclus terwijl ik dat al 1,5 jaar niet had.
    Ben erg benieuwd wat mijn cyclus deze maand vanplan is!

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Als ff geen ei geeft, dan zou ik ook niet te lang wachten met de ha bezoeken.
    Een ovutest kan immers positief zijn, terwijl je in werkelijkheid geen ei hebt.
    Succes!

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Je ovulatietesten hoeven indd weinig te zeggen. Je eitje hoeft namelijk niet te springen ondanks de lh piek. Ik zou ook niet te lang wachten met bellen.

4. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Bedankt. Tot nu toe nog geen ei ontdekt zit op dag 16 geloof ik..

5. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Is je LF vaker rond de 10/11 dagen, want dat is best kort. Ik ben zelf bij de gyn geweest. 1 keertje maar, want ik bleek toen gelukkig zwanger, maar die vond mijn LF van 10 dagen toch wel erg kort. Hij wilde toen gaan overleggen met zijn collega's of er iets mee moest gebeuren. Mijn geluk dat dit niet nodig was, maar als je vaker een korte LF hebt, plus een niet duidelijk ei, dan is het na 11 maanden niet heel gek om even langs je ha te gaan.

6. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    #6 xDanielle, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Reden dat ik toch zolang wacht is dat ik ook met overgewicht kamp. Dat is natuurlijk het eerste waar ze mee gooien gaan, terwijl ik vanaf me.14e onregelmatige cyclus gehad heb (ook bij.gyn gelopen) en.sinds de bevalling gaat het super. Dus eindelijk.had ik het gevoel dat ze na die 12 maanden niet de overgewicht de schuld konde geven, nu zullen.ze dat wel doen.
    Ik heb overigens ook altijd pijn in.de buik dag na ovulatietest positief was en op de dag dat ff positief was. Nu al 2 maanden niet

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zie ook dat je heel veel witte bolletjes hebt. Dus dan heb je niet steeds op dezelfde tijd getempt.
    Wellicht zorgt dat er ook voor dat je temp meer schommelt. Steeds op een andere tijd, is niet zo betrouwbaar. Probeer je wekkers eens elke dag op dezelfde tijd te zetten. Eventueel kun je in het weekend daarna gewoon doorslapen.

Maar naar de huisarts kan sowieso geen kwaad! Ik zou gewoon ff een afspraak maken. Als je met overgewicht toch een regelmatige cyclus hebt, dan zal je gewicht niet heel veel meespelen denk ik..

8. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Klopt, Onze zoon is al 3 maanden ernstig ziek, hij heeft te weinig witte bloedcellen en word snachts en sochtends elke dag op vreemde tijden wakker waardoor de tijden nogal verschillen. Slaaptijden zitten er hier al maanden niet meer in helaas.
    Tevens denk ik dat het dus ook erg aan de stress kan liggen.

Ik zit nu op dag 17 van mijn cyclus, Normaal zou ik al een ei gehad hebben, nu is er nog altijd geen 2e streep te vinden dus ik mag weer uit gaan van een lange cyclus.
    Wanneer zou ik dan het beste een afspraak kunnen maken? Wachten tot ik menstrueer, of gewoon eerder/later?
    Door mijn geschiedenis zullen ze ons vast wel door sturen.. Ik liep van me 14e tot 18e bij de gynaecoloog door onregelmatige cyclus, Sinds onze zoon ben ik altijd stipt optijd geweest (gelukkig!)

9. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Tripje naar de huisarts kan nooit kwaad, en wat betreft dat overgewicht, daar zullen ze het zeker wel met je over hebben maar voel je er niet door aangevallen. Erken dat het er is en misschien zal een gyneacoloog je vragen om een paar kilo af te vallen. Wij hebben ook lang moeten wachten tot we een positieve test in handen hadden. Ze zouden hier de eisprong gaan volgen middels inwendige echo's maar net toen ik daarvoor een afspraak had, een positieve test. Wat betreft wanneer die afspraak, gewoon zo snel mogelijk. Er kan best weer wat tijd over heen gaan voor de doorverwijzing enz enz. Na het gesprek met een gyneacoloog kunnen ze afspraken rondom je cyclus gaan maken!

Ik wens je veel succes en hopelijk snel een positieve test.

Deel Deze Pagina