Beste dames, Omdat ik pas sinds eergisteren weet dat ik de MMM weer inga ben ik sinds kort lid op het forum. Ik zou het fijn vinden om te praten met dames die in hetzelfde schuitje zitten... ik weet dat er al clubs zijn maar die kletsen al zo lang samen. Vroeger Mijn naam is Pluto2008. In april 2005 is bij mij PCOS geconstateerd. Wij wilden op dat moment niet direct kinderen maar hebben toch alles in gang gezet. Het ziekenhuis zei, ivm mijn overgewicht, dat ik moest gaan afvallen en dan terug mocht komen... Zware maanden en jaren volgden en ik kreeg er maar weinig af. Tot in December 2007 de arts zei toch te willen proberen om 1 ronde clomid te doen. We zouden 50 mg proberen om te kijken of dat zou aanslaan. Begonnen met primolut om menstruatie op te wekken en op de 3e dag begonnen met clomid. Ik werd op dag 23 na het bloedprikken gebeld dat ik een eisprong had gehad en dat we een 2e ronde in mochten gaan. Tot ik eind jan niet ongesteld werd.... ik bleek zwanger.. Wij waren helemaal blij want een lage dosering had aangeslagen... Een zwangerschap met veel angst volgde en in oktober beviel ik van een zoon. ------------------------------- NU Omdat wij toch graag een 2e wilde gingen wij terug naar het ziekenhuis van eerder...Helaas kwamen we daar bedrogen uit.. ondanks het feit dat ik lichter weeg dan toen ik in 2007 clomid kreeg wilde ze me niet helpen.. nieuwe procedure en afvallen.. Na een 2e, 3e en 4e opinion is alle ziekenhuizen in de regio leek het uitzichtloos. tot............. Geertgen... toch maar afspraak gemaakt en heen gegaan.. ondanks 2 uur enkele reis wilden we toch deze kans aanpakken.. Afspraak gehad met dr en voor hem was de diagnose zo gemaakt.. Een inwendige echo en het hoge woord was eruit.. Ik mocht dezelfde dag nog beginnen met provera...een middel om mijn menstruatie op te wekken... en dan direct starten met clomid op dag 3 van cyclus.. Ik ben echt ontzettend blij omdat dit eindelijk weer echte hoop geeft.. hoop die ook ontzettend eng is.. maar ik grijp het met beide handen aan.. Momenteel voel ik me op dag 3 van de provera redelijk slecht... misselijk voert de boventoon maar ik heb het er voor over.. ik duim en hoop en bid dat ik ook nog 1 keer een zwangerschap mag meemaken en uitdragen en dat er voor mijn oogappel ook een broertje of zusje is... Zijn er meiden die met mij samen willen kletsen over hun huidige clomid traject zodat wij elkaar samen kunnen steunen de komende tijd?
hoi pluto, Ik ben op zoek naar hetzelfde: een nieuw clubje met clomiddames om ervaringen uit te wisselen want het is idd lastig om er opeens tussen te komen bij een bestaand clubje. Ik ben zelf nu bezig aan mn derde ronde clomid. De eerste ronde met clomid 50 sloeg niet aan. Daarna provera om menstruatie op te wekken en daarna clomid 100 gehad en toen had ik op cd 11 een eisprong van een follikel van 35mm! Helaas 3 weken geleden ongesteld geworden dus nu ronde 2 met clomid 100. Zit nu al weer op cd 20 maar nog geen eisprong gehad, ondanks een follikel van 17.5 en 12 op cd17. Hopelijk komt ie snel... Ik heb overigens geen overgewicht en wel eisprongen van mezelf maar heel onregelmatig en vaak met hele lange cyclussen. Vervelend dat je zon last hebt van de provera, ik herken dat heel goed. Ik heb trouwens ook met clomid. ben dan steeds bijna een week echt helemaal van de kaart.
Hey Pluto en Itsme, Hier Croissantje uit Alkmaar... ook ik sluit me graag bij dit nieuwe groepje aan om dezelfde reden; bij alle andere clubs heb ik sterk het gevoel dat ik eerst alee 4.000 berichtjes moet doorlezen, voordat ik kan reageren zonder iets doms te zeggen Vandaag ben ik begonnen met mijn 3e ronde clomid, ik slik op dit moment 100mg per dag (2 tabletjes in 1 keer) op dag 3 t/m 7 van mijn cylcus... Die cylus is 'kunstmatig gestart' na een kuur Duphaston (vorige keer was dat Primolut). Begin dit jaar kreeg ik mijn eerste ronde Clomid van 50mg; dit leverde niets op waarna ik door mocht met 100mg. En dit ging in 1 keer goed! Er zat precies 1 eitje klaar en daarvan werd ik zwanger. Helaas bleek in week 8 tijdens de echo dat het hartje gestopt was met 7,5 week ... Een lange tijd van ziekenhuisbezoeken volgde; eerst voor een curretage, toen voor controle, toen een spoedbezoek 's nachts omdat ik letterlijk leeg liep van onderen (mijn Hb waarde zakte ook direct met een vol punt), weer controle en tot voor kort wekelijk bloedprikken in de ochtend om vervolgens 's middags te horen dat het Hcg gehalte nog altijd voldoende was om een Precitor te laten denken dat ik zwanger was... Ow ja, en komende week heb ik op vrijdag een afspraak staan voor een HSG onderzoek (foto's maken van mijn baarmoeder i.v.m. mogelijk groot tussenschot); in de hoop dat dit niet leid tot een verplichte operatie :x Maar goed, samen met jullie ga ik hier positief zijn!!! Ben vandaag ook gewoon helemaal vrolijk dat ik eindelijk weer aan de clomid mocht beginnen... voelt echt weer als de weg naar boven na een lange tijd in de put.
Hallo meiden Graag zou ik mij ook bij jullie clubje aansluiten als jullie dat goed vinden. Bij mij is anderhalve week geleden PCOS vastgesteld, en ik ga deze week met medicijnen beginnen om mijn menstruatie op te wekken en vervolgens met mijn 1e ronde clomid. Het lijkt erop alsof jullie al iets meer ervaring in de mmm hebben dan ik, maar ik hoop dat we elkaar kunnen steunen. Ik heb geen overgewicht, en na het stoppen met de pil gingen de menstruaties goed. Maar tussen mijn een na laaste en laatste menstruatie zaten meer dan 40 dagen en de laatste is nu 3 maanden geleden. Daarom was ik naar de HA en die stuurde me door naar de gyn omdat ik voor de pil ook heel onregelmatig ongi was en mijn ouders ook wat moeite hadden om kinderen te krijgen. En toen werd de diagnose gesteld...
Hallo meiden, Ook ik sluit me graag bij jullie aan. Zuss wees mij om dit topic . De andere topics vond ik ook al te groot om nog bij aan te sluiten, dus deze kwam als geroepen! Afgelopen woensdag is bij mij PCOS vastgesteld en door de gynaecoloog is besloten gelijk met clomid50 te beginnen. Sta nu op het punt om ongesteld te worden en dan moet ik van dag 3-5 clomid slikken en op de 12e dag weer voor een echo.. Ik heb helaas wel wat overgewicht; bmi is nu 28,5 Maar begin oktober was dit 30,4 dus ik ga de goede kant op! Maar ja ben er nog niet voorlopig, dus gaan we gewoon door met afvallen.... @Zuss; ik heb het boek 'managing pcos for dummies' besteld; op bol.com staan zat boeken over pcos, helaas allemaal engels.... Heb het nog niet binnen, dus ik weet nog niet of het ook echt wat is. Groetjes Linda
Jeej! Ik ben zo blij dat er nog meer clomid dames zijn die zich niet thuis voelden bij de bestaande massale clubs. Ik vind t allemaal best pittig , heb veel last van de hormonen en kan af en toe echt werk wat steun gebruiken van dames die in het zelfde schuitje zitten dus ik ben heel blij hiermee! Ik heb gelijk ook een vraag voor julie: krijgen julie allemaal echos? En in welk zh lopen jullie? Ik zit in t umcu en krijg ze dus niet standaard omdat de arts vindt dat t belangrijk is om t niet te veel te medicaliseren... Nu had ik vorige ronde een follikel van 35 mm en do ben ik (na aandringen van mij, omdat t al dag 17 was en er nog niks leek te gebeuren) weer geweest voor een echo. Had 2 follikels die waarschijlijk binnen een dag of twee zouden gaan springen, maar tot op heden geen positieve ovutest of tempstijging. er staan geen echos meer gepland maar ik ben nu bang dat ze weer veels te groot worden, wat zouden jullie doen?
He itsme, Ik loop in het maasstad ziekenhuis in rotterdam. Ik krijg op de 12e dag alvast een echo; verder heb ik nog geen idee... Ik hoef alvast niet meer te temperaturen van de gyn; dat vond hij geen nut hebben bij lange cyclussen en nu nemen ze de boel toch over Daar was ik wel blij mee, want na 3 maanden was ik dat helemaal zat! Zit wel te twijfelen of ik ovulatietesten zal bestellen....wat denken jullie?
@itsme82 Ik begrijp precies wat je bedoeld als je schrijft dat je het allemaal nogal pittig vind. Bij mij gaat het echt met ups en downs, soms op een avond. De afgelopen week kon ik soms zonder problemen dingen (gesprekken, televisiescenes) aanhoren over kinderen, maar soms kreeg ik dan echt zo'n steek... Over je vraag: ik zit natuurlijk nog helemaal aan het begin van de mmm. Maar van de gyn in het ziekenhuis in mijn woonplaats heb ik begrepen dat ik vanaf dag 10 na mijn menstruatie om de dag een echo krijg tot de eisprong...? @linda1984 Ovulatietesten had ik al in het badkamerkastje staan van voor de diagnose, dus ik denk wel dat ik die ga gebruiken. Zelf worstel ik op dit moment erg met mijn angst voor de bijwerkingen van het slikken van Provera en Clomid...
Wat leuk dat jullie erbij zijn..ik ga morgenavond even reageren..typ nu vanaf iphone op bed....tot morgenavond
@Zuss: Ik heb dat precies hetzelfde met ups en downs: meestal gaat het prima maar soms ben ik de onzekerheid en t wachten zo beu. Ik heb het afgelopen jaar ook al zoveel testen versleten terwijl ik achteraf toen nog geeneens een eisprong had. Vooral de week dat ik aan de clomid zit is heftig, want ik voel me er echt heel rot door. Dat is overigens - naast vermoeidheid - ook de enige bijwerking waar ik veel last van heb hoor! Fijn dat jij wel standaard echo's krijgt! Dat geeft echt zo veel rust vind ik! In t UMCU doen ze dat dus niet. De 1e ronde met clomid 50 geen echo's, pas toen ik na bijna 5 weken geen verhoogde progesteron en ook nog geen positieve ovutest of tempverhoging had kreeg ik er een en die liet zien dat er absoluut niks groeide. Toen Provera gehad en door met clomid 100 Toen heb ik na veel aandringen wel een echo gehad op CD11 en 15, want ik wou niet weer 5 weken wachten. Op CD 11 zat er toen een follikel van 35 mm en die was toen op CD 15 weg ( op CD 11 dachten ze nog dat t geen follikel maar een cyste was omdat ze nog nooit zon grote follikel hadden gezien). Gek genoeg vonden ze die grote follikel geen reden om ook deze ronde echo's te maken.... Dat vond ik erg balen maar donderdagochtend heb ik er na aandringen van mij gelukkig toch 1 gehad omdat er volgens mij nog niks gebeurd was en ik al op CD17 zat. Toen zaten er dus 2 follikels (17.5 en 12 mm) en zou ik binnen enkele dagen mn eisprong moeten hebben. Omdat ik nu 4 dagen later nog steeds geen positieve ovutest of tempstijging heb vraag ik me nu weer af of deze niet ook weer aan het doorgroeien zijn tot mega-ei maarja dat weten we niet want er staan geen echo's meer gepland *zucht* Naja, morgen moet ik progesteron laten prikken en daar wordt ik dan woensdag over teruggebeld. Als ie inderdaad nog niet gesprongen is zien ze dat in mn progesteron en dan ga ik gewoon weer een echo eisen! Er is volgens mij gewoon een bepaald hormoon (pregnyl?) wat je kunt spuiten als je follikels groot genoeg zijn maar niet willen springen dus ik snap er niks van waarom ze steeds zo afwachtend zijn. Straks is ie weer veeeels te groot! @linda1984 Ik heb zelf wel ovulatietesten gebruikt maar ik word er eigenlijk nogal knettergek van omdat ze vaak geen duidelijk beeld geven .Die waarbij je zelf streepjes moet vergelijken geeft geen duidelijke piek aan en die digitale van CB zijn zo duur.... Ik heb dus ook dit weekend besloten om er mee te stoppen. Ik blijf wel tempen trouwens. Doen jullie dat eigenlijk? Is wel echt een aanrader, vooral als je in een ziekenhuis zit wat geen standaard echo's doet... Zo weet je toch nog n beetje of er al wat is gebeurd! @Croissantje: jemig wat een heftig verhaal zeg! Ik hoop dat die operatie niet nodig is en dat je nu weer verder kunt na dit alles. Kan me voorstellendat je heel blij bent dat je weer aan de clomid mag en dus weer vooruit kunt kijken! Ik heb dat ook elke keer als ik die pilletjes slik. Op dat moment is de teleurstelling van de vorige keer weer even weg omdat je dan weer uit kunt kijken naar de volgende poging (jammer alleen dat ik me na 2 dagen al weer super labiel en klote voel door de hormonen hahaha) @ pluto: poe, ook al zo'n heftig verhaal! Wat fijn dat je weer mag beginnen en ookd at je weet dat clomid dus goed aanslaat bij jou, en zelfs al zo'n lage dosis. Wie weet ben je deze keer ook al met 1 x weer zwanger.... Goed, ik ga weer even werken want dit is een beetje aso in de baas zn tijd. Ik kom vanavond nog weer even kijken hier!
hallo dames, zou ik met jullie mee mogen schrijven? Bij mij is pas geleden een lichte vorm van pco geconstateerd, ik ovuleer wel en word iedere maand netjes ongesteld maar mijn cyclussen zijn onregelmatig (max 35 dagen) en mijn eitjes wachten te lang met springen zeg maar waardoor ze niet sterk genoeg zijn (dit gebeurt meestal op cd 17) Nu heb ik woensdag weer een afspraak bij de gyn en ga ik starten met clomid. Ik ben heel benieuwd wat dit gaat doen! We hebben al 2 heerlijke meiden van 8 en 6 jaar oud en we gebruiken al 4 jaar niks meer wat tot nu toe heeft geresulteerd in een bbz. Heb al eerder clomid gebruikt en dat sloeg pas aan bij de 150 mg maar ik vloog tegen alle muren op waardoor ik er eigenlijk een beetje klaar mee was, alleen die wens voor een ieniemienie he... die is nu sterker dan ooit! Ik ga me even inlezen hier op het forum, ben met deze namelijk helemaal niet bekend...
Hoi Dames, Mag ik me hier ook aansluiten? Bij mij is het geen pcos maar ligt de cyclus gewoon helemaal plat. Er liggen mini eitjes klaar om gestimuleerd te worden, maar die stimulatie ontbreekt dus waardoor er helemaal niks gebeurt. Dat was even schrikken want van onze kleine meid ben ik spontaan zwanger geworden. Weliswaar met een zeer lange cyclus, maar er gebeurde toen wel wat, en n u ineens dus niet meer! De behandeling komt wel op hetzelfde als pcos neer. Ben vorige week naar de gyn geweest en heb provera en daarna clomid voorgeschreven gekregen, maar omdat we de 16e een week op vakantie gaan besloten pas daarna te beginnen met de provera, want anders kom ik helemaal in de knoei met de onderzoeken. Helaas moet ik dus nog even geduld hebben. Het lijkt me echter wel een heel gedoe hoor, al die echo's en bloedprikken... Ik zie er dan ook best wel tegen op, maar de wens voor een brusje is zo groot... Graag lees ik jullie ervaringen hiermee, dan kunnen we elkaar (hoop ik ) een beetje steunen.... Liefs Milo
Goedemiddag! Even heel snel tussendoor: welkom nieuwe meiden! En dan nog een kort vraagje; woensdag moet ik starten met clomid 50; maar maakt het uit of ik dit 's middags of 's avonds inneem? Ben ik eigenlijk vergeten te vragen. En als het niet uitmaakt; wanneer nemen jullie het in? Volgende week vrijdag heb ik al een echo; gaat supersnel zo opeens! Groetjes Linda
@ linda: ik heb geen instructies mee gekregen qua tijd dus deed het maar meteen 's ochtends: hoe sneller een eisprong hoe beter dacht ik! Hoop dat het meteen aanslaat en je volgende week vrijdag een mooie follikel hebt!
Hallo meiden, Ook ik zou me graag bij jullie aansluiten. Hierbij in het kort mijn verhaal. In 2008 is er bij mij PCOS geconstateerd, ondanks dat we geen kinderwens hadden. De gyn had toen al aangegeven dat als wij zwanger wilde worden, het niet op de natuurlijke manier zou gaan. Afgelopen augustus hebben mijn man en uj besloten dat we ervoor wilde gaan. In september zaten we al bij de gyn. Na de nodige onderzoeken werden manlief zijn zwemmers gezond verklaard. Maar door mijn PCOS waren er toch hormonen nodig. Aangezien de gyn clomid bij mij niet zag zitten, ben ik meteen gaan spuiten. Inmiddels zit ik op cd 16 en heb ik na 3 fm's een ei van 13mm Ik moet de 10e terug om te kijken of het eitje verder is gegroeid. Een lang verhaal, sorry hiervoor. Groetjes, twis
Ha,ha,ha.... dat waren precies ook mijn gedachten Itsme! Hoe eerder het in mijn lijf zit, hoe beter En die bijwerkingen... die komen toch wel... of niet.... heeft bij mij geen invloed qua tijd van innemen. Ik zou eigenlijk deze ronde geen echo's meer krijgen, aangezien ze nu wel wisten dat 100mg werkt bij mij. Maar ja, toen ik ineens van alles las over "extra heftig reageren op clomid na curretage" alsook "vrijwel niet meer reageren op clomid na miskraam", wist ik het even niet meer. Dus bij het maken van mijn HSG onderzoek afspraak (die rontgen foto's), heb ik gewoon heel brutaal gevraagd om een echo En die krijg ik nu dus ook vrijdag! (voor mij is dat cyclusdag 8) Ook wel handig ingepland op deze manier, want ik loop in het ziekenhuis van Beverwijk, terwijk ik zelf in Alkmaar woon (moet dus iedere keer wel 2x20 minuten rijden)... ow ja, en niet geheel onbelangrijik: KOMENDE MAANDAG GA IK OP VAKANTIE NAAR EEN TROPISCH EILAND!!! En hoe leuk zou het zijn als we daar een herkansing krijgen.... @Linda1984, ik heb geloof ik een nogal vreemde verstandhouding met ovulatie-testen, bij mij zijn ze altijd positief! Maar ja, het ligt ook wel een beetje aan de 'begeleiding' die je wel of niet krijgt in het ziekenhuis. Ik kreeg in mijn tweede ronde echt iedere 2/3 dagen een echo (vanaf de 10e dag ongeveer) totdat ze letterlijk zeiden: "Het coïtus advies geldt voor vandaag en morgen".... Lekker romantisch! Maar wel effectief bleek later... @ Zuss, wij hebben dus ongeveer dezelfde ovulatie-echo's! Fijn is dat wel hoor . Volgens mij heb je dan die testen niet meer nodig maar ja, als ze er toch liggen! Ha,ha,ha . Misschien helpt het trouwens voor die Provera om het te zien als "reset-kuur'... zo noem ik het altijd thuis, want het met die kuurtjes (Primolut, Duphaston, Provera) altijd letterlijk het gevoel dat ik alles weer 'op nul mag zetten'... Reset en klaar voor de nieuwe start! @Milolove, wat verstandig dat jullie wachten tot na de vakantie!! Ik vraag me af of ik het zou kunnen Maar ja, ik had dan ook wel echt heeeeeel veel mazzel ditkeer (jawel, er mocht me nog iets meezitten na alle curretage ellende) dat het precies allemaal klopte... vrijdag dag 8, foto's en echo, maandag op vakantie... jetlag-vrij en onder de palmboom op alle vruchtbare dagen!! Als het aanslaat tenminste
Welkom missoni en milolove en twiss88, het wordt al een mooie groep zo. Ik zit hier harstikke 'illegaal' al jullie posts te lezen, want ik zit ergens waar ik eigenlijk goed zou moeten opletten. Ik denk aan jullie, en zal morgen uitgebreider reageren... Ik ben zo blij met dit forum, hier kan ik toch dingen delen die mijn man, moeder of vriendinnen veel minder goed zullen begrijpen dan jullie!
hallo meiden dank jullie wel voor jullie warme welkom ik zat namelijk altijd op een ander forum maar daar lees ik heeeeeeeel weinig tot niets over clomid en deze tijd is dan toch fijn om ervaringen, vragen etc te delen! @Linda, volgens mij maakt de tijd dat je clomid in neemt niet veel uit hoor, denk wel dat het belangrijk is dat je ervoor of er na iets eet, dan wordt het ook sneller door je lichaam opgenomen. @Twis, spannende tijd voor jou dus! Fijn dat het zo snel gaat! @croissantje, heerlijk vooruitzicht die vakantie! en qua timing natuurlijk helemaal, super relaxed genieten van al het moois om jullie heen, ideaal moment om zwanger te raken natuurlijk! ik duim voor jullie! Hier breekt mn menstruatie nog niet helemaal door, het blijft lichtroze zal morgen wel los barsten en dat is ideaal voor mn afspraak woensdag bij de gyn want dan kan ik gelijk deze cyclus met clomid starten. Welke cd starten jullie met innemen? Ik hoop zo dat de 50 mg aan gaat slaan, scheelt natuurlijk wel wat bijwerkingen denk ik! Ik weet nog niet hoe het zit met echo´s en metingen etc, dat zal ik woensdag allemaal wel horen maar ik heb echt een geweldige gyn die er alles aan doet om haar clienten zsm zwanger te krijgen dus dat werkt wel mee ik kan nu al niet meer wachten...
Dag meiden Ik zit nog steeds op die plek waar ik eigenlijk moet opletten, maar jullie berichten zijn veel interessanter. Omdat ik mijn aandacht moet verdelen even geen persoonlijke reacties of delen van gevoelens, maar ik wilde wel graag wat doen. Ik heb daarom maar even een overzicht van 'de stand van zaken' van 'ons clubje' gemaakt. Dat zag ik bij andere fora en vond ik wel handig. Als ik het verkeerd heb of als jullie aanvullingen heben, voel je vrij...! Pluto2008 Diagnose PCOS 2005, start Clomid 50mg dec 2007, Jan 2008 zwanger à Zoon Start Clomid nov 2011 Itsme82 Sept 2010 gestopt met pil, diagnose PCOS juli 2011. Clomid 50mg, geen eisprong. Clomid 100mg, eisprong. Start 2e ronde Clomid 100mg nov 2011. Croissantje Begin 2011 1e ronde Clomid 50mg, geen eisprong. 1e ronde Clomid 100mg, zwanger maar miskraam. Start 3e ronde Clomid 100mg nov 2011. Zuss Dec 2010 gestopt met pil, diagnose PCOS okt 2011. Start Clomid 50mg nov 2011. Linda1984 Jan 2011 gestopt met pil, diagnose PCOS nov 2011. Start Clomid 50mg nov 2011. Missoni Diagnose lichte vorm PCOS nov 2011. Start Clomid nov 2011. Twee dochters van 8 en 6 jaar, eerder behandeld met 150mg Clomid. Milolove Geen cyclus. Start Clomid nov 2011. Twiss88 Diagnose PCOS 2008. Geen Clomid, maar (?)