Omdat het op mijn oude clubje (nieuw clubje PCO en Clomid) wat stil is geworden start ik hierbij een nieuw topic. Dit in de hoop met meerdere en nieuwe meiden die in de medische malle molen zitten ervaringen uit te wisselen. Dus voor iedereen die behoefte heeft om dingen met elkaar te delen sluit je aan! Groetjes Pipsqueak
Ja ik!! Ben vooral benieuwd hoe mensen het ervaren als ze langer in de molen zitten en voor welke keuzes ze komen te staan.
Ik zal beginnen met mijn eigen verhaal. zoals je in mijn handtekening kan lezen zijn we al een jaa bezig om zwanger te raken. Bij mij is PCO geconstateerd en dus zijn we vanaf november begonnen met het gebruik van Clomid. Hier heb ik een cyste aan overgehouden die uiteindelijk in mei is verwijdert middels een kijkoperatie. Vanaf juni kon ik eindelijk beginnen met het sputen van Menopur en Pregnyel en zitten we alweer in de 2e ronde. Ik heb net mijn eisprong gehad en moest vanmorgen nog naar het ziekenhuis voor een samenlevingstest en daar hoop ik zsm uitslag van te krijgen. 11 augustus is mijn NOD. Even kort over mezelf: Ik ben 31 jaar woon samen met mijn vriend en ben stiefmoeder van een tweeling van 6, een jongen en een meisje, die door middel van ICSI zijn gekomen. Mijn vriend is 10 jaar ouder maar heeft nog steeds een kinderwens en durft de uitdaging met mij aan te gaan om opnieuw de MMM in te gaan. Waar ik natuurlijk heel blij mee ben! Nou hopelijk melden zich meer nieuwe en bekende dames aan!
Hi pip! Wat lief! Het viel me 100 procent mee! Deed wel pijn hoor maar de uitslag was goed dus dat maakt alles goed! Nu lekker bankhangen Jij weer op t wachtbankje? Fijn dat dat eindelijk kan hè! Ik duim voor je!
Ook ik zal me even voorstellen: ik ben 25 jaar en getrouwd met de liefste man van de wereld sinds januari 2011 gestopt met de pil, augustus 2011 PCOS vastgesteld en in november gestart met clomid. Sloeg direct aan, tot nu toe nog steeds (1 maand niet ivm hoge koorts) nu ronde 8 begonnen en vrijdag weer voor FM. Gaan nu nog zes maanden door met clomid.
hoi hoi fijn dat je hsg goed was jolien...... hier even mijn verhaal.... ben 26 heb twee jongens van 7 en 20 maand ... de eerste was eigenlijk niet geheel gepland en na lang geen menstruatie bleek ik zwanger geheel onverwacht maar toch zo welkom... toen wij naar 1.5 jaar graag een tweede wilden gestopt met de pil.. toen dit na 3,5 jaar niet vanzelfsprekend was naar het ziekenhuis gegaan daar werd pco vastgesteld.. kreeg clomid voorgeschreven met behulp van foillikelmettingen... en 1e ronde was ik zwanger van on s tweede wondertje ... onze wens voor een groot gezin is groot dus hopen ook zeker dat nummer drie ons ook nog gegund wordt... na de bevalling geen anticonceptie meer gaan gebruiken... we zien wel dachten we eerst het binnen 3 maand zo dat ik wel zwanger zou zijn was alleen maar leuk gezellig die kleintje.... toen ik in november nog niet zwanger was en ook geen regelmatige menstruatie in 1 jaar 3 x . de fertilkiteitsarts gebeld en schreef me direct weer clomid voor .. 50 mg geen reactie toen ronde 100 mg geen reactie toen een ronde 150 mg en reactie.. mooi ei op dag 17 ... mocht daarna voor 6 maand zelf proberen thuis zonder fm. wel ovulatietesten gedaan .. toen ik op dag 20 nog geen positieve test had het ziekenhuis gebld en die stelde vast dat er geen dominante follikels waren ronde is afgebroken en ben over gegaan op hormoon spuiten gonal f met als de follikel groot genoeg is pregnyl. 1e ronde ook netjes op dag 17 mijn ei ... daarna helaas mijn ongi weer gekomen.. op 22 juni vanaf toen ook weer gaan spuiten 50 ieh maar geen resultaat opgehoogd naar 75ieh na een week resultaat een dominante follikel 14 dagen geleden de pregnyl gezet dus nu op het wachtbankje afwachten of er iet sgebeurd of dar mijn regels weer door komen. wel heb ik nu gister en vandaag een positieve ovulatietest.. kan dit nog komen door de pregnyl? of misschien door een cyste die er misschien zit ze zag wat op de echo met de fm maar ging even met de gynaercoloog overleggen maar niks meer over gehoord dus maak me er niet zon zorgen om maar misschien is daarom de ovu test positief? lang verhaal sorry nu ondertussen 8 maand in de mmm succes allemaal en dat we met zijn allen snel op roze mogen... knuffel
Ooh sorry dames, maar ik ga echt even vreselijk klagen. Vandaag een negatief uitslag gekregen op onze samenlevingstest Weinig zaadcellen en geen overlevenden gevonden. Vriend moet nu volgende week weer een uitgebreid zaadonderzoek laten doen en vervolgens gaan we bespreken hoe nu verder. Ik zie het echt even niet meer zitten.... Dacht eindelijk goed op weg te zijn krijg je dit..... Ga me even heel zielig voelen vanavond
Hi pip!! Wat ontzettend &@&$¥$> voor jullie! Wilde even laten weten dat ze bij ons niet aan samenlevings onderzoek doen omdat dat achterhaalt zou zijn. Negatieve uitslag hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger kan worden volgens haar. Dat geloof ik dan maar. Hoe was t zaad de eerste keer? Succes meis, maar houdt hoop!
hey pipsgueak wat een k*t nieuws... maar misschien net een slecht zaad moment is je man ziek geweest antibiotica gehad of dergelijke kan zaad kwaliteit door beinvloed he..... succes met alles duim voor je klagen mag hier natuurlijk altijd....... jolien heb vanmorgen weer een ovutest gedaan en super positief toen vanavond nog even met boodschappen doen een goedkoop teste van de supermarkt meegenomen en die meteen gedaan dus niet met ochtend urine... en denk een streep te zien wel licht maar een streep is een streep toch of zal dit nog door de pregnyl komen.. die heb ik gezet op 16-07-2012 om ongeveer 18;00 zal even een fotootje uploaden als lukt van de trest manlief weet nog niks is aan het werk in de schuur met een neef en we willen nog niet dat iemand het weet ...... zo zenuwachtig heb een paar babysokjes in huis met I love papa misschien leg ik die op zijn kussen ..... ben dol dol dol maar toch geloof ik niet morgen nog maar paar testjes halen .... groetjes
Nou marije....ik zie toch echte en streepje! Ik neem aan dat je het hebt over een zwangerschapstest ipv een ovulatietest, aangezien je die natuurlijk al 2 weken geleden hebt gehad. Snel vandaag nog even eentje en hopelijk knalt die eruit!
hey pipsqueak ja was een zwangerschapstest.......... net weer 1 gedaan niet met ochtend urine... wel gister spoortje bloed bij afvegen daarna niet meer....... vandaag is mijn nod........... toch heerst er ongeloof onzekerheid heel vreemd allemaal......
Nou volgens mij kan ik je feliciteren want dit lijkt me toch echt een positieve test!! GEFELICITEERD! En begrijpelijk dat het allemaal nog even moet zakken. Hopelijk kan je er ook een beetje van genieten!
By the way: Ik ben aangehaakt bij een ander groepje dus wellicht leuk om daar aan te haken jolien en marije! Puregon of andere hormonen spuiten
Marije!! Gefeliciteerd!! Leuk! Pip: nog een weekje wachten! Spannend! Hier: vandaag FM gehad, twee eitjes 17 en 14 mm. Baarmoeder foto was goed dus geen reden dat t niet zou lukken.... Ook wel frustrerend moet ik zeggen.... Van t weekend aan de klus.