Waar halen jullie je knutsel spullen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn 2,5 jarige vind het leuk om te knutselen. Plakken, 'knippen' ;), verven, tekenen. Maar ik vind het best lastig om knutsel spullen. Vooral gewoon van die soort plak plaatjes. Nu dacht ik al aan oude tijdschriften. En ik staar regelmatig maar het knutsel schap van de action. Maar vind het best lastig om dan te verzinnen wat ik mee zou nemen. Omdat ze er ook nog niet zo zuinig mee om gaat.

Waar kopen jullie dingen? En wat voor dingetjes?

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier een scrapstore, maar ik heb geen idee of je dat ook in Nederland hebt.
    T idee is heel simpel, "afval" van bedrijven wordt daar heen gebracht en daar kunnen wij het (tegen betaling van jaarlijks lidmaatschap) gratis ophalen en gebruiken om te knutselen.
    Voor een idee: workandplayscrapstore
    Zou best kunnen dat er zoiets ook in NL is.

Anders inderdaad Action, Hema en misschien Lobbes?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Action. Ze verbruiken idd veel, maar daar is het gelukkig niet te duur. Vooral de flessen verf zijn heel fijn. Stickers, papier, vilt, knopen, alles haal ik daar.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Action, juist omdat er zoveel doorheen gaat.
    Ze hebben altijd vouwblaadjes, gekleurd a4 papier, stroken papier, lijm, scharen, vaak van die wiebeloogjes, kleurboeken, spelletjesboeken.
    En een flinke bak met strijkkralen. Maar die komen niet van de Action maar van Ikea.

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Intertoys, HEMA, Action

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier hebben ze niet zoveel bijzonders hoor. Een pak gekleurd papier, twee schaartjes, lijmstift van de Zeeman, eventueel wat reclamefolders om te verknippen, stiften en potloden, stickers en iedereen is blij. Zeker voor een peuter van 2 of 3 jaar zou ik weinig geld uitgeven, ze merken toch nauwelijks of het echt 'mooi' materiaal is of gewoon foldertjes. Als ze maar kunnen knippen en plakken.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    walzzkids op internet, action, hema

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Soms haal ik wat bij de action of bv kruitvat wil ook nog wel eens wat betaalbaar knutselspul hebben.
    Mijn dochter heeft echter een doos vol frutsels waar ze veel mee " knutselt " allemaal dingen die ergens vandaan komen. Bv lege wc rollen lintjes van cadeau- papier. Veertjes /rietjes / lege ijscollie-stokjes lege eierdozen/ kurken/ lege doosjes etc etc.. uren kan ze ermee zoet zijn

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Stickers: Action, Zeeman, Big Bazaar
    Gekleurd papier: Action
    Kleurpotloden: Bruynzeel (goedkope potloden bevallen niet)
    Wiebeloogjes, pijpenragers e.d.: euroland, Big Bazaar
    Plakkaatverf: flessen bij de speelgoedwinkel (ik doe er al drie jaar mee) speelgoed Creall Intertoys
    Verfbakje voor de plakkaatverf heb ik bij Cranenbroek gehaald.
    Canvasdoeken (met stiften of verf): Action en Zeeman
    Knutselsetjes: Hema (bijvoorbeeld maskers schilderen), Action
    Lijm, scharen: Action

Verder wordt hier gebruikt: lege doosjes van zeep, eierdoosjes, wc-rollen, schriften, stickerboekjes. Verder zijn lintjes van cadeautjes ook altijd leuk voor hergebruik.

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zeeman ! Mijn dochter vind het leuk om van die glitter stickers te plakken heb je bij de zeeman een zakje met denk 100 stickers voor nog geen euro! Hier gaan er wekelijks heel wat knutselspullen doorheen haha

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik koop het overal waar ik het tegen kom en betaalbaar vind. Vooral Action, Big Bazar en Zeeman ed dus. Verder ook wel de Hema en Xenos en het Kruidvat en soms andere winkels. En als ik naar de Boekenbeurs ga, daar ook. Ik koop vooral papier (wit/gekleurd/met printje, holografisch, ...), stickers, verf, lijm (enkel nog flesje van Prit, daar kunnen ze tenminste echt mee lijmen en het is uitwasbaar), soms nieuw klei en soms van die setjes voor bv. een haarband of ringen ofzo. En verder doen ze veel met kosteloos materiaal, als wc-rollen, eierdozen, lintjes, leuk inpakpapier, enz.

12. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Naast al de eerder genoemde winkels wil de wibra soms ook nog wel stickers en ander knutselspul hebben tegen een aantrekkelijke prijs.

13. beccie

beccie Niet meer actief

hier ook veel action vooral gekleurd papier,stickers, plakband en lijm.
    bij de wibra hier hebben ze ook steeds meer leuk knutselspul zag ik laatst. ik baalde toen nog een beetje omdat ik net ergens anders veel had gekocht ;)
    bij de zeeman ooit ook zon soort knutselkoffer gekocht waar allerlei dingetjes in zaten.

kleurboeken vind mijn zoon niks aan. hij moet zelf dingen maken of tekenen dus een schetsboek is hij blijer mee ;)

nu knutselt hij ook veel met oude doosjes van bv de hagelslag of koeken ofzo

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Action, Hema of Zeeman

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Xenia heeft ook knutselspul

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank jullie dames! De action en Hema was ik al bekend mee. Mooit echt stil gestaan bij de wibra of zeeman. Ook zeker bedankt voor de tips wat jullie dan kopen.

Wij gaan morgen wat winkelen!

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Trouwens ook een aanrader om nog even te wachten. Zeker bij de Kruidvat en Zeeman gaan straks heel veel knutselspullen in de opruiming. Ik heb vorig jaar met name bij de Zeeman tássen vol stickervellen etc weggehaald met 75% korting. 20 cent per stuk ofzo. Daar plakken ze nu nog mee :D . En bij de Kruidvat hebben ze dan vaak gekleurd papier e.d. in de opruiming, dat blijft vaak ook wel liggen tot de laatste saleronde (75%)

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    stickers zeker bij hema!

19. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier zijn vooral stempels een hit bij onze 2,5 jarige. Stempels met een dopje erop. En gewoon duizend knipjes zetten in een stuk papier. En playmais (kun je ook nog een keer doormidden knippen voor gebruik)
    Verder gebruik ik hier voor lijm behangplaksel in een pot met kwast. Dat is makkelijk af/uitwasbaar.
    Ik probeer hier altijd spullen te bewaren om te knutselen (schoenendozen, wcrolletjes, Honigdoosjes, enz) Ook restjes papier, waar al eerder mee geknutseld is, bewaar ik.
    Knutselspullen worden hier bij de Action en Zeeman gehaald.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    voornamelijk action en zeeman. we zijn eerst met een klein beetje begonnen. kinderschaartje, vouwblaadjes, wat stickers, kinderlijm.
    Verf had ze gekregen voor haar verjaardag, evenals een doos klei met vormpjes van de action.
    Nu we weten dat onze dochter echt een knutselmeisje is hebben we ondertussen een hele kast vol met dingen die ze ook allemaal gebruikt.
    ik bewaar: eierdozen, wcrollen, keukenrollen, kleine plastic flesjes, kinderspeelgoedboeken, inpakpapier van de grote cadeaus (geen sint of kerst), lintjes, ijsbakjes.
    Zijn leuke verjaardags- cadeautjes :D
    Als we samen aan het knutselen zijn mag ze ook wel wat van mijn restanten gebruiken.

klei van de action heb ik ondertussen vervangen voor klei van playdoh. dat is echt zoveel fijner om mee te spelen en droogt minder snel uit. en ook de potloden zijn vervangen voor goede van bruynzeel. die goedkope zijn echt niks.

Deel Deze Pagina