Heyhey Girls&mama's Ik weet al een tijdje dat ik zwanger ben,, mijn vriend en ik zijn er erg blij mee & hebben ondertussen ook al de 1e echo gehad.. Zover ze konden zien zag alles er goed uit gelukkig! Toch zijn er op een of andere manier best veel frustraties/stress tussen ons, we zijn hard op zoek naar een huisje en ik ben erg druk met school & werk.. Ik heb het gevoel of we een beetje langs elkaar heen leven.. Ik hou me steeds voor van het komt wel goed, maar aan de andere kant wordt ik er wel erg moe van, & is het logisch dat het me wel zorgen baard als het NU al zo moet gaan.. Iemand zoiets gelijks meegemaakt? Off tips? Liefs, xx
Hey meid, Fijn dat je eerste echo er goed uit zag Het is wel logisch dat de situatie je zorgen baart. Maar er verandert nu ook zoveel in jullie leven! Er moet een huisje komen en jij zit natuurlijk met school & de baby. Daarnaast spelen de hormonen misschien ook nog wel mee, waardoor je anders reageert op een situatie dan wanneer je niet zwanger bent. Ik denk dat de beste tip die ik je kan geven, is dat je er goed over moet blijven praten met je vriend. Leg hem uit dat je door hormonen anders kunt reageren, zodat hij hierop voorbereid is. En geef aan dat je het gevoel hebt dat jullie elkaar te weinig zien. Daarnaast kan het helpen om tijd in te plannen om samen te zijn. Zorg dat je alles goed plant. Dat je bijvoorbeeld kunt zeggen: zondag gaan we samen een stukje wandelen. Wanneer je samen dingen doet die geen of nauwelijks geld kosten, hoef je je ook geen zorgen te maken over het geld wat je eigenlijk voor de baby wilt sparen. Er zijn een hoop leuke dingen te doen die gratis zijn Door alle zaken als naar een huis zoeken, school en werk goed in te plannen, kunnen jullie zien wanneer jullie samen kunnen zijn. Maar blijf praten met elkaar! Je zit nu in een situatie die enorm verandert en dat zal heus niet altijd gemakkelijk zijn. Maar het komt vast allemaal goed Liefs, Nen
Ja hier, wij hadden echt zoooo veel stress... In de loop van de zwangerschap werd het wel beter hoor. En toen de baby er eenmaal was was het ook weer even stress, alles niet enzo. Maar nu alles weer genormaliseerd is gaat het tussen ons weer super. Dus ga er maar vanuit dat het gewoon de stress en hormonen zijn.