Vrij vragen op het werk (vakantie)

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Jan 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Moet je vrij vragen als je (minstens een week) op vakantie wil?

1. Ja, ik moet vrij vragen en dan is het maar afwachten of het mag.

2. Nee, ik hoef alleen door te geven wanneer ik er niet ben.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik verbaas me er regelmatig over, dat het bij ons gewoon mogelijk is om vrij te nemen. Je geeft alleen door wanneer je er niet bent en that's it. Er wordt niet gekeken of het uitkomt of niet.

Hoe zit het bij jullie?

2. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef gewoon door wanneer ik op vakantie ben. En als ik terugkom heb ik het altijd heel druk, omdat het meeste werk is blijven liggen.
    Maar mijn man moet het wel aanvragen. Want als hij er niet is, moet iemand anders zijn werk overnemen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Bij ons is het net iets anders. Leidingggevende maakt het geen bal uit, zolang de afdeling maar draaiende blijft. Dus binnen ons team moeten we het zelf uitvechten. Nou ja, het gaat in goed overleg.

4. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Bij ons moet je het aanvragen dan afwachten of je akkoord krijgt. Er wordt niet alleen naar de bezetting op mijn afdeling gekeken, maar naar de bezetting op het hele kantoor.

5. augustus

augustus Niet meer actief

Ik schrijf het hier gewoon in de agenda. Als mijn baas vakantie heeft, dan heb ik dus pech. Maar eigenlijk kan ik wel gaan wanneer ik wil.

6. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Vakantie moeten wij altijd doorgeven via een formulier die lever je in januari in dan hoor je 1 maart of het goed is. Maar een dagje vrij of twee kan meestal zo.

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Verlof moeten wij wel vragen, word wel altijd goed gekeurd. Zomervakantie en kerstvakantie doen we binnen ons kantoor in overleg met elkaar

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    officieel aanvragen en wachten op akkoord, maar in de praktijk krijg je altijd wel verlof

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,261
    36,093
    113
    Bij mij en bij mijn man gaat het net zo. Gewoon in goed overleg en vaak kan alles wel. Ik heb een duobaan, dus we regelen wel onderling dat we niet tegelijk weg gaan, maar mocht dat wel een keer gebeuren dan is dat zo.

Er wordt wel verwacht dat we zelf kijken of het werktechnisch kan.

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik moet het aanvragen omdat er vervanging nodig is in mijn functie, er zal toch iemand achter de balie moeten zitten.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik geef het gewoon door en mijn baas gaat er van uit dat we het onderling regelen zodat het kan. En dat lukt eigenlijk ook altijd.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb "Nee" geantwoord. Maar hier gaat het wel altijd in overleg hoor. Ik werk in een seizoensbedrijf (schoolboeken) dus voor onze afdeling is de zomervakantie het allerdrukste en wij zijn maar met 2 + leidinggevende. En de afspraak is dat er in de zomer dus altijd 2 personen aanwezig zijn.
    Dus in die zin "moeten" we wel in overleg de boel regelen, maar verder maakt het mijn leidingegevende niets uit.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    ik heb de vakanties vast staan (onderwijs)

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij moeten het wel aanvragen, maar als we al overlegd hebben met elkaar (de secretaresses onderling, met z'n 4-en zijn we) en er is verder niemand vrij, dan is het geen probleem om vrij te krijgen. Met de advocaten (3) hoeven we geen rekening te houden

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik moet het doorgeven, in de praktijk kan het altijd wel. Alleen in de zomervakantie mag je maximaal drie weken achter elkaar, omdat iedereen dan weg wil. Maar ik neem alle schoolvakanties verder gewoon vrij...

16. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    In zestienfout aanvragen bij 3 verschillende mensen, minimaal 2 jaar van te voren en als je dan heeeeeel veel geluk hebt kan je een dag krijgen :p

Haha nee zo erg is het niet maar het kost wel erg veel moeite om vrij te krijgen.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij vechten het op de afdeling samen uit en zetten het dan zelf in het rooster. We hoeven het dus niet echt aan te vragen maar moeten er wel voor zorgen dat er altijd iemand is om de afdeling draaiende te houden. En dat gaat meestal goed!

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee ik moet t altijd vragen en kijken of t kan!

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb voor de eerste optie gekozen, maar dat gaat eigenlijk alleen over de zomervakantie. Ik kan niet gelijk met een aantal collega's op vakantie dus dat moet dan wel eerst goedgekeurd worden. Maar ik ben altijd wel optijd en wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
    Een keer een weekje vrij nemen kan eigenlijk altijd wel.

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

vrij vragen gaat hier ongeveer een half jaar tot 3 maanden van te voren. Feestdagen vrij aanvragen 3/4 jaar van te voren. Of je het krijgt dat weet je niet. Ik denk dat je ongeveer 80% van je aangevraagde dagen krijgt. Ook als je je aangevraagde zomer vakantie krijgt moet je vaak het weekend er voor of er na werken.

Werk in de zorg trouwens. Nadeel van dit werk is dus de roostering. Geen vaste dagen of uren in de week. Alleen een gemiddelde per kwartaal. Ik zou nooit 's morgens kunnen bellen en zeggen dat ik later kom ivm bijvoorbeeld een huisarts bezoek met mijn dochter. Heel veel schoolactiviteiten, verjaardagen of feestjes moet ik missen omdat die datums vaak later bekend zijn en ik mijn aanvraag al ingedient heb.Er ruilen met Collega's is heel moeilijk bij ons.

Share This Page