Ik verbaas me er regelmatig over, dat het bij ons gewoon mogelijk is om vrij te nemen. Je geeft alleen door wanneer je er niet bent en that's it. Er wordt niet gekeken of het uitkomt of niet. Hoe zit het bij jullie?
Ik geef gewoon door wanneer ik op vakantie ben. En als ik terugkom heb ik het altijd heel druk, omdat het meeste werk is blijven liggen. Maar mijn man moet het wel aanvragen. Want als hij er niet is, moet iemand anders zijn werk overnemen.
Bij ons is het net iets anders. Leidingggevende maakt het geen bal uit, zolang de afdeling maar draaiende blijft. Dus binnen ons team moeten we het zelf uitvechten. Nou ja, het gaat in goed overleg.
Bij ons moet je het aanvragen dan afwachten of je akkoord krijgt. Er wordt niet alleen naar de bezetting op mijn afdeling gekeken, maar naar de bezetting op het hele kantoor.
Ik schrijf het hier gewoon in de agenda. Als mijn baas vakantie heeft, dan heb ik dus pech. Maar eigenlijk kan ik wel gaan wanneer ik wil.
Vakantie moeten wij altijd doorgeven via een formulier die lever je in januari in dan hoor je 1 maart of het goed is. Maar een dagje vrij of twee kan meestal zo.
Verlof moeten wij wel vragen, word wel altijd goed gekeurd. Zomervakantie en kerstvakantie doen we binnen ons kantoor in overleg met elkaar
Bij mij en bij mijn man gaat het net zo. Gewoon in goed overleg en vaak kan alles wel. Ik heb een duobaan, dus we regelen wel onderling dat we niet tegelijk weg gaan, maar mocht dat wel een keer gebeuren dan is dat zo. Er wordt wel verwacht dat we zelf kijken of het werktechnisch kan.
ik moet het aanvragen omdat er vervanging nodig is in mijn functie, er zal toch iemand achter de balie moeten zitten.
Ik geef het gewoon door en mijn baas gaat er van uit dat we het onderling regelen zodat het kan. En dat lukt eigenlijk ook altijd.
Heb "Nee" geantwoord. Maar hier gaat het wel altijd in overleg hoor. Ik werk in een seizoensbedrijf (schoolboeken) dus voor onze afdeling is de zomervakantie het allerdrukste en wij zijn maar met 2 + leidinggevende. En de afspraak is dat er in de zomer dus altijd 2 personen aanwezig zijn. Dus in die zin "moeten" we wel in overleg de boel regelen, maar verder maakt het mijn leidingegevende niets uit.
Wij moeten het wel aanvragen, maar als we al overlegd hebben met elkaar (de secretaresses onderling, met z'n 4-en zijn we) en er is verder niemand vrij, dan is het geen probleem om vrij te krijgen. Met de advocaten (3) hoeven we geen rekening te houden
Ik moet het doorgeven, in de praktijk kan het altijd wel. Alleen in de zomervakantie mag je maximaal drie weken achter elkaar, omdat iedereen dan weg wil. Maar ik neem alle schoolvakanties verder gewoon vrij...
In zestienfout aanvragen bij 3 verschillende mensen, minimaal 2 jaar van te voren en als je dan heeeeeel veel geluk hebt kan je een dag krijgen Haha nee zo erg is het niet maar het kost wel erg veel moeite om vrij te krijgen.
Wij vechten het op de afdeling samen uit en zetten het dan zelf in het rooster. We hoeven het dus niet echt aan te vragen maar moeten er wel voor zorgen dat er altijd iemand is om de afdeling draaiende te houden. En dat gaat meestal goed!
Ik heb voor de eerste optie gekozen, maar dat gaat eigenlijk alleen over de zomervakantie. Ik kan niet gelijk met een aantal collega's op vakantie dus dat moet dan wel eerst goedgekeurd worden. Maar ik ben altijd wel optijd en wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Een keer een weekje vrij nemen kan eigenlijk altijd wel.
vrij vragen gaat hier ongeveer een half jaar tot 3 maanden van te voren. Feestdagen vrij aanvragen 3/4 jaar van te voren. Of je het krijgt dat weet je niet. Ik denk dat je ongeveer 80% van je aangevraagde dagen krijgt. Ook als je je aangevraagde zomer vakantie krijgt moet je vaak het weekend er voor of er na werken. Werk in de zorg trouwens. Nadeel van dit werk is dus de roostering. Geen vaste dagen of uren in de week. Alleen een gemiddelde per kwartaal. Ik zou nooit 's morgens kunnen bellen en zeggen dat ik later kom ivm bijvoorbeeld een huisarts bezoek met mijn dochter. Heel veel schoolactiviteiten, verjaardagen of feestjes moet ik missen omdat die datums vaak later bekend zijn en ik mijn aanvraag al ingedient heb.Er ruilen met Collega's is heel moeilijk bij ons.