Waar heb ik nu recht op.?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Mandytjuh, ik ga maandag wel ff langs en dan vraag ik meteen huurtoeslag voor me vriend aan en vraag ik meteen of ik recht heb op huursubsidie als ik van een makelaar huur.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eerder hoe makkelijk ze ermee wegkomen. Je moet dat soort dingen nooit over z'n kant laten gaan en onmiddelijk uit laten zoeken!

Daphne, naar mijn weten mogen ze je niet ontlaan tìjdens ziekzijn, is gewoon wettelijk niet toegestaan..En een aflopend contract is iid een ander verhaal, dat kunnen ze gewoon niet verlengen, no problemo. Maar als je een vast contract hebt en je baas ontslaat je tijdens de ziektewet, dan heeft je baas een probleem volgens mij....

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieverdjuh, je had dus een vast contract bij je oude baas?

4. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ja klopt ik had een vast contract

5. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    En wat was de reden die hij opgaf om je te ontslaan?

6. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Volgens hem was ik te vaak ziek ik had alle bewijzen dat ik bij het ziekenhuis liep voor sapatische darmen. Dus ik heb ook alles laten zien dat ik hem niet in de maling nam.
    Ik liet altijd netjes me afspraken zien die ik had met het ziekenhuis aan me baas.
    En omdat me contract nog een paar maanden liep vondt hij dat hij het contract eerder kon verbreken.

7. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar als je contract nog een paar maanden liep, dan heb je toch een contract voor bepaalde tijd?

Hoe dan ook, ik zou er werk van maken. Als je in het slechtste geval een contract voor bepaalde tijd had, mag hij je nog niet voor die tijd ontslaan. Alleen bij bijvoorbeeld diefstal en bij eerdere (schriftelijke) waarschuwingen.

Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je mag dus niet ontslagen worden omdat je te vaak ziek bent. Dat kan je heel fijn aanvechten met een rechtsbijstand.
    En zelfs als je contract niet wordt verlengt met als reden (wel zo vastgelegd, want je werkgever moet aangeven waarom hij je contract niet verlengd) te veel ziek zijn krijgt hij problemen met het CWI. En vast contract kan je alleen met "echte" redenen verbreken en daar heeft hij toestemming voor nodig van het CWI.

(en angelinaatje, bedoelde idd eigenlijk meer het beeindigen van contract voor bepaalde tijd..)

9. Female

Female Niet meer actief

@ lieverdjuh mss kun je even duidelijk uitleggen wat voor contract je precies hebt, want ik snap er niks meer van?

onbepaalde tijd contract? of bepaalde tijd? (bijv. 6 mnd, 1 jaar.....)

iig mag een contract niet zomaar verbroken worden, dus er klopt niks van en je moet daar zeker werk van maken, zo snel mogelijk...

succes!

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn contract is ook niet verlengd tijdens m'n ziektewet. Zelfs 3 weken voordat het contract afliep heeft ie het pas laten weten. Aangezien ik al een zaak heb lopen tegen hem via de rechtsbijstand, heb ik hun gevraagd om ook even te laten kijken naar het niet verlengen van het contract. Maar daar heb ik nog niks over gehoord. Ik dacht ook altijd dat het niet verlengen van contract, niet persé met een reden hoeft. Dat is voor een werkgever het "voordeel" voor een contract met bepaalde tijd. Maar dat weet ik dus niet zeker.

11. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik had een vast contract van 40uur per week.
    Mijn contract was al 1jaar verlengt. En toen werdt mijn contract weer verlengt met een jaar. En in dat jaar heeft hij me ontslagen maar mijn contract liep nog niet af (volgens mij moest ik nog 4/5maanden werken) maar toen had hij het al verbroken.

12. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lieve schat, dan had jij geen vast contract hoor. Een vast contract betekent dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Dat kan dus ook niet verlengd worden.

Wel is hij verkeerd bezig geweest met je eerder te ontslaan. Dat mag idd niet, omdat je contract nog niet verlopen was. Mocht je rechtsbijstandverzekering hebben, meteen werk van maken. Wanneer ben je ontslagen?

13. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ohw ja dat heeft hij mij vertelt vandaar dat ik het zo noem. (hij zei dat ik in vaste dienst zat dus met een vast contract.)
    Maar weet je wat ook nog is zo raar is, hij heeft mijn contract niet verlengt op een papiertje maar via zijn computer. Ik heb nooit wat moeten tekenen, ik heb alleen gezien dat hij me contract voor nog een jaar had verlengt via zijn computer.

14. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geloof dat het automatisch verlengd wordt bij het niet opzeggen van beiden partijen.

Ik weet niet of je mijn vraag had gelezen eerder, maar heb je een rechtsbijstandverzekering?

15. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    eej wat vreemd... maar is het dan niet dat als je baas jou niks heeft ondertekend , dat je contract voor bepaalde tijd dan gewoon stilzwijgend word omgezet in een vast contract?
    of zit ik nu verkeerd?

16. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik ben in 2006 ontslagen ergens in april.
    Ik krijg nu pas geld van het UWV sinds 5maanden.
    Ik heb geen rechtsbijstandverzekering.
    Ik heb zolang met het UWV moeten vechten om een keer geld te krijgen.

17. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Dat weet ik echt niet Mandytjuh, het enigste wat ik weet is dat hij me flink in de MALING heeft genomen.

18. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mandytjuh, ik geloof dat je contract 2 keer verlengd mag worden en dat het daarna omgezet moet worden na een vast contract (mits je baas je contract niet opzegt).

Lieverdjuh, je hebt dus geen rechtsbijstand. Ik weet niet of er ergens rechtshulp is die je kunt inschakelen, want ik zou zowiezo iemand er naar laten kijken dat je contract veel eerder opgezegd is, dan normaal gesproken mag...

19. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
  20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    breek me de bek niet open over het UWV stelletje mafketels daar...
    ik kreeg ook een ww uitkering en werd toen in de laatste maand ziek ivm zwangerschap... niks aan de hand zei die man alles is geregeld maar de verzekerings arts geloofde me niet en liep steeds te kloten toch kreeg ik steeds geld en begin januari kreeg ik de melding dat ik teveel had gekregen van hun en of ik alles maar binnen 6 weken terug wilde betalen pfffff...
    rechtsbijstand is nu dus bezig voor me tot die tijd geen geld!

Deel Deze Pagina