Waar heb ik nu recht op.?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Even nog een vraag: sinds wanneer zit je in de ziektewet?

2. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker is dat dan! Ik hoor meer slechte verhalen over het UWV. Ik heb er gelukkig tot nu toe nog geen problemen mee. Vanaf half januari dit jaar krijg ik ook een ziektewetuitkering, als het goed is wordt deze vanaf begin februari uitbetaald, maar ik heb ook 20 keer al aan de telefoon gehangen of ze mijn brieven hebben gehad en of ze alle informatie hebben. Ik moet er niet aan denken om zo lang op mijn geld te wachten... :(

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga nu in ieder geval slapen. Lieverdjuh, ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik kom morgen nog wel even kijken of je gereageerd hebt. Succes in ieder geval en jij ook Mandytjuh!

4. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik loop al een tijd in de ziektewet hoelang weet ik niet precies. Maar ik loop langer in de ziektewet dan dat ik geld krijg. Ik heb bijna een half jaar moeten vechten om geld te krijgen van het UWV.!

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    yep en het mooie van het verhaal is dat ze in heerlen zeggen dat ik gewoon recht heb op bevallingsverlof ed maar hier in nijmegen waar ik dus ook na die arts moest zeggen ze tegen mij... nee de arts is het er niet mee eens dus je heb geen recht meer op geld...
    maar wel steeds doorbetalen en zeggen door de telefoon dat alles verlengd is en ik me geen zorgen hoefte te maken
    ja ja maar mag nu wel lekker terug gaan betalen joepie ( not)

6. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0

Weltrusten Angelinaatje

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja ook truste van mij... angelinaatje

8. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Pff wat een stelletje gekken he heb je Mandytjuh.?
    Ze laten je heel makkelijk zonder geld zitten, of het allemaal niets is.
    Mij is ook van alles belooft door de telefoon door maar nog nooit wat van waar geworden!

9. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar voordat je contract niet meer verlengd werd, zat je al in de ziektewet denk ik he?

10. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Nou ik zit net boven de duizend euro en kwa inkomen en dan kun je sowieso, huurtoeslag aanvragen en T-Biljet invullen.
    Dus aanvraag op maandelijkse toeslag, zoals kinderkorting etc etc, gewoon invullen ne kijken waar je recht op heb.
    Ik denk dat je vriend dat moet doen omdat hij de meeste inkomen heb.
    Ik snap jou inkomen niet helemaal, waarom krij je 85 euro in de week? Omdat je in de ziektewet zit bij de UWV wat ik mij eenigste dan kan voorstellen.

Groetjes anna.

11. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Iedere vrouw heeft toch recht op bevallingsverlof? Of je nu werkt of niet..dat dacht ik dan hoor....wat raar zeg..

Mag ik vragen waardoor je ziek thuis zit? Ik heb zelf bekkeninstabiliteit en bij mij zijn ze heel erg makkelijk. Ik heb gelukkig ook de fysiotherapeut achter me staan en aangezien ik diabetes heb, heb ik genoeg controles in het ziekenhuis en dan nemen ze je ook al wat serieuzer...

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    goede morgen...

ik heb van af het begin BI dat heb ik overgehouden van onze jongste dochter en de dokter adviseerde me dus duidelijk om niet veel te gaan lopen en veel dingen te ondernemen ander werd het alleen nog maar erger! aangezien ik in de catering zit/zat is dat veel gesjouw van kantoor naar kantoor van boven naar beneden de ene vergadering na de ander en dan nog eens de pauzes van al hetpersoneel dus echt continu op de been en dat mocht niet van mijn HA...

heb dat dus netjes aan het UWV voorgelegd en die meneer zei ook tegen mij... och meis maak je niet druk ff formulier invullen en je bent overal vanaf en je mag lekker thuis blijven tot je kleine eris.
    maar toen ik 2 maander thuis zat moest ik toch ff langs komen bij de verzekerings arts en die verteld mij doodleuk dat ik dus geen BI heb en ik weer aan hetwerk moest! nou toen ging het balletje rollen want ik had van zowel HA VK en FT het bewijs dat ik dat dus weldegelijk had en niet mag werken! daar wilde hij niks van weten zei hij...
    nou toch gebeld naar hogere hand omdat ik dushelemaal van de kaart was en mijn ZW werd met een maand verlengd... ik moest na die maand terug komen en weer het zelfde liedje ik moest weer werken.
    maar omdat ik daar zo begon te brullen zei hij ik heb vandaag toch een vergadering ik laat jou weten of het alsnog verlengd kan worden...
    nou niks gehoord ik gebeld en dat meisje zei... ohja ik zie hij heeft het verlengd met een maand..
    die maand erop weer gebeld omdat ik niks hoodre zei dat meisje hij heeft het met 2 weken verlengd en dat ging zo maar door tot net voor sinterklaas kreeg ik niks ikke bellen en ja hoor mijn dossier was weg!
    dat betekende dat ik afgehandeld was en nergens recht op had
    ik het hele verhaalverteld en ze snapte er allemaal niks meer van
    dag erop had ik een brief gekregen met de meldin dat ik teveel had gebeurd en of ik alles terug wilde betalen! yo net voor de feestdagen fijn he

sorry voor lange verhaal korter kon ik het ff niet uitleggen...

oh ja mijn resterende WW krijg ik niet dat word niet goedgekeurd omdat ik niet bereid ben om te werken zeggen ze ...

13. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    vergeet erbij te vermelden dat ik dus niet meer kon sollisiteren naar de functie van catering medewerkster...
    kan je het nog volgen?
    zat dus in de WW en in de laatste maand ziekgemeld ivm BI

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Pff uwv :evil: ik krijg ook nog geld van januari. Eergisteren gebeld ze snapte er niks van waarom ik geen geld had ontvangen, nee ik ook niet maar mooi dat ik het nog niet heb :x . Als je belt weten ze nooit wat, moet je weer wachten dat iemand je terugbelt en dat duurt ook weer dagen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Studenten niet hoor,

Helaas, :(

16. missyb

missyb Niet meer actief

Ik heb recht op hevingskorting.
    en e.v.t. kinderkorting maar dat weet ik niet zeker.

volgens mij krijg ik ook nog van 2006 want het gaat volgens mij als je gaat samenwonen.
    maar weet niet zeker heb wel tot december studiefinanciering gehad

17. Female

Female Niet meer actief

hevingskorting [/quote]

HeFFingskorting ;) ;)

18. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mandytjuh, wat k*t is dat allemaal zeg...bah. Was je nou al bezig met rechtsbijstand? Ik weet het ff niet meer (zw.dementie :oops: ). Maar zo niet, dan zou ik het echt proberen aan te vechten hoor. Ik heb ook bekkeninstabiliteit en bij mij wordt er niet eens moeilijk over gedaan. En anders mogen ze bij mij thuis komen kijken als ik me probeer om te rollen in bed ;) . Maar het blijft een rotsituatie :(

Studenten krijgen dus helemaal geen bevallingsverlof-geld? Dat wist ik niet. Maar als je ooit gewerkt heb, toch wel? Of geldt dat dan weer niet?

19. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Mijn contract is verlengt toen ik gewoon nog aan het werken was Ik heb me pas veel later ziek gemeldt.
    En ik krijg 85euro van het UWV als ziektwet geld.

20. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb alle papieren op moeten sturen naar rechtsbijstand, maar tot die tijd krijg je dus ook geen overbrugging...
    ik ga er vanuit dat ik niks meer krijg dus wat ik krijg is meegenomen...

Deel Deze Pagina