Waar heb ik nu recht op.?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Dat ga ik even navragen, want dat weet ik eigenlijk niet. Dat zou zomaar kunnen.

2. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Studenten houden gewoon hun studiefinanciering, toch?
    Tenminste mijn vriendin wel hoor, en ze krijgt nog een extra toelage ivm kindje...

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt toch 40 uur gewerkt? Dan vind ik 85 euro per week echt heel erg weinig hoor. Ik heb ook 40 uur gewerkt en de laatste maanden zelfs minder en ik heb 75 euro per dag (bruto, dat wel). Je zou toch zeggen dat je recht hebt op meer geld?

4. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Idd, je krijgt nog geen overbrugging en je moet maar zien hoe je rondkomt. Belachelijk eigenlijk he? Ik ging en ga er ook niet vanuit dat ik nog iets terug krijg van m'n baas, maar vrijdag belde de rechtsbijstand dat ik in m'n recht sta en dat hij het moet betalen. Nou juich ik nog niet te vroeg, want het staat natuurlijk nog niet op m'n bankrekening 8)

5. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Het is schande wat ik krijg.
    Maar ik blijf bellen naar het UWV maar daar wordt ik ook niet vrolijker van.! ze sturen me van kastje naar de muur.
    Ik ga er wel werk van maken maar ik stress me liever niet te veel tijdens me zwangerschap denk liever aan me kindje in me buikje.
    Maar ik laat het er zeker niet bij zitten.
    Maandag hang ik weer bij hun aan de telefoon hahaha

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar jouw ziektewetgeld is toch niet gebaseerd op de 40 uur die jij per week gewerkt heb?Ik neem aan dat je minimaal een jaar 40 uur per week hebt gewerkt?

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Tenzij je voor een uitzendbureau werkt ..... dan is het gewoon einde oefening!

8. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik heb niet voor een uitzendbureau gewerkt.
    En ik heb netjes 40 uur gewerkt ben voor 40 uur aangenomen.
    In de brief van UWV staat dat ze zoveel procent er af hebben gehaald van me salaris die ik heb ontvangen, en dat dus die 85euro er van is over gebleven.

9. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik denk dat ze een foutje in de berekening hebben gemaakt meis, want ik werkte toen maar 24upw en ik kreeg toen in de WW/ZW 190,- pw
    of ik verdien meer dan jij of ze hebben een foutje gemaakt bij je toch ff achteraan gaan
    normaal gesproken krijg je 70% van je laatst verdiende loon ( meestal uitgaande van de laatste 3 maanden)

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het werkt als volgt:

Ze kijken vanaf datum ziekmelding naar je laatst gewerkte jaar, dit totale jaarloon wordt gedeeld door 261 dagen. Meerdere werkgevers of uitzendbureaus worden gewoon bij elkaar opgeteld, mits de gegevens bij het UWV bekend zijn! Daarvan wordt een bruto dagloon vastgesteld waarvan je 70% uitbetaald krijgt. Je belasting gaat er dan ook nog vanaf. Heb je dus niet een volledig jaar gewerkt, merk je dat meteen in je bruto dagloon.

11. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik hang morgen ook gelijk weer aan de telefoon ik ben het er absoluut niet mee eens hoe hun mij behandelen.

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ik heb dus niet het hele jaar gewerkt en ik krijg minder dan de helft van mijn laatste loon en ik heb begrepen dat het ook zo word als ik mijn verlof heb.

maar ik dacht dat als je in de zw zat dat je gewoon 100% kreeg van je laaste loon?

13. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee, het is berekend van je eerste ziektedag (of de dag ervoor natuurlijk) en dan rekenen ze tot een jaar terug. Of het dan 70% is, weet ik even niet, dat denk ik wel eigenlijk....

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als je als zwangere in de ziektewet komt door de zwangerschap zelf krijg je 100% van je laatst verdiende loon, als het door iets anders als de zwangerschap komt dan word het inderdaad 70% van je loon.

Als je dus ontslagen bent toen je ziek thuis zat vanwege zwangerschapsklachten moet je 100% uit gekeerd krijgen.

Deel Deze Pagina