Belangrijke vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sher1986, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hallo,

Ik heb even een paar belangrijke vragen, waar ik even niet uitkom en best angstig over ben.

Ikzelf ben momenteel bijna 28 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb 1 zoontje van 6 jaar wat best veel zorg nodig heeft rond zijn suikerziekte type 1. Naast de zorg voor mijn zoontje heb ik een werkplicht van 20 uur per week omdat ikzelf in de wsnp schuldsanering zit. Nu ben ik naast mijn werk nog met zoveel andere dingen bezig en wil mijn gezondheid ook niet helemaal lekker lopen, waardoor ik de laatste weken echt uitgeput ben en mezelf omhoog moet houden.

Ik merk aan mijn lichaam en hoofd dat ik eigenlijk even rust nodig heb en dat merk ik doordat ik last heb van veel lage bloeddrukken en wat lage hb waardes etc in mijn lichaam, ook heb ik een jaar geleden een heftige maagverkleining operatie gehad waardoor ik nu in mijn zwangerschap meer last heb van kwaaltjes etc. Daarnaast ben ik al een aantal keer flauwgevallen, maar ik vind dat ik van mezelf toch moet doorwerken omdat ik ook aan mijn bewindvoerder etc wil laten zien dat ik wel wil werken. Maar momenteel trek ik het gewoon even niet meer en weet absoluut niet wat ik moet doen.

Ik wil me niet ziekmelden op mijn werk omdat ik bang ben dat ik dan in de problemen kom met zowel mijn werk als de schuldsanering. Nu adviseerde mijn verloskundige om het rustiger aan te doen en wat meer rust te nemen. Wat zou ik in deze situatie kunnen zodat ik niet mijn baan kwijt raak, maar ook geen problemen krijg met de schuldsanering?? Ik heb een 0 uren contract wat afloopt op 26 maart 2013.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, of mij kunnen vertellen wat ik zou kunnen doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sher1986,

Je verloskundige adviseert je extra rust te nemen maar je bent bang dat hierdoor problemen krijgt met de schuldsanering of je baan kwijt raakt.
    UWV Webcare Team kan je hierin niet adviseren.
    Je overlegt zelf met je werkgever en bewindvoerder hierover.

Ik kan je wel uitleggen wat de gang van zaken is als je besluit je ziek te melden.

Als je van je verloskundige het advies krijgt het rustiger aan te doen kun je ziekmelden bij je werkgever.
    De werkgever vraagt vervolgens een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV.
    UWV neemt de aanvraag in behandeling en stuurt je de beslissing uiterlijk na 4 weken.

De hoogte van de Ziektewet-uitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen van één jaar voor je eerste ziektedag.
    Van het dagloon dat uit deze berekening komt ontvang je 100% (bruto).
    Je werkgever geeft bij de aanvraag aan of de betaling aan hem, jou of de schuldsanering moet worden betaald.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina