Hoogte zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mupet, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste medewerkers,

Ik had ook even een vraag, ik werk altijd meer dan de uren die ik op contract heb

hoe kan ik er voor zorgen dat mijn uitbetaalde verlof door (jullie?) niet allen de uren zijn die ik op contract heb maar gewoon hetzelfde bedrag is wat ik anders ook zou verdienen in een maand?

alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mupet,

Voor de berekening van de hoogte van je Zwangerschaps- en bevallingsuitkering wordt een dagloon vastgesteld.

Het dagloon is het loon dat je gemiddeld per dag verdiende in de loonperiode van 4 weken of 1 maand vlak vóór je zwangerschaps- en bevallingsverlof. Als de werkgever het overwerk opgeeft aan de belastingdienst dan worden de overuren meegenomen in de dagloonberekening.

Je kan zelf bij je werkgever informeren naar jouw situatie of kijk op je salarisspecificatie of de overuren zijn meegeteld in je SV-loon (loon sociale verzekeringen). Het SV-loon is het loon dat wordt gebruikt door het UWV voor de berekening van je dagloon.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijk groet,

René
    UWV Webcare Team

ww.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina