Hoii hoop dat iemand mij kan helpen. Wou me met mn werk gedeeltelijk ziekmelden, maar mijn planner zegt dat ik niet gedeeltelijk ziekgemeld kan worden, omdat ik een uitzendovereenkomst heb en op oproepbasis werk. Wat ik volgens haar wel kon doen was zelf minder gaan werken en dan via het UWV een uitkering aanvragen, maar dat lijkt me zoveel gedoe toch en weet niet eens welke uitkering ik moet aanvragen en daarbij een ziektewet uitkering is 100% (bij zwangerschap) en een andere uitkering is al gauw 70% ofzoiets. Ik krijg wel gewoon een ziektewet uitkering als ik volledig ziek ben, alleen moeten hun dat aanvragen. Ik wil me trouwens ziekmelden omdat ik merk dat mijn werk gewoon te zwaar wordt (werk als huishoudelijk hulp). Ik heb mijn vorige zwangerschap erge vroege Preeclampsie gehad, dus moet juist echt heel erg voorzichtig zijn met mijn bloeddruk en vooral omdat ik steeds vermoeider wordt en soms weer sterretjes zie als ik te druk ben geweest. Wil dus echt heel graag wat rustiger aandoen. En mijn gyn denkt ook niet dat dit overbodige luxe is.
Gewoon ziek melden en dan moet je vanzelf naar een arbo arts, dan ga je inderdaad ziek uit dienst en krijg je vanaf nu tot eind zwnagerschapsvelof 100% van het uwv. Ik werk voor een detacheringsbureau en heb van de week al mijn eerste gesprek bij arboarts, hier werken ze gelukkig daaraan mee! Maar als je nu gewoon uitkering aan gaat vragen kom je eerst in de WW en krijg je maar 70% alleen kan je dan wel omdat je ziek bent geen sollicitatieplicht krijgen maar ik ga ook voor die 100% hoor. Succes
Heb me voor nu idd ziekgemeld, uitkering is ook een gedoe om het aan te vragen. Omdat ze nu weten dat ik minder wil gaan werken was ik ook bang om uiteindelijk non-actief gezet te worden voordat ik uberhaupt de kans zou krijgen ziek te melden. Ik vind het lullig voor mn werk en mn clienten dat ik nu zo halsoverkop kap, maar denk nu even liever aan mezelf en aan mn baby. Ik vind het zoiezo al lullig dat ik eigenlijk in de eerste instantie nog goede wil toon om gedeeltelijk te blijven werken en dat ik dan maar op mezelf aangewezen ben als het om mn inkomen gaat. Ik heb me nu ziekgemeld met pijn in mn rug, maar het punt is gewoon nu: Ik voel me algemeen niet goed genoeg om te werken, tis te vermoeiend, mn rug gaat inderdaad steeds meer opspelen en krijg dan ook nog onwijs last van mn buik steeds en ik moet mn bloeddruk gewoon in de gaten blijven houden, omdat ik nu al steeds sterretjes zie na een drukke dag. Ik ben als de dood dat als ik niet op een bepaald punt rustig aan ga doen dat ik dalijk alsnog met absolute bedrust kom te liggen of nog erger, weer in het ziekenhuis net als vorige zwschap, alleen heeft het toen mn kind gekost. T enige vervelende is dat mijn gyneacoloog geen officieele verklaring wil geven, omdat hij het wel logisch vind dat ik zou stoppen of minder zou gaan werken, maar er op dit moment nog geen duidelijke medische indicatie is buiten mn voorgeschiedenis om . Dat is dan weer net balen..