Waar heb ik recht op?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door logo, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Eindelijk zijn we weer zwanger. Helemaal super!
    Mijn werkgever weet het ook en ik ga binnenkort in gesprek om te bespreken hoe ik de niet gewerkte uren ga compenseren.
    Door mijn zwangerschapsverleden moet ik regelmatig door een gyn gezien worden, krijg ik binnenkort psychische hulp en ga ik regelmatig naar de huisarts. Daarnaast zal ik over enkele weken ook naar de fysiotherapeut moeten.
    Weten jullie waar je recht op hebt? Wat mag eventueel onder werktijd? Hoeveel uur maximaal? Ik probeer zo veel mogelijk na werktijd, begin van de dag en eind van de dag te regelen, maar dat lukt helaas niet altijd.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Alles wat met je zwangerschap te maken heeft qua medische controles enzo moet je werkgever je voor in de gelegenheid stellen om daar naar toe te gaan. Wel mag je werkgever van je vragen om afspraken zoveel mogelijk op je "vrije" dag te plannen wanneer jij bijv parttime werkt.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja inderdaad Hopmarjanneke. Het is dus mede afhankelijk van hoeveel uur je werkt per week. Als je fulltime werkt, zul je automatisch meer onder werktijd moeten doen. Als je parttime werkt, moet je zoveel mogelijk op je parttime dagen plannen. Als dat niet lukt, kun je proberen gedeeltelijk onder werktijd, bijvoorbeeld vroeg op de ochtend of laat in de middag. Succes.

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Aanvulling: uiteindelijk gaat het om goed overleg tussen jou en je werkgever. Jullie zullen er samen uit moeten kunnen komen hoe hieraan het beste invulling gegeven kan worden.

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik geloof dat je recht heb op verloskundige zorg onder werktijd, wel op redelijke basis (dus geen uur voor en uur erna reistijd erbij optellen) Voor de rest kan je werkgever je vrije uren laten opnemen.
    Maar goed overleggen dus, vaak is er dan een hoop mogelijk. Maar mbt 'rechten' heb je alleen recht op tijd voor verloskundige zorg, de rest heb jij recht om vrij te nemen (lees verlofuren opnemen) om naar de dokter/fysio/psych te gaan.

Oja, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!:D:D:D:D
    (succes :))

6. logo

logo Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina