Waar heb ik recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door me1989, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Beste lezer,

Over 6 weken start mijn zwangerschapsverlof. Nu is het zo dat ik al ruim een jaar een 16 uren contract heb, maar ik werk eigenlijk altijd drie dagen en dat is 24 a 25 uur per week. Alleen in mijn vakanties krijg ik dan maar 16 uur betaald. Maar nu ben ik bang dat ik straks mijn hele zwangerschapsverlof maar 16 uur betaald wordt. Terwijl mijn gemiddelde aantal gewerkte uren over een heel jaar gezien denk ik wel 22 of 23 uur per week is.

Waar heb ik recht op?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste me1989,

Je wilt graag weten hoeveel zwangerschapsuitkering je krijgt. Dit omdat je een contract hebt voor 16 uur, maar je werk meestal meer.

Je zwangerschapsuitkering (WAZO) is 100% van je dagloon. Dit dagloon wordt gebaseerd op het sv-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je verlof begon. Er wordt hierbij gekeken naar de periode van 1 jaar. Het gaat hierbij dus om het gewerkte aantal uren en niet de contracturen.

Actuele informatie over de hoogte van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Bedankt voor het antwoorden, kan ik ergens zien om hoe veel uur het gaat? Ik heb mijn werk al twee keer gevraagd hoe ik straks mijn uren in moet vullen en hoeveel uur ik in mag vullen. Maar ze negeren mijn vraag totaal, erg vervelend. .

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste me1989,
    Wat jammer dat je werkgever je geen informatie geeft.
    Je wilt graag weten welke uren je moet invullen.

Voor de hoogte van je WAZO-uitkering kijkt UWV naar het sv-loon dat je verdiende.
    Dit wordt niet omgerekend naar uren.

Wij betalen de WAZO-uitkering automatisch.
    Je hoeft voor UWV geen urenopgave in te vullen.

Met vriendelijke groet,
    Stella

Deel Deze Pagina