25 weken zwanger en teveel bijgekomen. Wie heeft tips? Wat eten jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dolce82, 29 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben voormiddag bij mijn gynaecoloog geweest. Ben nu 25+3 en in totaal 11kg bijgekomen. Teveel volgens haar en ik moet opletten.
    Ik geef toe dat ik meer snoep dan voorheen, het smaakt me ook allemaal zo hard :rolleyes:, en ik durf ook eens vaker iets ongezond eten.

Ik wil hier nu toch wat op letten. Ik weet wel wat gezond eten is, maar wat tips of eetschema's van andere mama's in spe lijken me ook wel leuk om wat variatie in mijn eetpatroon te krijgen.
    Het is dus niet de bedoeling om te gaan afvallen, want ik weet wel dat dat nu niet aan de orde is, maar eerder gewoon wat suikers minderen en gezonder eten.
    Is een diëtiste misschien een goed plan?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Je zegt zelf al dat je teveel snoept dus zou dat dan laten staan ;)
    Je kan van alles nemen aan tussendoortjes.
    Crackertje met kaas
    Handje nootjes
    Fruit
    Tomaatjes
    Komkommer
    Yoghurt
    Smoothie

Denk dat je niet perse naar een diëtiste hoeft maar gewoon moet opletten met wat je eet.

3. Yanalilo

Yanalilo Actief lid

29 aug 2016
    106
    19
    18
    Vrouw
    Administratief bediende
    België
    Ik ben klein en fijn van gestalte. Ik woog 50kg voor mijn zwangerschap en ben 1m58 groot. Nu weeg ik 67.7kg. De kilo's vlogen er in het begin echt aan. Ik keek naar niets en at wat ik wou eten, met grote vreetbuien tot gevolg. 'smiddags at ik tot wel 7 boterhammen, tussendoortjes zoveel ik maar wou en 's avonds twee goedgevulde borden.

Nu sinds 34 weken zwanger, kan ik bijna niet meer eten. 'smiddags nog 1 boterhammetje, een stukje fruit en 's avonds met moeite een half bord. De baby haar voetjes drukken zo ellendig hard tegen mijn maag dat ik constant een verzadigd gevoel heb en geen hongergevoel meer heb.

De baby woog bij de vorige controle al 2.6kg en komt niets tekort.

Ikzelf zou niet snel naar een diëtiste gaan. Sommige vrouwen komen, ondanks gezond eten en blijven bewegen, gewoon veel meer bij dan andere. Ook vind ik 11kg op bijna 26 weken niet echt overdreven, maar je moet jezelf natuurlijk nog goed voelen.

Ik ben zelf wel nog altijd aan het werk en ondanks mijn 'bureaujob' heb ik wel nog veel beweging op een dag. Misschien naast het letten op je voeding ook enkele keren per dag gaan wandelen of zo?

Succes!

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Voel je je goed? Een eetschema dat voor een andere mama-to-be werkt hoeft voor jou niet te werken, toch?
    Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en volgens mij zit ik nu op zo`n + 10 kilo. De vk heeft er niets van gezegd vanmorgen.
    Ik eet meer dan anders, maar snoep vrijwel niet (ongezond). Ik eet zeker een kilo snoeptomaatjes in de week en ong. 750 gram geraspte worteltjes... Ik kan gewoon niet zonder...:roflmao:

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Bij mijn vorigr zwangerschap kwam ik ruim 30 kilo aan en niemand heeft er ooit wat van gezegd. Met 30 weken zat ik op +20 en de laatste tien weken elke week 1 kilo aangekomen.

Je kan er wel op letten door bijv bruin brood te eten zodat je sneller verzadigd bent en als je wilt snoepen bijv aarbeitjes of druiven te eten.

Verder tja... als jouw lichaam t nodig heeft dan is dat maar zo.

Nu zit ik met 33 weken op +3 kilo.

Zou dus sommige dingen vervangen voor een ander alternatief.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou ook gewoon suikers minderen en me verder er niet teveel van aantrekken. Ik was deze zwangerschap in totaal 17 kg aangekomen, volgens de boekjes iets teveel, maar dat had weinig met mijn eetpatroon of beweging te maken.

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik woog 50 kg toen ik nog niet zwanger was en met 41 weken zwangerschap woog ik 77 kg :eek:! En de 1e 16 weken heb ik vrij weinig gegeten, en veel overgegeven maar bleef toch aankomen! Dus ja je kan proberen minder te snoepen, verder kan je er niet veel aan veranderen denk ik! Heb nooit te horen gekregen dat ik te veel aan kwam!

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    We zijn ongeveer even ver en hetzelfde aangekomen.

Als ik naar mijn eetpatroon kijk, zou ik persoonlijk weinig kunnen minderen of gezonder eten. Nu heb ik wel vandaag 1 stroopwafel op!
    Maar er zijn genoeg dagen dat ik geen ongezonde dingen eet, of snoep.

Ik ben zelf ook verbaasd van wat ik aankom, of naja ik denk maar het is voor een goed doel en ons kleintje komt denk niets te kort. Maar veel eet ik niet!

(Vanmorgen een boterham met kipfilet, en 1 pruim)
    Vanmiddag dan 1 stroopwafel (die had ik kunnen vervanging voor een bruine boterham of yoghurt bijvoorbeeld, maar ik gun mezelf ook wel eens iets anders dan dat)

En zometeen eet ik gebakken aardappeltjes, heel veel sla (ben ik heel gek op) en een karbonade.

Vanavond eet ik hoogstwaarschijnlijk een handje noten, en 1 wilde perzik, wat druiven en nog een stuk of 8 aardbeien. (Hele kleintjes)

9. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ben vandaag de dag maar gezond gestart met zelfgemaakte granola en yoghurt. Ik ga ook proberen terug mijn 1,5l water elke dag te drinken, dat helpt me ook nogal tegen de drang naar zoet. Alleen jammer dat ik dan nog vaker naar het toilet ga moeten :rolleyes:.
    Ik moet inderdaad vooral de snoep en zoetigheid weren. Ik zal er mijn best voor doen, maar alles smaakt me gewoon eens zo hard nu :).

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Bij jou zou ik eerder denken dat je lichaam alles vasthoudt omdat je veel te weinig eet.
    2000 calorieën is gewoon gezond tijdens zwangerschap maar daar kom je zo echt niet aan :)

Deel Deze Pagina