Kerstcadeautje voor juf / kindjes in de klas

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wie van jullie geven er voor de kerst nog een kleinigheidje aan de juf en zo ja, wat?
    Ik ga waarschijnlijk koekjes bakken met Tim en deze in een pot met een kerststrik eromheen.
    En nu we het er toch over hebben .... geeft jouw kindje ook nog iets aan zijn klasgenootjes?

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik sta zelf voor de klas en heb nog nooit iets gehad met kerst van de kinderen... Buiten kerstkaartjes dan...
    Vind het ook echt niet nodig!

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wel leuk, maar niet nodig…

4. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Zeg ook niet dat het nodig is, maar het is wel een blijk van waardering. Sta zelf ook voor de klas en vind het juist heel attent als moeders dit doen.
    En het kost bijna niks! Voor een paar euro heb je een trots kindje een een blije juf!

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik krijg elk jaar wel van een paar kindjes wat voor de kerst, hoor! Hoeft van mij ook helemaal niet, maar is toch leuk. Vaak zijn het chocolaatjes of een plantje of een paar theezakjes met een glas o.i.d.
    Doe het aks je het leuk vindt, maar voel vooral geen verplichting!

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#6 Arti13, 16 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2013
    Echt?
    Sorry, maar wat een onzin.
    Als ze jarig is, tot daar aan toe, maar voor de feestdagen?

Edit: zeker geen kadotjes voor andere kindjes,....;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet voor kerst speciaal maar wel de laatste dag voor de vakantie, gewoon om ze te bedanken voor alles wat ze doen op de peuterspeelzaal. Ik ga met mijn oudste koekjes bakken en 'versieren' (Chocolate Cookies with Toppings | The Pioneer Woman Cooks | Ree Drummond), dan een nieuwjaarskaartje als 'bodem', daar wat koekjes op, folie eromheen, lintje, klaar :) . Kost (bijna) niks, nee het moet niet, maar ze doen zoveel leuke dingen met die kleintjes dat dat ook weleens gezegd mag worden.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    +1 :d

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat snap ik maar,...
    Mijn zoontjes heb ongeveer 7 kinderdagverblijf leidsters
    Mijn dochter 2 kleuterjuffen
    Ik heb 80 collega's, die ik allemaal ken
    Mijn man heeft 200 collega's
    We hebben natuurlijk vrienden en familie
    Etc,....

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.697
    2.511
    113
    Hier vandaag een kerstkaart je gekregen van een klasgenootje. Ze krijgt er natuurlijk een terug, maar wat moet ik met de overige 24-28 (weet niet eens hoeveel het er zijn)?
    De juffen krijgen een zelf gemaakt kaartje (met glitters, dat wil mijn dochter graag :D)

11. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat een lullige reacties naar ts. Ik vind het hartstikke leuk van d'r dat ze dat doet!

Leuk idee met die koekjes. En bij Action kosten die potjes bijna niks. Ik geef mijn gastouder een kerstpakketje, zelf samengesteld. :)

12. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Geheel onverwachts en super lief ritual geur stokjes gehad van een ouder. Hoe lief! Vorig jaar had een ouder home made kerst koekjes gebakken, ook super lief. Het hoeft niet maar krijg het er altijd wel warm van! Super lief ;)

13. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf juf en ik zou het heel lief vinden. Zeker omdat het zelfgemaakt is. Je geeft toch aan dat je tevreden bent over de juf. En mocht je kind meerdere juffen/leidsters hebben, dan geef je toch iets voor hun samen.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een juf of leidster is toch ook niet te vergelijken met collega's of familie :( . Juf of leidster neemt voor een deel jouw taak als moeder over, 'zorgt' een aantal uur per dag voor je kindje, leert hem of haar nieuwe dingen, helpt ze etc etc...Ik vind het iets meer dan een handje en 'fijne vakantie hoor' waard! Maar ja, dat ben ik :)

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat een ondankbare zeikwijven zitten ertussen zeg, wtf?! :$

16. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Offtopic: Over sommige reacties houd ik mijn mond.........

Ontopic: Lief! Het gaat ook om 't gebaar. Ik denk dat de juffen het ook zullen waarderen ;)

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Goed goed ... sorry!!!
    De verwoording was gewoon wat ik dacht. Dus vandaar +1

Het idee is natuurlijk superlief! Maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Zal de juf leuk vinden denk ik.

Hier heeft de klassemoeder wel voor de zomervakantie om een roos gevraagd, zodat de kindjes de juf een grote bos rozen aan konden bieden als blijk van waardering voor het afgelopen jaar.
    En om dit dan ook nog eens met kerst te gaan doen vind ik zelf dan onnodig.
    Wel heeft mijn dochter een klein kadootje gegeven toen de juf had verteld dat ze zwanger was.
    En mijn dochter vindt het geweldig om kaartjes te schrijven en heeft ze dus voor elk kindje uit de klas, de juf en de klasse-assistent een kaartje geschreven.
    Bewust ervoor gekozen om elk kindje een kaart te geven, omdat ik niet wil dat de een wel wat krijgt en de ander niets.
    En bij de action of dat soort winkels zijn ze voor een paar centen te koop.

Ieder zijn/haar eigen ding hoor en ik vind dat je er een beetje boven moet staan van wat een ander ervan denkt.
    Doe je niets ben je gierig, doe je wel wat dan wordt er ook over je gepraat.
    Wel probeer ik erop te letten dat ik het niet in een volle klas geef, er zijn natuurlijk ook gezinnen die het wel zouden willen geven, maar het absoluut niet kunnen betalen.

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Bedoel je mijn reactie?

Ik ben niet ondankbaar, maar ik vind het nogal ver gaan dat dit er ook al 'bij hoort'. Moeten tegenwoordig bij dit soort gelegenheden ook al kadotjes gegeven worden. Als ik dat voor de verjaardagen en dus ook feestdagen doe, ben ik wel 20 keer per jaar iets aan het geven aan de juffen/ leidsters. Ik vind het overdreven.
    En zeker als er dan toch een juf zo'n topic opent en dit zelf ook leuk vindt, dan schrik ik daar eigenlijk van. Dan wordt er zelfs al wat verwacht,...

En iets geven aan klasgenootjes vind ik gewoon veel te ver gaan. Wat is er mis met gewoon elkaar aardig vinden en waarderen en dat eens ins de zoveel tijd zeggen. Daar hoeft toch niet bij gegeven te worden.

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Het hoeft nooit, maar toch zijn er elk jaar wel ouders die iets laten geven door de kindjes en dat is wel onwijs lief. Een blijk voor waardering inderdaad en voor de kindjes is dit altijd zo leuk. Die stralen helemaal als ze iets mogen geven. Zo schattig!

Deel Deze Pagina