Jazeker! Probeer mij nu weleens het leven voor te stellen als ik nog samen was geweest met mn ex. Denk dat we dan 3 kinderen hadden,een paar tikken verder en niet mogen werken. Hij was verslaafd helaas.
Waarom heb jij het gedaan? En hoe heb je dit geregeld? Ik wil het ook maar durf niet zo goed. Hoe lang ben je thuis gebleven van je werk? En je hebt t over weken vloeibaar eten, hoeveel weken bedoel je dan?
Ik had een openbeet door jarenlang duimen. En daar stoorde ik me enorm aan. In het verleden al een beugel gehad, maar om het echt goed te krijgen was een operatie nodig. Dus ik heb via de tandarts een intake geregeld bij de orthodontist en daarna de kaakchirurg. Het traject wordt dan besproken en de verwachtingen van het resultaat etc. Daarna kun je kiezen of je het doet of niet. Na de operatie heb ik 2 weken niet gewerkt. Als je een baan hebt waar je veel moet praten, dan zul je langer niet kunnen werken. Praten moet je namelijk beperken en kost ook veel energie. Je begint met volledig vloeibaar eten en mag tot 6 weken na de operatie geen harde dingen kauwen. Maar dat moet je daarna ook wel opbouwen, want het gaat niet meteen makkelijk. Het is even wennen aan de nieuwe stand. In het begin kost drinken al veel energie. Dus de behoefte om te eten was ook echt veel minder.
Dankjewel voor je uitgebreide bericht, moet binnenkort naar de tandarts, dan zal ik eens een balletje opgooien. Nog even een vraag over de kosten, heb je het zelf moeten betalen of ben je daar voor verzekerd?
De beugel heb ik zelf moeten betalen. Bij het plaatsen en verwijderen is de rekening redelijk hoog. En dan heb je nog maandelijkse controles van 40 euro. Dus die kosten zijn wel te overzien. Totaal heeft het traject denk ik 2000 euro gekost. De operatie werd vergoed vanuit de basisverzekering. Moet je wel even navragen aan jouw toekomstige kaakchirurg of dat bij jou ook zo is. Ik weet namelijk niet of het pas vanaf een bepaalde afwijking vergoed wordt of altijd. Mn kincorrectie weet ik niet of de verzekering het betaald heeft of vanuit het ziekenhuis. Dat heeft de chirurg voor me geregeld. Hij is echt mijn held geweest het hele traject. Dus hem kan ik echt aanbevelen, hij heeft veel kennis en ervaring met deze trajecten.