Is er iemand die verstand heeft van vogels. Het zit namelijk zo we zitten nu iets meer als een week in onze nieuwe huis en op het balkon hebben we een vogelhuisje (zat al op het balkon toen we erin kwamen) . Nu zijn erachter gekomen dat er kleintjes inzitten . Maar nu is mijn vraag wanneer verlaten ze het nest want dat weet ik namelijk niet De vader is vermoedelijk een kwikstaart en de moeder een roodborstje . Ik zou het namelijk erg sneu vinden als me katten ze te pakken krijgen , hou ze namelijk al erg in de gaten . Want zodra ik het balkondeur open zet begint de moeder vogel heel hard te schreeuwen. En natuurlijk weet ik dat ze het nestje wilt beschermen Daar heb ik ook alle begrip voor
Hey! Je weet niet wanneer de kleintjes uit het ei zijn gekomen? want vanaf dan mag je er zo'n 16-23 dagen bij optellen voordat ze uitvliegen! Houd er rekening mee dat de kleintjes 'vallen' ze vliegen niet letterlijk uit... is dus vrij gevaarlijk voor ze op een balkon! heb je misschien de gelegenheid ze beneden in een struik te zetten?? dan kunnen ze daar wegkruipen, en hun moeder vind ze wel, ze blijven lang piepen! Succes! En probeer je kat weg te houden! ze zijn zo klein!!! xxx
Ik denk niet dat het kan dat de vader een kwikstaart is en de moeder een roodborstje. Vogels houden zich bij soort namelijk. Zou hetzelfde zijn als een luipaard met een huiskat jongen kreeg. Wanneer ze uitvliegen is niet te zeggen, is maar net wanneer het nestje is geboren (1ste nestje dit jaar of 2e?)
Danip, ik heb me echt geen flauw idee want we zijn hier pas achter gekomen en toen we erin kwam wisten we niet dat er een nestje in zat. Nu ga ik nog zitten twijfelen over de soort ook Want me zus zegt dat het weer wat anders is Hmm dat word toch is even goed opletten
We hebben er 1 achterhaald en dat is een goudvinkje . Maar die andere weten we niet Ik hoop wel dat jullie hem kunnen zien . Bekijk bijlage 76864
Dan moet de ander ook een kwikstaartje zijn. Lijkt me sterk dat het dan een ander soort is. Kijk een eend doet het ook niet met een gans.......