Hoe salaristabel lezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Misschien een domme vraag :(

Maar wij zijn aan het uitzoeken of mijn partner wel verdient wat hij moet verdienen . En of hij in de goede schaal in ingedeeld.
    Maar ik snap niet hoe ik de tabel moet lezen..
    Ik doe er even snel een schets van. Gewoon een voorbeeld van wat voor tabel ik bedoel.
    Maar bij de 17 jr en 18 jaar snap ik het nog. Dan zie je gewoon naar je diploma.
    Maar hoe zit het met de schalen? Behoort de schaal die recht onder het diploma staat daarbij?
    Of zie ik het helemaal verkeerd?
    Misschien iemand die mij kan helpen?

Salaristabel

Ps: spaties ertussen verdwijnen zodra ik bericht post. Dus het staat niet meer onderelkaar

Wml VBO/MAVO vakdiploma voortgezetvakdiploma

17jr 18jr

Functiejr A/2 B/3 C/4 D/5 E/6 F/7G8 H/9 I/10 J/11 K/12
    0
    1
    2
    3

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Misschien dat het makkelijker is als je zegt in welke branche hij werkt, hoe oud hij is, opleidingen en jaren ervaring hij heeft?
    misschien dat er hier meer in die branche werken, dan kan je vergelijken.

Wat staat er in zijn functie omschrijving?

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Het is helaas niet echt duidelijk. Misschien kun je het via een pb sturen? Ik werk hier zelf regelmatig mee, dus wellicht kan ik je helpen.

4. adi

adi Niet meer actief

Heb je die schaal in een CAO boekje gevonden?

Hoe oud is je vriend? Als ie 23 of jonger is, dan krijgt ie jeugdloon, hiervoor geldt een andere schaal en is inderdaad leeftijdgebonden (+ diploma waarschijnlijk)

Vanaf 23 jaar wordt ie ingedeeld in functieschalen. Kijk even wat op zijn loonstrook staat, daar moet op staan welke salarisschaal voor hem geldt.
    Dan kijk je in het CAO boek welk loon bij die salarisschaal hoort.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Dames bedankt!
    Ja het is niet echt duidelijk! Ik had geprobeerd om te kopieren maar dat lukte niet.
    Het is de CAO metaal en techniek (kleinmetaal)2009/2011.

Ja ik snap het dat je kunt zien in welke schaal je zit op je loonstrookje.
    Maar hoe kun je controleren of je in de juiste schaal zit?

Hij is 26 werkt er 2 jaar vast op contract en heeft een voortgezet vakdiploma.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik zo zie is dat er in metaal en techniek 5 verschillende CAO's zitten van verschillende soorten bedrijven (Metaal en techniek )

Over het algemeen geldt er toch gewoon een schaal of aantal schalen voor de functie die hij heeft (dat is tenminste wat ik altijd meemaak)? Dat zou in de functieomschrijving moeten staan.
    Lastig hoor :) Vermoed je dat hij niet in de goede schaal zit?

7. adi

adi Niet meer actief

Dit is best lastig om zelf achter te komen. In zijn contract staat de schaal en de schijf waar hij ingedeeld is bij indienstkoming. Hij kan bij personeelszaken navragen op basis waarvan hij in die schaal is ingedeeld. Inmiddels zou die een schijf omhoog moeten gaan (wel binnen dezelfde schaal, tenzij hij promotie heeft gemaakt)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    je kan zn functie volgens mij opzoeken in het handboek functie indeling metaal en techniek (ff googlen).
    Dan weet je in welke funtie ie zou zitten A/2 B/3 etc. En dan kijk je naar het aantal funtiejaren, in jouw vriend zn geval is dat denk ik 2 (of hij moet hiervoor ook in deze sector werkzaam zijn geweest) Dus stel hij zit in A/2 kijk je naar functiejaar 2 en daarachter staat het salaris wat hij moet verdienen.

Ik moet zeggen, ik zit zelf niet in deze branche, dus misschien kan iemand anders je specifieker helpen.

Deel Deze Pagina