Waar heb je spijt van of zou je de volgende keer anders willen? (Mbt bevalling/kraamtijd)

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1986CHANTAL, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvetris

Silvetris Lid

16 jun 2018
    72
    18
    8
    Vrouw
    Ik wil vooral genieten van mijn gezin. Dat onze twee meiden van 6 en 9 in alle rust kennis kunnen maken met hun zusje en kunnen wennen. Dan zien we wel of we bezoek willen in de kraamtijd.
    En hopelijk een goede kraamhulp die wel opruimt zodat ik niet na 3 dagen met pijn in mijn doos het zelf maar sta te doen.
    Eerlijk gezegd had ik het ook moeten aangeven bij de verloskundige. Ik was toen onzeker en nu gelukkig niet meer en mijn man en ik hebben het er goed over gehad en zullen het aangeven als het nodig is.

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Lief! Nee doe ik ook niet hoor. Achteraf reflecteren is altijd makkelijker dan midden in het moment. Dan weet je ook niet beter. De ervaring nemen we weer mee.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    #23 Dana1989, 15 jan 2019
    Laatst bewerkt: 15 jan 2019
    Ik kan er bijna een boek over schrijven wat ik allemaal niet wil deze keer en wat er bij de eerste allemaal wel is gebeurd tegen mijn weten in. Kwa bevalling is er ook veel mis gegaan maar dan wordt het zo’n enorm lang verhaal.

Ik wil niet teveel bemoeienis van medisch personeel in het ziekenhuis. Bij mijn eerste mocht ik mijn kind niet eens aanleggen aan de borst want volgens de verpleging had mijn zoontje een uur geleden al gehad, moest om de 3 uur volgens haar en hij werd de volgende nacht bij mij weg gereden in de ziekenhuiswieg onder het mom dan kunt u even rusten. Hij kwam 5 uren later pas weer terug met de verpleging. En dan raar opkijken dat hij 10% was afgevallen daar.. ik kon zelf niets want had een totaalruptuur gehad, ingeknipt, manuele placenta verwijdering gehad en aan de bloedtransfusies. Ze dreigde hem kunstvoeding te geven.
    Ik was echt blij dat ik weer thuis was na 2 nachten. Toen heb ik hem op mijn eigen verzoek elk uur aangelegd aan de borst en kwam hij keurig netjes elke dag aan in gewicht.
    Dus ik wil volgende keer geen bemoeienissen meer van medisch personeel. Gelukkig beval ik in een ander ziekenhuis nu waar ik betere ervaringen over hoor.

Kraambezoek
    binnen 1 uur na de geboorte (ik lag nog op de ok) had schoonmoeder al de foto van onze zoon gedeeld op facebook. Dat gaat dus geen tweede keer gebeuren.
    Ook kwam schoonmoeder na de eerste dag in het ziekenhuis met een vriendin op bezoek (die ik niet heel goed ken)
    Ik ga haar dit keer ruim een dag later na de geboorte van deze pas inlichten met de duidelijke waarschuwing om niets te delen op facebook en Haar eigen vriendinnen niet mee te nemen op kraambezoek.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarom mochten jullie alleen pcm dan? Ik zat vol met morfine na de keizersnedes. Aanrader!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat ik anders doe is dat ik absoluut NOOIT meer ga kolven.

6. jolien 1986

Ik denk geld.? Snel fit en eruit (nieuwe plek, voor nieuwe klant ) Terwijl ik nog regelmatig elke dag knock out ging met lage bloeddruk kon ik ook wel naar huis. Ik kreeg trouwens wel diclofenac erbij

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij mij kwam de verpleegster me juist vertellen dat ik meer medicatie moest nemen dan de eerste keer. Toen kon ik op dag 3 nog niet rechtop staan van de pijn namelijk. Ook allene pcm genomen. Ze zei je moet gewoon alle pijnstilling nemen en ook de morfine. Dus daar heb ik naar geluisterd en toen kon ik een dag later alweer staan. Maar beide keren mocht ik sowieso pas dag 3 naar huis.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  8. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bezoek in ziekenhuis terwijl ik aan het bevallen was ( zaten op de gang ) maar vroegen steeds aan vpk hoe het ging.. die kwamen dan weer bij mij daarover zeuren en was echt geen prettig gevoel.
    Komende bevalling lekker alleen met mijn man :roflmao:

jolien 1986 vindt dit leuk.
  9. jolien 1986

Nou precies om die reden neem ik dus voortaan eigen medicatie mee. (en zal dan heus wel opbiechten dat ik wat genomen heb, en niet meer nemen dan goed is) onnodig pijn lijden vind ik niet nodig ..

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik mag geen nsaid’s ivm maagzweren en doordat ik bv gaf mocht ik geen morfine tabl. Gelukkig is er nu die dipi pomp, dat is minder sterk dan morfine, maar wel een stuk beter dan 2 PCM XD

Ik denk ook gewoon nog ouderwets....lekker Hollands, alles op eigen kracht doen ipv pijnstilling.

11. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ben benieuwd waarom je dit niet meer wilt?

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste kindje is niks gelopen zoals ik gedacht/gehoopt had. Blijft pijnlijk/moeilijk.

Geen inleiding. Natuurlijk of keizersnede.

Indien weer keizersnede geen morfine, ik was zo duf door de 4 dagen van inleiden plus de medicatie dat ik veel gemist heb van mijn meisje :cry:

Meer filmpjes maken! Ik vind nu zo jammer dat ik van bepaalde dingen geen filmpjes heb.

Borstvoeding moet meteen redelijk goed gaan. Ik was nu daar zo mee bezig en zo van de klok de eerste weken dat het grote genieten ook er bij ingeschoten is. :(

Meer genieten en beuwst zijn van het kleine.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik gaf ook bv maar kreeg gewoon een morfinespuit om de zoveel uur. Heerlijk! Ze had zelfs een tapje in mijn bovenbeen gezet zodat ze niet elke keer hoefde te prikken.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het kolven vond ik echt vreselijk. Het maakt de kraamtijd een stuk zwaarder vond ik. Mijn zoontje kon moeilijk aanhappen. Het lukte vrijwel niet. En dan icm een keizersnede zorgt ervoor dat ze al heel snel met de kolf aankomen. En toen startte het regime van kolven, aanleggen, kolven, etc. Niet alleen om de borstvoeding op gang te brengen, maar ook thuis bleef dit zo. Ik voelde me vreselijk. Ik was eigenlijk de hele dag bezig met die melk eruit krijgen en had zelden nog mijn kleding aan. Voelde me echt een melkkoe. En ondertussen loopt iedereen maar gewoon de kamer in. Mijn man, de visite, mijn dochter, de verpleging, de verloskundige, de artsen, de kraamhulp, de huisarts. Allemaal zeggen ze: joh kolf lekker door. Maar voor mij was het echt iets wat ik niet had moeten doen. Ik kom ook uit een heel lang medisch traject met vele nare onderzoeken dus dat kan ook meegespeeld hebben. Het voelde echt alsof de integriteit van mijn lichaam werd geschonden ofzo. Dat is met borstvoeding al, want binnen een half uur na de bevalling staat er al iemand aan je borst te trekken als je pech hebt, maar met kolven erbij bleef er niks privé meer over. Een huilbaby hielp ook niet ;)

Ik heb de kolf verkocht en doe het echt nooit meer. Ik denk dat ik deze keer de borstvoeding volledig oversla. Maar als ik het doe dan sowieso zonder kolven, en anders maar niet.

15. Dikkerdjedap26

7 apr 2017
    44
    13
    8
    Ik had een super mooie bevalling en een hele fijne kraamtijd. Ik heb me voorgenomen om na de bevalling van ons 2de wondertje meer te genieten en mijn mama-gevoel te volgen en minder de boekjes/theorietjes die overal op internet staan te volgen :D

nizzie86 vindt dit leuk.
  16. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Bij de eerste lieten we bezoek snel komen en ging baby van hand op hand. Nu bij de 2e alles op ons tempo gedaan. Kraamvisite wacht maar even en als de baby sliep dan hadden ze pech.
    Ook bij de eerste geen fijne kraamweek gehad. Had erg het gevoel dat ik al van alles moest en had heel erg behoefte aan een kraamhulp die me naar bed stuurde (wat niet gebeurde). Dit aangegeven bij intake kraamzorg voor 2e. En ik heb een fantastische kraamweek gehad. Kijk er zo fijn op terug, ben ze daar eeuwig dankbaar voor!

IUItje vindt dit leuk.
  17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Dipidolor slijten ze als morfine, gaat ook via de pomp, maar werkt net wat anders.

Nuage vindt dit leuk.
  18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    @Nuage even bemoedigd 1e kind heeft nooit live gedronken. 2e kind als een pro. Gaat al bijna 3 maanden zonder noemenswaardige problemen

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dit wordt kind 3 ;) bij de eerste moest ik ook veel kolven. Wel iets minder. Maar ik heb ondertussen een borstlift gehad. Dus misschien werkt het sowieso niet meer. Als het wel werkt is er kans dat het beter gaat doordat mijn borsten nu gewoon beter bereikbaar zijn. Ben benieuwd!

elsie89 vindt dit leuk.
  20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ook goed, als het maar voelt alsof iemand een plas warm water in mijn nek gooit en alle pijn wegtrekt hahaha

Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina