Waar heb je spijt van of zou je de volgende keer anders willen? (Mbt bevalling/kraamtijd)

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1986CHANTAL, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee je bent niet raar. Ik zag mezelf al maanden het huis niet uitkomen.

    Weet niet of het bij jou ook speelde maar ik werd heel onrustig van de hormonen die vrijkwamen bij borstvoeding.
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh zo herkenbaar na 3mnd fulltime kolven, aanleggen, flesje, sondevoeding na had dat klote ding op marktplaats gezet. Jemig wat een werk en gesmeer. Inderdaad ben je continu met melken bezig.


    Pfff dag privacy met kolven en borstvoeding op de neonatologie.

    Op een gegeven moment keer verpleegkundige, logopedist lactatiekundige, arts, mijn moeder en partner mee toen we weer eens gingen aanleggen. Wat een circus Andere houding tepelhoedje! Nee toch geen tepelhoedje, haal toeschiet reflex eraf! Omg deed het voor kleine humpie maar wat was het slopend. Als beter ging was nooit zo lang door gegaan.

    Denk dat wel 50 verschillende mensen mij in de blote tieten hebben zien kolven :eek:
     
  3. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    #63 samarinde01, 20 jan 2019
    Laatst bewerkt: 20 jan 2019
    Oh en om in te haken op het gevoel van borstvoeding geven...

    Ik wist pas dat dit zo belangrijk voor mij was om te doen na de geboorte van de oudste. Een soort innerlijk oergevoel of zo.

    En ik vind het ook heel intens. Zo’n afhankelijk wezentje tegen je aan geplakt. Maar mijn oudste heb ik een aantal weken gevoed, hij was een echte plakbaby die nauwelijks tevreden was zonder lichamelijk contact. De jongste was dat ook. Maar die voed ik nu hij bijna 1,5 is nog. De intensiteit van een baby die sterk vraagt om nabijheid heeft voor mij niets te maken met de borstvoeding. Mijn oudste, die kV dronk, zat voor mijn gevoel net zo op mijn huid als de jongste.

    Sterker, nu kom ik vaak samen met hem tot rust door te voeden.

    Ik heb deze keer een lactatiekundige al benaderd voor de bevalling. Om te vragen of ze er snel voor me kon zijn na de bevalling. Gewoon om onzekerheden weg te nemen en te helpen met aanleggen. Mijn ervaring is dat ik door een ibclc aangesloten lactatiekundige echt goed advies kreeg, iets dat ik bij mijn oudste behoorlijk gemist heb. (De kraamhulp legde toen geforceerd aan door aan zijn hoofd te duwen en in mijn borst te knijpen; zo ontzettend fout leerde ik later)

    Oftewel: niet alle hulpverleners weten wat ze doen wb bv advies.
     
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nou ik kan het me heel goed voorstellen hoor! Als dit voor jou goed voelde is het toch helemaal prima. Soms bekruipt mij het gevoel van fles voeding geven ook wel hoor. Als ik dan alle nare bv verhalen lees...

    Maar ga het gewoon proberen en ben ik het zat dan is het klaar
     
  5. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn gescheiden vader en moeder die hier enorm opgelaten zaten 1 dag na de geboorte van zoonlief. Moeder die überhaupt 1 week hier was. Als deze zwangerschap goed gaat dan sowieso eerst een paar dagen rust voor ons gezin. Ook voor onze zoon natuurlijk is het wennen.

    Verder moet ik heel hard na gaan denken wat de doen als de bevalling zich aandient. Tijd zag nog weliswaar maar toch. Het ziekenhuis hier in de buurt heeft geen kinderartsen meer en je kunt er ook niet meer bevallen. In dit ziekenhuis ben ik van mijn beide zoons bevallen. Nu is het eerstvolgende ziekenhuis 40km verderop. Vorige keer zat ik met 1 uur op volledige ontsluiting. Als ik nog een half uur in de auto moet zitten, oef.. ik moet ook in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie en antistolling gebruik). Tweede probleem is dat ook de dichtstbijzijnde vrienden 40km verderop wonen en familie nog verder. Hoe we dit moeten gaan doen met onze andere zoon is nog even een raadsel hah. Komt vast goed.
     
  6. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Dat ik gewoon niet lekker thuis ben bevallen. Zonder weeen 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gereden wilde perse iets voor tegen de pijn. Maar daarnaast het te laat voor zei de verloskundige. Dus om 21:50 waren we in het ziekenhuis 22:10 mijn vliezen gebroken om 22:20 mijn eerste wee en om 23:00 was onze zoon der. Nou alles er om heen duurde langer dan de bevalling
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Beide keren ingeleid.
    En dat doen ze hier vanaf 38 weken uit voorzorg met een verhoogde bloeddruk en symptomen.
    Mocht ik weer zwanger raken wil ik pas dat ze me inleiden als het echt nodig is.
    Dan ga ik wel vaker op controle.
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier bij beide kids hetzelfde. Wel actie ondernomen bij de 2e, maar werd niet gelooft. Ik had mijn mond open moeten trekken.
     
  9. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor de vele reacties meiden! Ik heb er zeker wat aan!!
     
  10. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik zou graag willen dat er met 10 cm een echo gemaakt wordt om te kijken hoe de baby ligt.
    Mijn eerste bevalling duurde 23 uur en werd een vacuumverlossing, maar achteraf lag de kleine niet helemaal lekker voor de opening.
    Er moest 3x met enorme kracht getrokken worden, de schade qua knip viel dan wel heel erg mee. Maar man.. Ik weet niet in welke bubbel sommige vrouwen zitten tijdens de bevalling, maar ik mistte deze.
    Er hing boven mijn hoofd een tv scherm met alle bevallende vrouwen en hun weenactiviteit enzo. Dat heb ik allemaal in de gaten gehouden.
    Tijdens mijn kraamweek is Nee ook echt NEE! Dat ik daar doodziek, omdat mijn opa, oma en tante per se op bezoek moesten komen van mijn vader. Want de rest van de familie was ook al geweest. Dat ik amper contact heb met hen is dan niet belangrijk.
    Oh en een baarmoederinfectie is gewoon echt dikke pech, maar ik had niet zo lang moeten wachten met aangeven dat het niet meer ging..
     
  11. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Als er ooit een 3e komt dan zou ik meer foto's willen rondom de bevalling en als het kindje net geboren is. En heeeel veel genieten als de baby er is. Ik weet zeker dat een 3e de laatste zou zijn dus er dan optimaal van genieten. En slapen als de baby slaapt, jammer dan van de puinhoop in huis ;) nooit problemen gehad met onaangekondigd of vervelend bezoek of iets dergelijks. Ik herinner me de eerste weken met een baby niet zo heel goed meer door slaapgebrek. Mijn kinderen waren helaas beide extreem slechte slapers, jarenlang :(
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Toen het kraamburo hier kwam kletsen voor de intake, zei ze dat ze pro rooming in waren voor 6 maanden. Dus ik keek haar raar aan en gilde ZES MAANDEN?! .... Dat heb ik verkeerd begrepen bij Kleuter! Ik dacht dat je toen zes JAAR zei XD

    Dus...goed idee van jou dat slapen ipv poetsen, wij herkennen het XD
     
    Nuage vindt dit leuk.
  13. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Absoluut spijt van het feit dat er geen geboortefotograaf bij is geweest.
    Er komt helaas geen 2e dus kan het nooit meer anders doen.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dit.
    Mijn vriend brak per ongeluk de sd kaart met de foto's van de geboorte van N doormidden. Die foto's ben ik allemaal kwijt :(
    Bij de volgende komt er absoluut een geboorte fotograaf!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  15. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Vreselijk lijkt me dat :(
    En het ergste is... Ik ben nu zelf geboortefotograaf ;)
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja is echt heel vervelend :(
    Gaaf zeg! Ik volg er 2 op Facebook.
    Lijkt me een prachtig beroep :)
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  17. rums

    rums Niet meer actief

    Er komt geen volgende keer. Maar wat ik nu anders zou doen is meer rust nemen.
     
  18. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Is het ook!! Geweldig! Al vraagt het stand-by staan ook erg veel van je....
    Ben benieuwd wie je volgt? Mag in pb hoor :)
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Pure life geboortefotografie
    &
    Lifa fotografie
    Het lijkt me inderdaad niet het makkelijkste beroep, zeker niet icm een gezin. Maar wel een heel gewaardeerd beroep!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  20. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Nergens spijt van, maar had het liefste 2x gezonde kindjes gehad die meteen mee naar huis mochten. Genieten van een kraamtijd thuis met kraamzorg ipv elke dag pendelen tussen thuis en ziekenhuis en geen recht meer op kraamzorg.
    eerste geboren met 39+5 maar infectie met GBS dus nog 9 dagen ziekenhuisopname. Tweeling geboren met 35 weken maar dysmatuur, gelukkig na 9 dagen ook naar huis.
    Maargoed, 3 gezonde kindjes.
    Dat meerdere keren p dag heen en weer rijden en voor jezelf (+oudste) moeten zorgen maakt dan niet meer uit.
     

Deel Deze Pagina