Waar heb je spijt van?

Discussion in 'De lounge' started by Nina Sanders, Sep 7, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,812
    5,949
    113
    Female
    Dat ik, toen de Alzheimer bij mijn moeder echt erger begon te worden, ik eigenlijk te weinig heb gevraagd hoe het met haar ging.
    Uiteraard vroeg ik dit wel aan m’n vader.
    Maar echt aan haar…zo moeilijk! Want eigenlijk wou ze er niet over praten en deed ze het liefst alsof het er niet was.
    Heel moeilijk :(

2. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Kan je samen met de kinderen geen gebarencursus doen? Er zijn ook dvd’s van bijv Lotte en Max voor kinderen waar gebaren aangeboden worden.
    Zo leren je kinderen toch wat gebaren en kunnen ze met je zus communiceren.

3. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Ik had mijn (redelijk zichtbare) tattoo nooit moeten laten zetten.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,667
    5,701
    113
    Ik heb precies het zelfde,ik zit ook vast en wil naar regelmaat. Ook in de zorg, had het nooit moeten doen.

Ayla7000 and jongmam like this.
  5. Emotions

Emotions Fanatiek lid

Jan 5, 2019
    1,982
    2,237
    113
    Female
    Lekker cliche maar ik heb liever een ' ah well.. ' dan een 'wat als'.

Verder genoeg spijt van dingen. Grote en onbenullige. 1 ervan is spijt dat ik ons verjaardagsfeestje geef nu zondag ipv vorige zondag. Was zo aan het twijfelen. Vorige zondag was het 26 graden en zonnig. Nu zondag wordt 18 en bewolkt. :rolleyes: terwijl het de dagen daarna weer gewoon 23 graden wordt. Fml.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb juist spijt van mijn rechtenstudie. Ik ben zwanger van de tweede afgestudeerd en een parttime baan vinden was (toen) echt onmogelijk. Fulltime met 2 kleine kinderen wilde ik ook niet. En omdat ik het daarna niet meer bijgehouden heb, heb ik er nu eigenlijk helemaal niks meer aan. Sowieso had ik in eerste instantie liever voor de Pabo gekozen, maar ik heb me om laten praten door de mentor die ik had in mijn examenjaar.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,660
    27,306
    113
    Female
    Als ik mijn vriendinnen zie die jurist zijn, is minder dan 32 uur nog steeds no go. Dus wat dat betreft was voor mij rechten ook geen optie idd...

Dubbelgeluk and Linda86 like this.
  8. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

Jan 30, 2021
    2,393
    1,928
    113
    Dat ik in mijn vmbo schooltijd het zo verkloot heb op school door zoveel te spijbelen enz en me niet wat meer in te zetten. En daarna op het mbo trouwens ook nog, had er gewoon geen ‘zin’ in.
    En daar heb ik nu wel spijt van, maarja is achteraf he! Ik had zoveel meer gekund als ik toen maar deed wat ik moest doen. Maar goed ondertussen heb ik wel enkele (thuis)studies en cursussen succesvol afgerond dus daar ben ik dan wel weer trots op :) zijn toch maar weer mooi enkele diploma’s erbij!
    Mijn eigen kinderen zou ik in elk geval echt goed stimuleren om naar school te gaan en niet dezelfde fouten te maken als mama

citroenrasp, Anouk2005 and Asil like this.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,154
    113
    Ik heb eigenlijk nergens spijt van tot nu toe. Had misschien wel dingen anders aan kunnen pakken, maar ach, het leven loopt zoals het loopt.
    Ik moet wel zeggen dat tot nu toe ik meer positieve dingen in het leven heb ervaren dan negatieve, dus dat zal wel bijdragen aan mijn gevoel.
    Ik heb eigenlijk hoogstens spijt van dingen die ik eet, zoals net 2 roze koeken ipv 1.. want nu ben ik misselijk :p
    .

Mapje and NiVa0230 like this.
  10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,884
    2,563
    113
    Ja herkenbaar, het grappige is dat ik ook het eerst als vooropleiding als verloskundige zag maar het leven kwam in de weg ofzo.

jongmam likes this.
  11. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,753
    113
    Female
    Spijt is een groot woord, want de dingen die ik heb meegemakat hadden mij anders niet gemaakt tot wie ik nu ben.

Maar zeker school, man ik had de brains maar door de ADHD niet de concentratie. Ondanks dat ik redelijk ver ben gekomen zonder MBO diploma. Baal ik wel dat ik er niet meer voor gedaan heb.

Als we het over spijt hebben, dan heb ik spijt dat ik en mijn beste vriend uit elkaar zijn gegroeid voor zijn dood (15 jaar geleden, hij was 24).
    Dit kwelt mij nog elke dag, meer de "had ik maar"..
    Dat ik niet heb meegemaakt hoe hij opgebloeid was. En daardoor niet genoeg betrokken bij zijn leven ben geweest. Hoe hij worstelde met zijn geaardheid maar toch een onwijs leuke vriend kreeg. En dat ik daardoor te weining contact met zijn vriend had om een band te krijgen waardoor we elkaar nu nauwelijks spreken maar we veel aan elkaar gehad hadden kunnen hebben.

Mijn maatje was echt een engel op aarde en probeer elke dag te leven naar zijn maatstaven zodat hij trots mijn hand pakt als het mijn tijd is ♥

En dat ik niet meer overedingskracht op mijn vriend had 16 jaar geleden toen we elkaar leerde kennen. Hij was een fliere fluiter en ik wat serieuzer, het heeft 6 jaar geduurd voor we elkaar weer hadden gevonden. En vind die 6 jaar echt een gemis ;)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Joh als je ook nog maar leuke herinneringen heb aan die tijd;)
    Ik ken heel veel mensen die hun school hebben verkloot maar zijn toch aardig terecht gekomen.
    Niet iedereen is gemaakt om in de schoolbanken te zitten

Glitterhartje likes this.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,442
    21,830
    113
    Ik heb ook geen enkele opleiding afgemaakt. Was dat handig? Nee. Maar spijt heb ik er niet van. Het is nou eenmaal zo gelopen. Schools leren was door alle prikkels, onverwachte wendingen/indrukken op een dag, pestgedrag van studiegenoten én leraren gewoon veel te moeilijk voor mij in combinatie met mijn ASS. Vind het alleen soms wel jammer dat een opleiding afronden me nooit is gelukt, omdat ik er zeker wel intelligent genoeg voor ben (om het maar even zo te verwoorden).

14. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

Mar 30, 2018
    1,807
    1,786
    113
    Female
    Ah ik ook hier in de categorie losbandigheid:rolleyes: naja, mn man zegt blij te zijn dat ik even "geslet" heb, dan krijg wordt ik later niet ineens nieuwsgierig naar andere piemels :roflmao:

15. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

Jan 30, 2021
    2,393
    1,928
    113
    @Anouk2005 ohh een leuke tijd heb ik op school zeker wel gehad verder hoor, en heb gelukkig ook gewoon al mn diploma’s gehaald. Alleen als ik toen meer mn best had gedaan had er meer ingezeten.

@citroenrasp hier dan wel mn opleidingen afgemaakt en ook gewoon diploma’s behaald maar zoals ik al net zei; als ik toen meer mn best had gedaan had er meer ingezeten. Ik heb nu bijv ook een diploma op hbo niveau door middel van een andere studie. maar als ik dus op school beter had gedaan had ik verder geweest, maar goed wat betreft voor jou ligt het iets anders natuurlijk maar je bent nooit te oud om te leren he! Je kan altijd er nog voor gaan ♥️

citroenrasp and Anouk2005 like this.
  16. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Spijt heb ik dat ik het laatste jaar met mijn oudste dochter zoveel uit handen heb gegeven. Ik was gestopt met werken omdat de zorg te intensief werd en toen bleek ik zwanger. Vanuit pgb konden we toen hulp bij de zorg inkopen en dat heb ik toen ook gedaan. Door de zwangerschap en bekkeninstabiliteit deed ik veel minder met haar dan voorheen, terwijl dat juist niet was wat ik wilde, maar het kon niet anders. Had ik toen geweten dat dat haar laatste maanden zouden zijn, had ik het zo anders aangepakt. Het voelt achteraf alsof haar kaarsje langzaam doofde en ik te druk was met mijzelf om dat te zien. Als ik achteraf foto’s zie van die laatste maanden, zie je haar gewoon achteruitgaan. Kan mezelf op zwakke momenten wel voor mijn hoofd slaan dat ik het toen niet zag…

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

:oops::roflmao::roflmao::roflmao: hij heeft een punt.

18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    En als je dat niet had geweten; was je fysiek in staat om meer met haar te doen? Je zegt niet voor niks; het kon niet anders. Je hebt gedaan wat je kon, voor je dochter, voor jezelf en voor het meisje in je buik. Wees lief voor jezelf ❤

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Wat lief, dankjewel. Je hebt ook gelijk hoor. En meestal kan ik het ook zo zien, maar toch, zijn er soms momenten dat ik er echt enorm veel spijt van heb. Gelukkig kan ik het meestal wel relativeren :)

Magnolia29 likes this.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ik heb al een paar dagen getwijfeld of ik dit moest typen.

Maar ik heb spijt van het feit dat ik niet eerder aan de buitenwereld heb verteld over het seksueel misbruik. En daardoor 3 jaar van m'n puberteit heb vergooid. Ik heb echt de meest vreselijke dingen gedaan (losbandig, spijbelen, dagen van huis, geld stelen van familie enz) en mijn ouders/familie daarmee zoveel pijn gedaan. Daar schaam ik me nu nog voor.

Share This Page