Waar heb jij ‘spijt’ van?

Discussie in 'De lounge' gestart door aYh4L8, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nergens spijt van. Alles wat er gebeurt is heeft me gemaakt tot wie ik vandaag de dag ben.

Wel had ik dingen (zoals m'n voorganger zei) anders gewild.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat ik na de middelbare school niet een jaar ben gaan reizen.

3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Dat ik bepaalde familieleden jaren lang over me heen heb laten lopen en het heb toegestaan om van me te laten profiteren.

Nightingale vindt dit leuk.
  4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dat ik eigenlijk al vanaf puber niet tevreden ben met mijn lijf en bij zo veel dingen heb gedacht 'dat doe ik als ik slank ben'. Toen ik 30 werd bedacht ik me dat ik mijn hele twintiger jaren geen moment tevreden ben geweest en dat vond ik wel een wake-up call. Achteraf vind ik het zo zonde van m'n tijd en energie. Ik begin nu steeds meer te accepeteren dat ik gewoon prima ben zoals ik ben en dat tevreden zijn met jezelf los kan staan van een nummer op de weegschaal.

Rosa Canina, Carly89, Summerbelle en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Daar is thuisbezord toch voor uitgevonden? :p

Carly89 vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb spijt dat ik door dit bericht toch weer het corona nieuws topic heb gelezen ;). Ik las het gewoon niet meer namelijk vanwege exact hetzelfde gevoel.

Carly89, Neuzeke en Mamafiets vinden dit leuk.
  7. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:
    Ik ook hoor! Ergste vind ik als de kinderen vragen waarom ik het gedaan heb:oops:

ButterflyPassion en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb spijt van mijn studie aan de pabo en ben nu hard aan t blokken voor nog een andere hbo opleiding.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.295
    17.183
    113
    Haha ja klopt. Maar er stond ook nog eten van gisteren

10. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Dat ik zo lang ben blijven aanmodderen bij mijn werkgever in een teleurstellende reïntegratie. Het heeft zo veel nutteloze energie gekost. Voor hun ben ik een nummertje op de loonlijst die een probleem was geworden en ik ben blijven vechten voor mijn persoonlijke belang wat achteraf nutteloos bleek. Letterlijk stijf van de stress ga ik nu toch maar afscheid nemen, beter laat dan nooit. :rolleyes:

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb de naam van zoon en ik vind het verschrikkelijk als dochter vraagt waarom ik haar naam niet heb te zeggen dat ik spijt heb van zoon zijn naam.

Lafelife vindt dit leuk.
  12. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Onafgemaakte studie

13. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Dat ik gestopt ben met wedstrijdzwemmen. (trainde 2x in de week en 1x in de week wedstrijden) Mijn vriendin stopte er toen mee, dus ik ook..

Dat ik niet voor een andere opleiding heb gekozen op het voortgezet onderwijs. Ik zou niet weten wat ik zou kiezen.

En dat ik niet gelijk op mijn 18e mijn rijbewijs heb gehaald. Ben nu wel aan het lessen, nu maar hopen dat ik de theorie een beetje opsla :roflmao:

14. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Heel herkenbaar :)

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Ben ik benieuwd hoe je deze stap genomen hebt!

16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Soms heb ik een vaag gevoel van spijt dat ik zo jong getrouwd ben en kinderen gekregen heb (resp 20 en 22 jaar). Er zijn zoveel dingen die ik nog had willen doen die nu niet meer kunnen en toen wel zoals reizen, afspreken met vrienden en heerlijk bomen tot midden in de nacht. Als ik eens een sombere bui heb vraag ik me wel eens af hoe het zou zijn om jong te zijn en te stappen, uitgaan, vriendjes en alle bijbehorende zaken zoals zoenen en seks etc. Ik ben heel beschermd opgevoed en mijn man was mijn eerste in alles. Aan de andere kant heb ik er totaal geen spijt van want ik hou ontzettend veel van man en kinderen en zou ze nooit willen missen.

Rosa Canina en NiVa0230 vinden dit leuk.
  17. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een beetje spijt van mijn tattoo, maar niet zo erg dat ik hem weg wil laten halen.
    Had hem gewoon liever nooit laten zetten.

In tegenstelling tot mijn tattoo heb ik wel spijt dat ik mijn wenkbrauwen niet eerder permanent heb laten zetten. Zoooveel plezier van nu!! Ben er nog steeds zo blij mee.
    Ik had/heb dan ook echt onzichtbare wenkbrauwhaartjes :(

18. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Dat ik zo makkelijk geld heb geleend bij oom DUO. Elke keer kleine beetjes voor eigen gemak en nu moet ik op de blaren zitten bij de aanvraag van een hypotheek.

Nightingale vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ohh dit, ja:rolleyes::rolleyes:

20. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Qua onzekerheid hoe anderen mij zouden vinden hield ik mijzelf voor dat andere ‘s ochtends ook niet voor de spiegel staan en zich afvragen wat Artemis88 van hun vindt. En dat als zij een keuze maken zij vast ook niet mijn stem in hun hoofd hoorde.

Nee zeggen vond ik ook moeilijk, uit angst wat anderen zouden denken. Maar anderen zeiden ook nee tegen mij.

Angst dat ik niet goed genoeg zou zijn in iets weerhield mij lange tijd om iets te doen. Nieuwe dingen helemaal. Maar andere deden het, hadden lol, leerden andere kennen en waren soms ook niet goed zo in iets. En dat was voor hun geen ramp.
    Ik was op het eind alleen maar met de mening van anderen bezig, zelfs nog vóór dat ze die soms überhaupt hadden gegeven.
    En zo ben ik stukken zekerder geworden, zeg ik nee of ja wanneer ik dat wil, hebben anderen ook rekening te houden met mijn mening en gevoel, laat ik mij niet meer aanpraten dat ik iets niet kan of niet zo goed ben als een ander en zo ben ik het voorbeeld voor mijn kinderen dat ik altijd al wilde zijn. Want ik kan hun wel zeggen dat ze goed zijn zoals ze zijn en dat hun mening waardevol is en dat ze elke uitdaging aan moeten gaan, maar als mama het zelf niet naleeft geloven ze het niet. Ik wilde veranderen voor hun, een betere moeder zijn en uiteindelijk heb ik mijzelf het grootste cadeau gedaan.
    En het enige wat ik steeds moest herhalen dat ik net zoveel recht had op een mening, zelfvertrouwen en plezier als elk ander persoon. Wist je dat ik laatst zelfs merkte dat mijn lichaamshouding verandert? Ik loop merendeels rechtop en kin vooruit, ipv naar beneden kijkend.
    Ik ben nog steeds niet het type dat altijd haar mening verkondigt en super sociaal is, vaak niet zelfs. Maar als ik mijn mond open trek ben ik niet bang om iets te zeggen. voor sommigen klinkt dit misschien allemaal super simpel, maar voor mij was het een grote stap.

Ansel, Rosa Canina, masami en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina