Waar heb jij allemaal gewerkt en werk je nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door hoppala, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Pff heb je even ^^

Op mijn 9e begonnen met mijn moeder en broertje/zus krantenwijken te lopen, regionale krant + folders. Op mijn 13e media expresse bezorgd, vanaf mijn 15e het AD en een paar maanden ook televisiegidsen.
    Vanaf mijn 15e ook begonnen in de supermarkt (bas van der heijden), als vakkenvuller vanaf mijn 16e als kassière.
    Op mijn 17e mee gestopt, stage gelopen in een dierenwinkel en op een boerderij voor mijn opleiding dierenverzorging die ik niet heb afgemaakt.
    Mijn moeder weer gaan helpen in haar hobbywinkel, draaide de winkel maar ging ook mee naar de markt om daar te verkopen. Later ook met snoepgoed gedaan en als kamermeisje in een hotel.
    Baantjes gehad bij de Jumbo, Ahoy en achter de schermen in Hilversum in de catering, diverse TV programma's. In de bedrijfscatering blijven hangen bij diverse bedrijven, Studie evenementenorganisatie gedaan en eigen bedrijf als weddingplanner gehad om vervolgens in de thuiszorg terecht te komen. Nu al 1,5 jaar werkloos thuis, vrijwilligerswerk in een poppodium en bezig met opleiding marketing&communicatie.

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben op mijn 15e begonnen met een folderwijk. Een jaar of twee volgehouden en toen in de telemarketing gaan werken. Dat kon ik in de beginjaren van mijn studie pedagogiek prima combineren ( flexibele werktijden ).
    In mijn derde jaar studie liep ik stage op een basisschool en kon ik bij de inpandige BSO gaan werken. Ontzettend leuk vond ik dat.
    Na een jaar werd mij een baan als onderwijsassistente aangeboden ( op de school waar ik stage liep ). Hier heb ik een poos gewerkt tot ik bij mijn vriend in een andere provincie introk.

Eenmaal afgestudeerd en verhuisd kon ik geen baan als pedagoog vinden en heb ik jaren in de kinderopvang gewerkt.
    Tussendoor veel vrijwilligerswerk gedaan in de gehandicaptenzorg en heb ik kinderen met een geestelijke of lichamelijke beperking begeleid in hun thuissituatie.
    Tussendoor fotografie gestudeerd en daar doe ik wat opdrachten in. Ik ben nu een paar maanden gestopt bij het KDV en het bevalt me prima.
    Ik ben ook zwanger nu. Als ik straks ( als de kleine wat groter is ) weer aan de slag wil, zou ik graag weer gaan studeren ( Verloskunde ),... maar dat duurt nog een poos :).

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

In de horeca gewerkt tot ik met mijn studie ging beginnen.

Tijdens studie (stewardess) op Schiphol gewerkt als hostess/promotiemedewerker.

Tijdens 2e studie (verkoop reizen) in een reisbureau stage/gewerkt.

Nu thuisblijfmoeder.

Hoop in de toekomst mijn studie stewardess weer op te kunnen pakken. Heb beide studies niet afgerond.

4. rusly

rusly Lid

11 jul 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste zaterdagbaantje op mijn 14e bij de dorpsslager.shaslicks rijgen voor 1,27(gulden he) per uur.
    Daarna zat baan bij bonsai kwekerij(hele dag knippen.
    Toen stage plaats bij orchideenkwekerij.
    Daarna kaaswinkel
    Hema
    vleesetende planten kwekerij
    diernwinkel ruim 9 jaar
    ah Partime
    thuiszorg Partime
    en nu bij schoonmaakbedrijf 12 uur per week.

Dus tja best een gevarieerde cv:p

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Van mijn 16e tot mijn 21e zomers altijd gewerkt op een camping in een recreatieteam, haaaaaartstikke leuk.

MEAO-4 secr. / toerisme afgerond
    MDS-4 1 jarige opleiding afgerond (middenstandsdiploma)
    Diverse studies / cursussen gedaan w.o. Spaans, Engels, Zilversmeden, Informatica... pfoehh...

Op mijn 21e begonnen te werken; (ben nu 41 dus inmiddels 20 jaar ervaring ;))

- 3 maanden in een hotel als receptioniste, ik moest 's ochtends het hotel(letje) in m'n eentje runnen, het ontbijt e.d.
    Ik kwam er achter dat deze branche niks voor mij was, dus ben na de drukste periode weggegaan. Ik kan niet breeduit lachen tegen (meest Duitsers, sorry voor de oosterburen) mensen die me onbeschoft bleven behandelen. ;)

- 1 jaar op de administratie van een middelbare school gewerkt

- in totaal bijna 8 jaar (fulltime) bij een deurenfabriek als respectievelijk;
    - receptioniste / telefoniste (3 jaar)
    - acquisitie / verkoopmedewerker (bijna 1 jaar)
    - directiesecretaresse (4 jaar)

- ± 10 maanden niet gewerkt i.v.m. overspannen en later nog een burnout ;)

- 4 jaar bij een schildersbedrijf als management assistente

- een half jaar als ass. ontwerper van bloemenkaartjes / ansichtkaarten

Daarna verhuisd naar Zeeland (2006) waar ik een opleiding in de zorg heb gedaan en waar ik nu alweer bijna 5 jaar werk in de thuiszorg.

Daarnaast sinds 2003 een aantal webwinkels gerund wat ik er altijd 'naast' heb gedaan maar wat eigenlijk gerust een parttime baan mocht worden genoemd.

Ik heb dus heel veel verschillende dingen gedaan maar eigenlijk altijd leuke dingen gedaan. En als het niet beviel was ik er eigenlijk ook altijd weer snel weg en had iets anders.

Wel ben ik er van mezelf achter gekomen dat ik het liefst zelfstandig werk, ook graag organiseer, contact met mensen erg belangrijk vind en creatief zijn ook.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Als tiener had ik bijbaantjes bij: als eerste een folderwijk, jaja iedere week folders vouwen, echt pokkenwerk, ook een dagblad rondgebracht, oppasadresjes, en gewerkt bij de Super (jaar of 14/ 15) en bij AH, waar ik 4 jaar als cassiere heb gewerkt tot ik begon te werken in de kinderopvang. In de kinderopvang 4,5 jaar gewerkt en toen ging ik verhuizen naar mijn grote liefde. Daar kon ik geen leuke baan vinden in de kinderopvang, heb een maandje gewerkt op een kdv met allemaal roddeldames, dus was er snel weg. Toen een jaartje als alfahulp in de thuiszorg gewerkt. Anderhalf jaar gastouder geweest, tot vorig jaar augustus. Het werken met kinderen werd me namelijk te confronterend allemaal, ivm het overlijden van onze *dochter begin vorig jaar. Ik besloot iets totaal anders te doen. En werk sinds oktober met veel plezier als schoonmaakster bij een verzorgingstehuis. Daarnaast ook nog 2 adressen waar ik schoonmaak. Denk ook niet dat ik ooit nog met kinderen ga werken. Dat is gewoon niet meer mijn ding.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eerste bijbaantje was oppassen, wekelijks 1 - 3 middagen/avonden na schooltijd vanaf mn 13e (wel heel jong zou nu zelf nooit een 13 jarige oppas nemen :)) eerst 1 kindje later kwam de tweede erbij, dat bij dat gezin blijven doen tot de kinderen 6 en 8 waren.

Toen folders en een weekkrant rondgebracht 2x per week, maar dat had ik al snel gezien, regen, geen zin, mij niet gezien, haha, denk maar een maand of 3 gedaan ofzo.

Vervolgens na het behalen van mijn tandartsassistente diploma bij mijn schoonvader in de praktijk gaan werken. Daar blijven werken tot ik met zwangerschapsverlof ging omdat M en R geboren gingen worden.

Ongeveer 6 maanden na hun geboorte weer aan het werk gegaan daar voor 2 hele dagen en 1 ochtend, maar na 3 maanden werken, weer een kleintje op komst en wat andere dingen besloten om fulltime huismoeder te worden.

Kortom, ik vind eigenlijk dat ik weinig dingen gedaan heb, ben nu 26 jaar, maar heb wel de dingen gedaan waar ik van kon genieten! Het oppassen, het werk in de praktijk, maar nu ook zeer zeker het thuis mogen zijn bij de kinderen en het mogen zorgen voor de kinderen.

Of ik ooit weer ga werken? Ik weet het niet, diep van binnen denk ik nu het zou wel weer leuk zijn, aan de andere kant twijfels zou ik het nog wel kunnen? Maar wat ik het liefst zou willen is dan iig terug naar mijn oude bekende werkplek :).

Liefs Hanneke.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

- Gogo danseres van mijn 18de tot 21ste.

- Coffee shop gewerkt van mijn 21ste tot 22.

- Nu ben ik thuis bij mijn prachtige dochter en ik retouch foto's voor een fotograaf vanuit huis. Dat doe ik nu alweer bijna 3 jaar...

9. Bri

Bri Niet meer actief

Toen ik nog op school zat, werkte ik bij V&D (zaterdag, donderdagavond, vakantie).
    Tijdens m'n studie heb ik bij de gemeente gewerkt (post, bouwtekeningenarchief) en bij een softwarebedrijf. Was ook als vakantiewerk.

En sinds mijn afstuderen werk ik nu bij m'n 3e werkgever. Allemaal consultancybureaus. Eerste 5 jaar gewerkt, tweede 9 jaar, en nu al weer bijna 2 jaar bij de derde.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    als oppas gewerkt
    jaar aupair geweest
    na mn opleidingen in 3 ziekenhuizen gewerkt op verschillende verpleegafd.
    en uiteindelijk voor een grote thuiszorg organisatie

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Allerlei bijbaantjes

Tijdens mijn studie een tehuis voor ZMOK-kinderen (laag IQ en gedragsstoornissen) als inval groepsleider.

Student-assistent bij een universiteit (onderzoek)

Promotietraject (loopt nog steeds...helaas, ik ben er niet zo goed in)

nu, docent HBO/WO

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Van me 18de in de kinderopvang eerst als ondersteunde kracht later als gediplomeerd leidster.
    1 jaartje als gastouder en weer terug de kinderopvang in.
    Nu sinds maar werkeloos :$

dus van december 2000 tot maart 2012 voornamelijk kinderopvang

13. Maia

Maia Niet meer actief

ehhh bijbaantje als krantenbezorger (was geen succes dus heb dat niet lang volgehouden), en daarna verschillende bijbanen in een hotel, groothandel, vliegtuigmaatschappijen, winkel en een grote bank, werk ik nu bij een bibliotheek.

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Tot ongeveer mijn 15de een folderwijk gehad en daarna heb ik stadspost rond gebracht.
    Ik heb de middelbare tuinbouwschool gedaan en op mijn 19de ging ik werken op het proefstation in Naaldwijk, was een baantje voor 20 uur. Na anderhalf jaar kon ik dichter bij huis een baan voor 40 uur krijgen bij een veredelingsbedrijf. Toen die bijna failliet ging, ben ik gauw overgestapt naar een ander veredelingsbedrijf en toen die ging verhuizen ben ik als oproepkracht in de bibliotheek gaan werken. Inmiddels getrouwd en kindjes en de bieb ging fusieren en ik kon eruit. Nu werk ik in de thuiszorg. Is dus heeeeel wat anders dan waar ik voor geleerd heb. :p

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Vanaf mijn 12e oppassen, op mijn 13e folders rondbrengen, op mijn 15e een jaar bij AH gewerkt en van mijn 16e tm 19e als thuishulp bij de thuiszorg (zo, dat verdiende goed!) Vervolgens 2 jaar als verpleegkundige totdat ik zware bekkeninstabiliteit kreeg en niet meer kon lopen en ben toen de lerarenopleiding gaan doen en sindsdien werk ik in het onderwijs, althans zit nu in de zw en moest er vorig jaar uit ivm zware krimp (moest 15 fte uit) dus hoop na de zomer wel werk te hebben.
    Heb ook nog baantjes gehad als medicijneninpakker en op een callcenter (klanten'service' van UPC) Verder heb ik altijd veel vrijwilligerswerk gedaan. Zomervakantieweken, met een verstandelijk gehandicapt jongetje, voor de volleybalvereniging en nu zit ik in een soort wijkraad.

16. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ruim 5 jaar in een restaurant gewerkt in de bediening, daarna 2 stageperiodes gehad van 9 maanden; 1 bij een direct seller reisbureau en 1 als receptioniste in een hotel.
    Nu vlieg ik alweer 14 jaar, waarvan ruim 11 jaar als purser.

17. FF denken. Het begon zo:

Tijdschriften bezorgen, folders bezorgen
    In de zorg als schoonmaakster
    In de zorg als voedingsassistente (zowel betaald als vrijwillig)
    Op kantoor een 1 of ander enquete-invoerbaantje
    Op kantoor bij een verzekeraar, polissen invoeren, telefoon etc
    Op kantoor bij expertisebureau
    Op kantoor bij verzekeraar: eerst polissen invoeren daarna schadebehandeling op andere locatie ivm overname bedrijf
    En nu word ik eruit geflikkerd dus maar kijken wat ik nu ga doen..

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier met 13 jaar begonnen met een folderwijk tot mijn 16e ongeveer

Op mijn 15e begonnen als weekend hulp bij de zeeman.

Toen ik met mijn 16 jaar van de mavo afkwam geen idee wat ik wilde gaan doen, dus full time bij de zeeman gaan werken. Het plan was voor een jaar full time te werken en te bedenken welke opleiding ik wilde gaan doen. Maar ja als je eenmaal volle bak werkt dan is het geld dat je verdiend wel iets waar je aan gewent raakt dus uiteindelijk een aantal jaar bij de Zeeman gebleven.

In de weekenden werkte ik in een kroeg achter de bar.

Nu werk ik sinds een jaar of 5 bij een babyzaak met heel veel plezier.
    Kroegwerk doe ik niet meer, vriendlief nog wel.

19. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Tijdens opleiding voornamelijk bijbaantjes in kwekerijen.
    Na afstuderen bij een groothandel in draagtassen, administratie van een uitzendburo, verhuurbedrijf zeilschepen en nu alweer 14 jaar als commerciële binnendienst bij een transportbandenproducent.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oei, durf ik dat wel zo op te sommen....? :D
    Komt-ie:
    1998: vakantiebaan in bejaardenhuis (receptie en bar)
    1999: na behalen HAVO-diploma geen idee wat te doen, dus bij bouwbedrijf gaan werken op de administratie (via oom)
    2001: 2 weken op een inkoopafdeling, 3 maanden admin.mdw. bij een bedrijf in landbouwmechanisatie, en uiteindelijk beland bij een grote oliemaatschappij als ondersteuning planning.
    2006: transportbedrijf op de planning als admin. ondersteuning.
    2007: binnendienst bij een hypotheekadviseur
    2009: office manager/recruiter bij een bemiddelaar
    2010: 6 mnd bij een woningverhuurder als office manager, daarna bij een financiele dienstverlener op de fin.admin.
    2012: binnendienst bij een makelaar

En waar ik nu zit hoop ik nog jaaaaaren te kunnen blijven! Vind mijn CV al veel te lang :(
    ;)

Deel Deze Pagina