Ah verschrikkelijk. Dat was toen we hier net woonden. Nieuwbouwwijk en iedereen moest zijn oprit en tuin aanleggen. Maandenlang ellende. Telkens van een andere buur.
Daar gaan ze niet van wakker liggen. Dan krijgt uw kind water uit een beker en blijft de fles in de boekentas.
Gaan ze serieus controleren of er in die flessen water dan "stiekem" siroop is toegevoegd of zo? Koekoek En ook in een beker kan siroop toegevoegd worden. Of bedoel je dat ze dan uit een beker van school water moeten drinken?
Volgens de juffen zeggen kinderen dit zelf . Ik kan het mij ook wel inbeelden dat als ze iets zeggen over water, degene met siroop dat niet kunnen wegsteken . Beker van school bedoel ik idd. Ik vind de koekoek eerder passen bij ouders die hierover moeilijk doen
Maar wat is er tegen op water dan? Er blijven toch nog genoeg uren over waarin ze siroop kunnen drinken als dat per se moet.
Één van mijn grootste ergernissen is wanneer mijn man eerder in slaap valt dan ik (gebeurd eigenlijk elke avond) en ik hem dan wat zwaarder hoor ademhalen om vervolgens in snurken over te gaan. Ik kan daar zo boos om worden.
Hahah, dat is ook mijn ergernis (dat hij eerder slaapt) maar dan om de reden dat ik het niet "gezellig" vind om wakker te liggen terwijl hij slaapt. En hij mij dan niet kan kriebelen om in slaap te komen, wat hij normaal wel altijd doet. :-D
Het zijn gewoon regels en afspraken. Met persoonlijke voorkeuren en meningen kunnen ze natuurlijk geen rekening houden.
Er is in principe niets op tegen water. De mijne drinken dat ook. En siroop drinken ze ook. Net waar ze (meer) zin in hebben. Ik vind het betuttelend dat er voor elk kind individueel bepaald wordt dat het maar water moet drinken. Water met een (heel klein) beetje siroop, is nog steeds water.
Koop die alsjeblieft niet (wij hebben er ook één) de beker lekt niet, maar je kan de beker niet goed schoonmaken waardoor er op een gegeven moment schimmel kan ontstaan. Lees maar eens de reviews. Wij hebben Bodhi Tree. De beker lekt absoluut niet en is heel makkelijk schoon te krijgen. https://www.bol.com/nl/nl/p/bodhi-tree-waterfles-drinkfles-500-ml-met-fruitfilter-bpa-vrij-outdoor-sport-bidon-volwassenen-water-bottle-500ml-blauw/9300000083153962/?s2a=#productTitle
Nou ja, water met siroop is water met suiker eigenlijk. En mijn kinderen worden echt niet suikervrij opgevoed, maar een basis van enkel water onder schooltijd vind ik prima.
Hoezo kun je die niet schoonmaken? Ik maak hem helemaal schoon, wordt al 5 jaar schimmelvrij gebruikt.