Waar heb jij een gruwelijke hekel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Vaat wasser uitruimen

De hond van mijn schoonmoeder, nouja de hond zelf is lief maar het is zo'n wanhopig beest wat niet alleen kan zijn krijg er de kriebels van.

Als bedrijven niet meer terug mailen, zoals loodgieters of timmerman. Wel eerst van alles willen weten en heb je dat gezegd opeens hoor je niks meer:mad::mad:

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Daar ben ik het niet mee eens :p

F3818EC0-0144-4787-846E-C85FC9F5B50F.jpeg

De meningen verschillen daarover maar ik val onder de groep die een autistisch persoon een autist noemt. Ikzelf ben adhd’er. De ene keer zeg ik ‘ik heb..’ de andere keer ‘ik ben..’ het ligt een beetje aan de context en met wie je praat.

Je moet wel oppassen hoe je het gebruikt vind ik. Mensen kunnen het gebruiken om iemand onmenselijker te maken. ‘Hij is autist’ alsof hij minder mens is, minder gevoelsleven heeft, minder waard is.

Maar mijn zoon is een mens, een kind, een jongen, een autist. Autist is namelijk net zo goed wie hij is.

sannever vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.572
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk dat dat de kern is van mijn opmerking ;)
    Op de 1 of andere manier kom ik enkel mensen tegen die het dus een negatieve lading geven (en daarmee iemand idd. onmenselijker maken) en laat ik daar nou net zwaar allergisch voor zijn :p

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Snap ik helemaal! Die mensen maken mij ook erg verdrietig.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.738
    31.322
    113
    Vrouw
    Dit vind ik vooral erg.
    Dat iemand zijn gevoelens niet hoed kan uiten eil niet zeggen dat hij ze niet heeft.

Mijn zoon is juist heel gevoelig en lief. Maar hij uit zich als een robotje.

Mensen die zeggen dat iedereen in meer of mindere mate autist is snappen er geen kont van.
    Het klopt dat iedereen zich wel herkent in 1 of meer symptomen (bijvoorbeeld van structuur houden, de boeken graag op kleur dorteren ) Maar bij een autist worden die symptomen veroorzaakt door een structureel andere werking van de hersenen. En dat gast dus echt wel een stukje verder.

Dus ja. Een persoon IS autist. Maar gelukkig ook nog veel meer dan alleen dat. Namelijk een mens met een uniek karakter en unieke (on)mogelijkheden en unieke voorkeuren.

cosdy, Vero0504 en KleineLai vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Of als mensen zeggen: ja dat is mijn autistische kant :rolleyes:

KleineLai vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    precies
    700FAB71-36D9-45D5-9FCA-A5501EEA3AAC.jpeg

TotalBella, hummeltje5 en Mamafiets vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Beetje ocd :|

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.733
    3.994
    113
    Mannengriep

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.188
    113
    Ik zeg vaak: mijn zoon is gediagnosticeerd met ASS. Een ‘autist’ klinkt voor mij te hard ofzo. In het dagelijks leven merken wij er weinig van. Sociaal niet heel handig en gamed graag, maar leidt verder een ‘normaal’ leven. Heeft vrienden en doet daar leuke dingen mee, red zich prima op een reguliere middelbare school in een klas met 28 kinderen.
    Hij kan zich juist heel goed uiten, is ook de meest empathische van de 4 :p.
    Wij kunnen dan ook niet heel veel met de diagnose (nog). Hopelijk heeft ie er zelf later wel wat aan.

On topic: mensen die mijn auto beschadigen en geen briefje achterlaten. Dat ze maar een enorme niersteen mogen uitpissen :o:.

11. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    Collegas die nooit kunnen invallen om wat voor reden dan ook. Maar zelf wel altijd ziek zijn of vervanging zoeken voor het een of ander.:confused::mad:

Syane, TotalBella en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Aan zo'n enorme baal dag dat er niks uit je handen komt en je weet eigenlijk zelf ook niet waarom.

Heb nu goudvis concentratie al de hele dag.

Kijk je op de kalender... mja hormonen. Nog 2 weken uitzingen (1 week voor en 1 week tijdens) en als t op deze manier al begint...oooh boy ervaring leert: dat wordt niet grappig.

Wat dát betreft mis ik zwanger zijn, daar tenminste geen gezeik over.

Echt dat hele ongesteld zijn /worden is een designflaw in de natuur. Gewoon een aan/uit schakelaar, makkelijk te bereiken onderdelen en enkel de modus "stralend" en "super stralend" zou al heel wat verbeteren aan de features. Scheelt ook een berg rommel, want die slaan we over.

Zo moppermodus iets voor nu iets afgekoeld, reloading.

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    - Als zoon bij een winkel niet even naar de wc mag
    - Zoon die naar me gaat lopen blèren vanaf zijn slaapkamer naar beneden (loop gewoon ff naar me toe!)
    - Eén van m'n nieuwe asielkatjes die het heel erg nodig vindt om aan de deuren te krabben (zelfs als ik er gewoon naast sta)

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.738
    31.322
    113
    Vrouw
    Verkouden zijn :|

owly vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Ik geloof dat ik maar weinig IT'ers ken zonder een diagnose in een autistisch spectrum, ASS tref je in die hoek in elk geval best veel. Op zich ook begrijpelijk qua werkwijze en het werk inhoudelijk. (Technische kant heb ik t dan over, niet de commerciele).

Er zijn ook sterke punten aan ASS en allicht ook voor andere vormen van neuro-atypisch denkenden.

Meest bijzondere was dat ik een belastingplichtige leerde kennen, die juist een business wist te maken VANWEGE zijn autisme (die was gecompliceerder). Zijn redenatie: Het was geen belemmering, maar een feature. Contractuele zaken moest hij uitbesteden, dat was niet zijn ding. Maar ge-wel-dige programmeur, heel jong nog maar die maakte volop gebruik van wat een ander zou denken "zijn beperking". Die schopte t toen al behoorlijk hoog. Prachtig hoe hij om kon denken (en allicht ook wel de buitengewone inzet van ouders om deze zienswijze te hanteren en eigen te maken).

En niet ieder persoon met autisme zal het zo voor gelden. Mijn nichtje bijv. ook niet (autistisch en geestelijk gehandicapt). Je loopt nog steeds tegen vooroordelen, mensen die het onderschatten of downplayen, serieus problemen als ouder van en kind zelf zonder een pasklaar antwoord op alle situaties. Dat besef ik me terdege. Het is een lange weg, voor de ene langer dan de ander. Maar ieder met zn eigen unieke features en bovenal mensen.

sannever, hummeltje5 en Mamafiets vinden dit leuk.
  16. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    991
    1.266
    93
    Vrouw
    Gruwelijke hekel is misschien een groot woord, maar wat ik echt STOM vind:

- honden die uitgelaten worden, maar niet aan de lijn zitten (bos, strand etc waar het is toegestaan uitgezonderd) en hun hond niet aanlijnen als ik langsloop met mijn hond die wel aan de riem zit
    - hondenbezitters die de uitwerpselen van hun hond niet opruimen
    - volwassenen die van die stomme TikTok filmpjes maken. Ik snap dat niet zo goed
    - best wat ‘influencers’ die de hele dag niks lijken te doen behalve perfectie posten en filmen
    - muggen en vliegen
    - bumperklevers
    - make-up vlekken in kleding in de winkel
    - de Lidl
    - en de ergste: katten in de tuin. En dat zijn er hier veel!

verder ben ik best zen hoor haha :roflmao:

Fruity90, Vero0504 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.008
    15.040
    113
    Uit historie (goddank)

Projectmanagers die een (potentiele) klant een rolce royce verkopen terwijl ik nog een thomos motortje heb staan. (De luchtkasteel verkopers zeg maar)

Interim projectmanagers (zzp) die mooi weer spelen richting directie terwijl de toko in de fik staat. En directieleden die dan ook niet even verder nadenken allicht eens vragen bij eigen personeel wat er in betrokken is en dat klakkeloos aannemen.

Ingeleende IT manager met zo veel ervaring dat ie met verbazing naar zn laptop kijkt waar een ransomware al zn files staat te encrypten en nergens t kwartje valt om als de sodemieter zn laptop uit t bedrijfsnetwerk te halen. En alles uitwerkt in powerpoint....Alsjeblieft ga met pensioen.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Aan die gruwelijk lelijke en krakende muziekjes wanneer je telefonisch in de wacht gezet word:confused:
    Zijn ze zo ver met technologie en dan nog krijg je deze horror te horen en met een beetje pech meer dan een half uur:|
    Volgens mij proberen ze zo mensen weg te jagen :roflmao:

Syane vindt dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.345
    28.566
    113
    Of dat wanneer je dan eindelijk aan de beurt bent, je zó blij bent dat het muziekje is afgelopen dat je een stuk vriendelijker bent naar de telefoniste :o:

TotalBella en MMW vinden dit leuk.
  20. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.710
    3.164
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jaaa. Zo'n afgrijselijke kleur:|

Deel Deze Pagina