Waar heb jij een gruwelijke hekel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het basisonderwijs in het algemeen?
    Of ligt het dan misschien aan de school?
    Ik ben super tevreden over school van zoon.
    Mijn buurmeisje zat op een andere school, was helemaal niks (oa heel prestatie gericht) en is van school gewisseld.

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.631
    3.986
    113
    Vrouw
    Oh ja dat is ook zo iets!
    En onze achterbuur die als ie met z'n moto gaat rijden eerst een half uur op de oprit gas staat te geven, pokkeherrie :mad:

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.751
    31.329
    113
    Vrouw
    De wekker sls het buiten nog donker is.
    Ik wil niet opstaan
    Het is donker
    Donker = nacht
    Laat me slapen :mad:

Syane, Spectre, TotalBella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb een gruwelijke hekel aan dat zoetsappige "Alles moet met de zachte hand en ik ben overal om beledigd of gekwetst" gedoe tegenwoordig.

Je kunt niets meer doen of zeggen of iemand begint erover dat ze zich gediscrimineerd voelen, of beledigd, of hun gevoelens zijn gekwetst. Of dat nu gaat om zwarte piet, of negerzoenen, of omdat er geen die/dat/dit staat naast een hij/zij verwijzing, of omdat er geen lesbische/homoseksuele karakters voorkomen bij een Nijntje filmpje.
    Dat mensen gevoelens hebben snap ik, en er zijn inderdaad situaties waarin men best rekening mag en moet houden met een ander maar tegenwoordig overdrijft men teveel naar mijn persoonlijke mening.

Frun, Syane, kadootje en 14 anderen vinden dit leuk.
  5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik bedacht er nog een (nadat het net voor de tweede keer in een week tijd gebeurde):

met je blote voeten op een naaktslak gaan staan

6. tuc

tuc Niet meer actief

O, bij mij eigen kinderen gebeurd dat echt niet. Ze mogen hier zo gewoon de deur niet uit.
    Maar dit was een oppaskindje en dan heb ik er helaas niks over te zeggen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.577
    13.824
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Brrrr gatver, ik vind met blote voeten in een plasje water staan al super vies :cry:

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.751
    31.329
    113
    Vrouw
    Wachten op een winderig koud perron :(

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.751
    31.329
    113
    Vrouw
    Helaas of gelukkig?
    Wat een bullshit. Als mijn zoon sandalen wil dan ga ik daar geen ruzie over maken. Je mag het mooi of lelijk vinden. Maar de reacties hier vind ik echt ver overdreven.

Suzy85, Zuul, KleineLai en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kind mag wel sandalen hoor. Alleen geen sokken erin.
    Helaas zeg ik, omdat ik het afschuwelijk vind, dat mag toch. Zelfde kind komt regelmatig in een regenjas met nog een bodywarmer er overheen. Als wij naar buiten gaan dan gaat de jas aan en de bodywarmer in de tas.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.584
    22.035
    113
    @Amaranthas Ik ben wel benieuwd waar er dan nog wél rekening mee mag worden gehouden wat jou betreft? Aangezien je aangeeft dat er best situaties zijn waarin je mag rekening houden met een ander. Maar als het gebruik van het woord neger (dat verwijst naar 'zwarte slaaf') daar niet onder valt, waarmee gaan we dan nog wel rekening houden? Dat vind ik zelf juist één van de ergste woorden die men maar kan gebruiken. Ik ken eerlijk gezegd ook geen personen met zwarte huidskleur die het gebruik van dat woord zouden waarderen. En overigens vind ik dat van een heel andere orde dan dat je kennelijk niet meer mag zeggen dat menstruatie iets vrouwelijks is (in het AD zeggen ze tegenwoordig bijvoorbeeld 'mensen die menstrueren'). Ben het wel eens dat mensen zich tegenwoordig snel beledigd voelen. Maar sommige dingen kunnen echt niet meer, en iemand zwarte slaaf noemen valt m.i daar zeker onder.

Zuul, MadeInUSA, Kat1981 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.264
    12.639
    113
    Vrouw
    Ohh bah hier kroop laatst 1 op mijn voet toen in buiten de was ophong

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik loop in en om het huis altijd op blote voeten, dus een plasje vind ik niet erg, maar naaktslakken zijn wel echt smerig. Die van vanochtend zat tussen m´n tegen gesplasht :|:|

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ahh bah, ook al zo vies. Dat slijm, brrr!

15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.264
    12.639
    113
    Vrouw
    Ja gore beesten zijn het

Linda86 vindt dit leuk.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ervaring met in totaal 5 verschillende basisscholen, verhuizing en kinderen die niet zo gemiddeld zijn op meerdere vlakken, waar school dus gewoon niets mee kon, maar wel vol bleef houden dat het passend was met alle gevolgen van dien. Alleen eerste en de laatste waren aardig, maar ook daar bleven ze maar volhouden dat mijn jongste geen dyslexie kon hebben, wat gewoon wel het geval was, bleek later.
    Verder heb ik kinderen die in tegenstelling tot de meeste kinderen, thuis alles vertellen, dus dan weet je beter wat er allemaal speelt of mis gaat.
    Maar ik heb me werkelijk jaren gek moeten strijden om gewoon iets wat een beetje in de buurt kwam van passend onderwijs te krijgen voor ze.
    Ik kan een boek schrijven over wat we allemaal hebben meegemaakt.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Haha, ik heb een maand of 2 Hello Fresh gehad. Het stomme was dat ik als ik het ‘snelle gerecht’ had gekozen, vaak nog langer stond te hakken en te snijden dan bij gerechten waarbij dat niet stond. En daar werd ik al een beetje gek van.

Mell0408 vindt dit leuk.
  18. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh ja dat ook ja, hello fresh word ik ook dood ongelukkig van :roflmao:

19. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Daar zou ik ook niet tegen kunnen.
    Wij hebben een hond en katten, maar onze vloer is wel gewoon schoon.
    Soms in de rui lukt het niet echt.
    Maar zeker als ik weet dat er iemand komt haal ik nog een keer de bezem erdoor.
    En op de bank mogen ze alleen op een kleedje.
    Vind die haren echt bloedirritant

Vind zelf in de wacht staan bij een klantenservice ook nogal irritant!
    Zeker als je geen idee hebt welk nummer je in de wachtrij bent.

20. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee wat heftig. Met deze ervaringen snap ik dat het vertrouwen in scholen weg is ja.

Deel Deze Pagina