Waar heb jij een gruwelijke hekel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Ik vind niet alles mooi.
    Maar zodra je iets zegt/schrijft over iemand en het is niet de bedoeling dat die iemand dat hoort dan ben je aan het roddelen.

We delen overigens de mening betreffende sandalen op sokken. Vind dat ook niet mooi. Maar heb er geen moeite mee gezien te worden met een kind wat dat aan heeft.
    Dat mag je wel. Tegen het kind bijvoorbeeld: ik vind dat niet mooi wat je nu draagt.
    Maar om te zeggen dat je er een hekel aan hebt met haar over straat te gaan... zou je dat ook tegen haar kunnen zeggen?
    Nee?
    Waarom dan wel op een openbaar forum?

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Of onderbroeken die boven de rand van zo'n lelijke afzakbriek uit komen :|
    Gelukkig vind zoon dat ook 3 x niks :roflmao:

3. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat dit net als bijna alle anekdotes in dit topic gewoon in mij opkwam toen ik het zag.
    En nee, ik zeg niet tegen een kind van 3 wat niet mijn kind is dat ik het niet mooi vind.
    Ik heb er geen hekel aan om met het betreffende kind over straat te gaan, maar om over straat te gaan met sokken in sandalen. Dat is iets totaal anders.

Syane en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik heb een gruwelijke hekel aan ongesteld zijn. Dus ik slik al járen de pil door, en heb nooit meer bloedverlies. Heerlijk! Nu overweeg ik om te stoppen met de pil, het dagelijks innemen van hormonen begint me steeds meer tegen te staan. Maar dat betekent dus weer elke 4 weken een week lang dat ellendige gedoe met bloedverlies, tampons, maandverband... pff lastig dilemma, ik denk dat ik toch maar gewoon blijf doorslikken.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Het moet niet. En ieder heeft zijn grenzen.
    Hier al genoeg gedoe om andere dingen. En iets kleins kan enorm groot worden in dat koppie en dan heb je geen gespeeld drama, maar een hele ochtend naar de knoppen.
    Als ik dat kan voorkomen door aparte kledingkeuze toe te staan dan neem ik dat voor lief.
    Valt meestal reuze mee en met wat handig praten kiest hij dan toch iets fatsoenlijk. Dus t is niet dat ie dagelijks als een idioot uitziet hoor.

Argument als "daarmee loop je voor schut " of "als je dat aantrekt gaan ze je pesten" zal ik nooit gebruiken. Dat geeft alleen maar aan dat gepest worden aan hem ligt ipv aan de pester.

Zelfde met zijn haar. Hij wil het lang laten groeien. Hebben ook genoeg mensen een mening over. De mijne is dat ik het leuk vind dst hij zelf die keuze maakt.
    Maar nu moet ie het dus ook borstelen. Dat geeft nog wel discussies soms. In zijn geval ben ik daar simpel in: borstelen hoort bij lang haar. (Autisme, regel is belangrijker dan de argumenten erachter) . En erna compliment dat hij er mooi uitziet. is nu geen issue meer.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.747
    8.838
    113
    Vrouw
    Waarom zou ik tegen die persoon zeggen dat ik dat niet mooi vind? Dat moet diegene toch helemaal zelf weten? Maar hier thuis gebeurd het niet. En dat vertel ik hier. Of zeg jij wel tegen iedereen wat je er van vind? Nee toch? Stel jezelf dan eens de vraag waarom je het hier wel kenbaar maakt?

tuc vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.747
    8.838
    113
    Vrouw
    Ohh zo herkenbaar! Niet voor de hormonen, maar wel voor een evt wens voor een zwangerschap. Maar dat ongesteld zijn houdt me ook zooo tegen. Waarom word ik nou niet zwanger door de pil heen? :o:

Brunette vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Je legt mij allemaal woorden in de mond. Ik gebruik die woorden nooit. Dat ik vind dat je daarmee voor schut loopt gebruik ik niet als argument.
    Ik heb al 10x uitgelegd dat het hier gewoon een logisch argument is: sandalen draag je alleen als het weer is voor blote voeten. Is het te koud voor blote voeten, dan draag je schoenen.

Misschien is het ook handig te beseffen dat niet alle kinderen autisme hebben.
    In de meeste koppies gebeurd er helemaal niks. Je wil als peuter wat, en als je moeder zegt dat het niet mag dan heb je pech. Kunnen ze boos worden, maar daar houden ze niks aan over. Leren ze juist enorm veel van.

Syane, Edr89, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Misschien is het handig om te beseffen dat ik hier alleen maar vertel hoe ik het thuis doe. En waarom. Verder niks.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Wel eens de mirena overwogen?
    Zijn ook hormonen wat die afgeeft maar in veel kleinere hoeveelheden en precies op de juiste plek.

11. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Menstruatie ondergoed?
    Ik vind het echt een uitkomst!!
    Ik verdraag niks qua hormonen en een spiraal werkt mn lijf eruit :roflmao:
    En ook een enorme hekel aan ongesteld zijn, maar vind het met menstruatie ondergoed wel echt vele malen beter te doen ;)

Wbt kleding, die 2 hebben hier echt vrij weinig te vertellen.
    Ook al kleed de oudste zich tegenwoordig wel helemaal zelf aan. Vraagt wat voor weer het is en wat voor kleding daarbij hoort.
    Plukt wat uit de kast en eigenlijk gaat dat altijd goed.
    De jongste kleden we nog zelf aan.
    En ik kies hun kleding in de winkel uit, daar zijn ze vaak niet eens bij :roflmao:

Qua schoenen mogen ze wel hun schoenen zelf kiezen.
    Maar wel uit een selectie. En die lichtjesschoenen vind ik niet fantastisch, maar ze worden er zo ontzettend blij van, dus vooruit.
    En sokken in sandalen mag hier ook niet.
    Korte broek betekend hier sandalen.
    Lange broek is of sandalen zonder sokken, of dichte schoenen.
    Is hier ook geen ruimte voor discussie.
    Oudste wil ook zodra het 1 drup regent met laarzen naar schoon, nou nee dus.
    Je mag ze thuis aan en lekker in de plassen gaan stampen en zo vies worden als je wil.
    Naar school gaan we een beetje fatsoenlijk gekleed :p

Zuul en tuc vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.771
    31.349
    113
    Vrouw
    Ik geef mijn mening als ik daar de behoefte toe voel of als het me gevraagd wordt.
    En dat zeg ik dan tegen die persoon inderdaad ipv tegen een een ander achter diens rug om. Of ik zal in elk geval geen dingen vertellen over een ander die ik niet ook in bijzijn van diegene kan zeggen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.463
    113
    Ik had hetzelfde en ben toch gestopt en ga nooit weer beginnen. Voel me zoveel beter nu en mijn menstruatie is nu helemaal niet meer zo vervelend als voorheen, al komt het soms gewoon ongelukkig uit natuurijk

14. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    #434 Brunette, 21 sep 2022
    Laatst bewerkt: 21 sep 2022
    Hmm, ik weet het niet. Ik draag alleen maar strings, heb namelijk ook een gruwelijke hekel aan onderbroeken :roflmao: En het idee van een menstruatie-string staat me flink tegen. Al is het qua duurzaamheid -stuk minder afval- wel een goede optie natuurlijk. Ik heb een menstruatie-cup liggen en ooit eens uitgeprobeerd, dat ging toen best goed. Ik denk dat die optie beter bij me past.

Basisuil vindt dit leuk.
  15. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Misschien moet ik het gewoon eens proberen. Kan natuurlijk altijd weer beginnen met de pil als het me niet bevalt. Ik ben inderdaad vooral benieuwd hoe ik me voel zonder pil. Al 25 jaar slik ik de pil, of ben ik zwanger.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Absoluut geen optie voor mij door de verhalen die ik er toch best vaak over hoor en in mijn omgeving ook heb meegemaakt: vrouwen zijn dan soms maanden aan het bloeden, non stop. En dan heb ik ook geen invloed meer op de eventuele bloeding, zoals er met de pil nog wel te sturen is. Als ik de garantie van tevoren krijg dat ik niet of nauwelijks bloedverlies heb, zou ik zo voor een mirena gaan. Maar die garantie is er helaas niet.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.747
    8.838
    113
    Vrouw
    Fijn. Ik geef ook mijn mening en in dit geval doe ik dat hier. Morgen deel ik die weer met iemand anders.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.818
    4.196
    113
    Hier idem. Ik zit zo vele malen beter in mijn vel zonder pil. En o ja, mijn libido is enorm toegenomen, vind mijn man een fijne bijkomstigheid haha

Brunette en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.463
    113
    Oh dat is hier ook absoluut het geval, man zei ook gelijk, nooit weer de pil voor jou haha

Brunette vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.580
    13.827
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zou toch zweren dat ik klaar was, maar nee, was er nog 1 vergeten en 1 kwam dankzij ZP in me op:
    - mensen die hun voertuig (vaak motoren) stationair laten draaien.
    - mensen die zich blind staren op hun kant van het verhaal en daardoor geen oog meer hebben voor de mening en/of visie van een ander.

Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina