Waar heb jij een gruwelijke hekel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 7 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Ja maar niet zomaar. Overigens bedoelde ik in mijn stukje niet flitsen die je met rijden ziet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.044
    5.012
    113
    Vrouw
    Dacht ik ook idd. Het is ook erg wit licht, niet geel licht.

3. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb t idee dat t ook komt, omdat mensen het op t felst instellen. Ik kan mijn lampen op standje 1 tot 10 instellen qua sterkte en met 10 is het standje verblindend. Advies vanuit de garage was 3 of 4 en alleen hoger zetten indien de omstandigheden daarom vragen. Volgens mij kan in veel moderne auto’s dit ingesteld worden.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.854
    1.061
    113
    Dat de dweilstok altijd omvalt als ik hem even ergens parkeer. En dat mijn man de afwas doet, maar niet alles opruimt. Dan staat er nog een bak met restjes die in de koelkast moet, een vies vaatdoekje in de hoek van de wasbak, drinkflessen die nog af moeten worden gedroogd, de krant en allerlei andere rotzooi.
    Opgestapelde spullen. Soort van alternatief opruimen is dat. Dus hop, in de garage bovenop de skelter of de werkbank. Lege flessen, tuinkussens (we hebben gewoon een kussenbox), het zwembad. Dus als je dan wat nodig hebt, moet je eerst een level van bulderdash of Tetris doen.

Als je thuis komt met een berg boodschappen en dat dan de lades en de koelkast een rommeltje is en je dus eerst moet gaan opruimen. Terwijl de kinderen alweer honger hebben en ik dus eerst boterhammen moet gaan smeren.

Tot zover de huishoudelijke ergernissen. (Niet dat dat alles was:rolleyes:)

NiVa0230, hummeltje5 en Maslov vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Hier vraag ik me wel steeds vaker van af of dat we dat allemaal wel nodig hebben.

Maslov en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Aan dat de jongste standaard met een pestpokkehumeur uit bed stapt.
    En het soms voor elkaar krijgt om in 5 minuten alles al zo te verzieken dat de oudste de rest van de dag op hem blijft vitten.
    De keren dat hij vrolijk uit bed stapt zijn echt zeldzaam, dus meestal begint onze dag enorm feestelijk.
    Meestal gaat het beter als hij eenmaal gegeten heeft, maar ook niet altijd.
    Het lijkt vandaag zo'n dag te worden... mogen ze alweer naar bed?

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Dat is nu al een hele tijd ook weer hè. Adidasslippers bijv met sportsokken. In veel gevallen ook nog witte sokken ook :|

8. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Het stomme van die fast fashion is dat het zichzelf ook 'fast' houdt... Veel van mijn kleding gaat niet meer dan een jaar mee; daarna is het al aan vervanging toe.

TotalBella, citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.272
    1.903
    113
    Vrouw
    De printer.

Doet echt nooit gelijk wat ik vraag.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Klopt ja.

Ik filosofeer in breder verband wel eens of we niet wat meer terug moeten naar de basis. En dan bedoel ik dat niet als enkel leven in de natuur en dat soort dingen. Maar meer van slaan we in de wereld niet gruwelijk door. Bijv in zaken als dat influencen gewoon een baan is waar je heel veel mee kan verdienen, moet je als profvoetballer zoveel verdienen, is al die mode wel nodig (en al helemaal die dure merken), al die (online) winkels, de dure restaurants, etc.
    Ik denk wel eens heel simpel dat als dat er niet of een heel stuk minder was en de mensen die daar nu in werkten een “echt” nuttig maatschappelijk beroep zouden doen we in één klap van alle personeelsproblemen af waren.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar vraag me wel af of we niet veel te veel zijn doorgeschoten in dit soort consumeren. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet nieuwe kleding moet kunnen kopen, of niet naar een voetbalwedstrijd moet kunnen gaan of wat dan ook. Maar is het niet doorgeslagen….
    Ik hoop dat een beetje helder overkomt hoe ik het bedoel. :)

Zus9, sannever, zegenwens en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook blind aan een oog en heb zelfs mijn taxipapieren nog gehaald daarna, inclusief medische keuring. Is wel 15 jaar geleden al, dus weet niet of het nu nog kan. Ik heb het daarna niet meer verlengd, omdat het een bijbaantje was. Had ik zelf ook niet verwacht, maar ze deden er niet moeilijk over, mijn andere oog doet het wel gewoon goed.

Verder herken ik wel wat Iertje zegt over die lichten, ik rij ook liever niet in het donker, alleen als het echt niet anders kan.

citroenrasp en Iertje81 vinden dit leuk.
  12. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik vind dat het doorgeslagen is, vind ik al langere tijd.
    Wat meer terug naar de basis lijkt me helemaal niet verkeerd.
    Hetzelfde geldt voor dingen bestellen en dan of dezelfde dag in huis of de dag erna in huis. Natuurlijk is het makkelijk, maar waarom?
    Dat een pakketbezorger 3x per week aan de deur staat gaat toch nergens over?

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.658
    22.107
    113
    Brrr :|
    Tja geen idee eugenlijj aangezien niet in NL woon. Ik zie hier nu vooral Nirvana shirts en kistjes bij de jongeren :roflmao: Best grappig, doet me aan mijn tienerjaren denken.

Maslov vindt dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Weet je wat ook heel naar is? Als het zonlicht zo op je auto kaatst die voor de deur staat en jij zit binnen en je kijkt er net even in/naar.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.473
    113
    Vrouw
    Voor mij echt een reden om heel kritisch te kopen. Duurzame merken (let op milieu maar ook arbeidsomstandigheden etc). Tis niet altijd echt goed terug te vinden. Je moet harder zoeken En je betaalt vaak meer.
    Maar dat laatste betaalt zich terug omdat je weinig hoeft te vervangen als het lang meegaat.

Zus9 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.321
    23.475
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, tuurlijk is het allemaal doorgeslagen. Je hebt in principe niet meer nodig dan 3 broeken en een paar shirts. Je hebt geen 5 paar schoenen nodig. Dat influenzen slaat ook nergens op. En idd, miljoenen die er omgaan in voetbal. Dus nee, dat is allemaal niet nodig.

hummeltje5, Syane en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.658
    22.107
    113
    Het erge is ook dat het steeds 'faster' lijkt te worden. Ik heb twee h&m truien uit respectievelijk mijn tienerjaren en uit 2007 die nog in nette staat zijn :eek: Volgens mij was het destijds zelfs bij die ketens (die toch wel onder fast fashion vallen) nog redelijk kwalitatief vergeleken met tegenwoordig.

Maslov en Syane vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Ik mag wel zeggen dat ik een gruwelijke hekel heb aan de ‘knipoog smiley’. Die is vaak zo niet aardig bedoeld :rolleyes:

KleineLai vindt dit leuk.
  19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.927
    1.530
    113
    Vrouw
    Het is zeker doorgeslagen. Veel mensen kopen kleding en spullen, omdat ze het leuk vinden en niet omdat ze het nodig hebben. Kasten vol kleding, waarvan dingen nauwelijks gedragen weer weg gaan. Of zo slecht van kwaliteit, zodat het na 1 seizoen al weg moet.
    Hetzelfde geldt voor accesoires in huis. elk seizoen nieuwe spullen bij de action en daarna weg of in de kast om vervolgens weer nieuwe meuk te kopen.
    Zou een stuk beter voor het milieu zijn, als mensen zich hier bewust van worden.
    Ook vind ik dat kledingwinkels hun verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten werken met natuurlijke materialen. Dus geen stoffen waarbij er microplastics vrij komen met dragen en wassen.
    Helaas wordt daar nog te weinig aandacht aan geschonken.

hummeltje5, Syane en Mamafiets vinden dit leuk.
  20. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Dat we, nu al een paar weken een andere manier van koken hadden.
    De een lust dit niet, de ander dat weer niet. En het soms best wel lastig was om zodanig te koken dat iedereen zich daar beter bij voelde, en ik keitrots op ons was, dat we zo een heel stuk minder vlees hadden.

Verteld dochter zojuist dat ze net met haar vader tussen de middag lekker frietjes met frikadellen gegeten hadden.
    Keileuk voor haar, maar niet helemaal de bedoeling, lijkt me zo.
    "Papa had 2 frikadellen"

:rolleyes:

Deel Deze Pagina