Oef... Nog 1 voor op mijn lijstje: - Kinderen die érg sterk aanwezig zijn Soms heb je van die kinderen... Heel leuk, lief en aardig, maar dan zijn ze gewoon even teveel. En om dan te vragen of ze weg willen gaan vind ik ook weer zo onaardig, dat doe ik dan ook weer niet, haha.
-Als mensen de term "geniet ervan" gebruiken. Het is heel erg en het slaat nergens op maar ik erger me aan die term. En ik weet echt niet waarom :S -Harde brommers -Langzame mensen in de supermarkt. En langzame kassières. -Sowieso boodschappen doen vind ik een erg gebeuren. -Bijna alle reclames op tv. Ja ik erger me wat af hahaha.
Mensen die praten in baby taal tegen kinderen. En nee dan niet verkleinwoordjes of het gekke gedoe tegen een baby, dat doen we heus allemaal wel eens..... Wat ik bedoel; Heb jij een poepie-doepie gedaan? Kom dan gaan we een happie doen! En dan niet uit gekkigheid maar echt zwaar serieus, , please shoot me. Echt verschrikkelijk! Praat normaal tegen dat kind.
Sigarettenrook en -lucht. Nog niet zo zeer het roken an sich (want dan loop ik weg), maar meer de lucht die in een huis hangt waar gerookt is of kleding van mensen die roken. Smartphones en dan vooral 't feit dat bezitters ervan zo ongeveer elke 10 seconden moeten tonen dat ze er één hebben. Ook aan tafel tijdens een "gezellig etentje" (dat tegenwoordig niet zo gezellig meer is door hun gedrag). Overvolle treinen, joelende pubers op die treinen (kinderen kan me niet schelen, pubers maken véél méér kabaal!) en overvolle tramstellen.
Ouders kunnen er wel wat aan doen hoor snap dat aan uit zetten niet kan maar als ik over jouw kindje hoor weet ik dat het ook anders kan vind dat tof te horen en zou tegen die kindjes ook gedag zeggen of ff zwaaien ofzo in ieder geval een posi reactie geven.
- Mensen die met open mond eten - Schreeuwerige mensen (heel hard praten en steeds harder gaan praten om zichzelf 'verstaanbaar' te maken) - Mensen die de mening van een ander niet kunnen accepteren (en je dus hun mening in je keel proberen te douwen) - Luidruchtige omgevingen (hou dus ook niet van festivals/concerten/dat de tv te hard staat) - Uitslovers (van die personen die het gas van hun scooter extra op moeten laten komen/personen die hun eigen kunnen overdrijven) - Zeikerds - Mensen die zeggen 'dat moet' of 'maar zo hoort dat'.
Mijn zoontje heeft écht niet altijd zin om boodschappen te doen met mama, terwijl dit toch echt moet gebeuren. Sinds hij peuter is, heeft hij van die buien dat hij niks goed vindt. Hij wordt morgen 2 en praat nog niet super goed en dat frustreert hem vreselijk. In de supermarkt jammert hij dus ook weleens. Ik erger me er ook aan, maar zou niet zo snel weten wat ik eraan moet doen... Probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven. Dat jij je eraan ergert snap ik best, dat deed ik ook voordat mijn zoontje in deze fase terechtkwam OT - ik vind het geluid van drinken inschenken echt onuitstaanbaar (heeeeel vreemd, ik weet het). - Mensen die voortdurend hun eigen statussen (op bv fb) liken.. - mensen die eten met heel veel geluid
Nou ik ben benieuwd! Vertel, wat kunnen ouders er aan doen. Ik neem aan dat je ervaring ermee hebt, dus deel je kennis.
Voorbeeld ik liep vd week in de supermarkt en er was een moeder met 2 zoons 1 zat in het karretje en echt jammeren wat ie deed moeder zei niks en liet hem zijn gang gaan. Misschien zeik il hoor maar als moeder even de aandacht gaf aan hem geloof ik niet dat hii doorging. Dat is wat ik zag. Snap ook dat kinderen soms moe zijn, hun dag of fase niet hebben. Dus voel je niet aangesproken hoor. Waarschijnlijk hoort het erbij. wat ik weet en zie van een vriendin waarmee ik regelmatig winkel is dat zij altijd rozijntjes of iets anders meeneemt om de kids af te leiden en misschien is dat niet goed maar het helpt wel. Ook kids erbij betrekken helpt doe ik regelmatig met mn neefje. Of uitleggen wat je gaat doen.
Het is denk ik even ervaren. Ik neem geen etenswaren mee om ze onderweg mee te voeren. 9 van de 10 keer doen ze leuk mee (ik ben ook zo'n moeder die straks, op zaterdagmiddag met 4 kinderen boodschappen doet), maar soms zijn ze gewoon moe (vooral mn oudste zoon) en dan helpt niks.
Ik.erger mij aan veel dingen mijn man grapt wel is dat ik later een oude zuurpruim wordt haha. - harde geluiden dus bijv als de kinderen ineens gaan gillen of iets hard laten vallen Mensen die met hun mond open kauwen echt gruwelijk Mensen die uit hun neus eten waar iedereen bij is Mensen die maar al te graag over jan en alleman roddelen ( heb zo een buurvrouw ) Mensen in de winkel die zich ergeren aan mijn kinderen omdat ze vrolijk zijn en misschien iets te hard praten en lachen.
Oh ja en sigaretten rook de geur bah ! Vooral als mensen dan tegen je praten. Of mensen die dicht bij je komen staan praten en uit hun mond meuren