Wanneer voeding ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine88, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mijn dochtertje weegt nu ongeveer rond de 5000 gram denk ik (morgen gaan we naar het cb.

Ze krijgt nu 7 flesjes van 100 cc.
    Het is dus zo dat ze niet goed slaapt, soms maar een halfuurtje en dan word ze alweer wakker. Ik heb weleens geprobeerd om 135 cc te geven maar dat drinkt ze niet op, soms drinkt ze hooguit nog 10 cc.

Wanneer hebben jullie de voeding opgehoogd?

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Meestal kan je kindje heel goed aangeven dat ze toe is aan meer, hier dronk hij heel lang flesjes van 100cc, ik zou iig niks forceren omdat het zo 'hoort' volgens het pak of een schema

Als ons mannetje 1 week ofzo zijn flessen niet meer leegdronk (50cc of meer laten staan) en er niks anders aan de hand was (ziek, tandje etc), probeerde ik meestal op te hogen en dat ging meestal goed. Sommige kindjes laten minder tijd tussen de flessen en geven zo aan dat ze toe zijn aan meer.

Je hoeft niet in 1 x 35 cc op te hogen. Je kunt ook teruggieten naar bv 110cc en dat eens proberen en je kunt beslissen het flesje dat ze altijd goed drinkt als eerste op te hogen en zo langzaam op te bouwen

succes!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou een paar flessen wel ophogen (kijk even wanneer de flessen het er het makkelijkst ingaan of anders: de eerste en de laatste 2 (niet die in de nacht!)

Waarom? Een goeie richtlijn is 150 ml per kg lichaamsgewicht: in jouw geval dus 5 kg x 150 ml = 750 ml...
    Ik zou nooit eerst weggooien. Weggooien kan ook als het overblijft. Ze kan prima zelf bepalen hoeveel ze wilt drinken. En 'op' is geen maatstaf!

4. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze weegt nu 4720 gr. heb met t cb overlegt en ze mag nu 6 flesjes van 135 cc per keer. Niet elke fles drinkt helemaal leeg hoor.

Maar stel dat ze nou een keer de nacht doorslaapt, dit isvannacht voor het eerst gebeurd, laatste flesje om 22.30 uur gedronken tot 23.30 uur (soms drinkt ze nogal langzaam en valt ze in slaap dus doet ze langer over de fles) en om 06.20 uur werd ze huilend wakker. Ik weet nog dat er maar 6 uurtjes tussen mogen zitten maar ik dacht dat ze wel wakker zou worden daarom heb ik de wekker niet gezet. Heb haar vannacht ook ingebakerd misschien dat ze daarom doorsliep maar dit deed ze voorheen niet toen ik haar inbakerde dus ik denk dat het een combinatie is van meer voeding en inbakeren.

Hoeveel moet ik haar te drinken geven als ze doorslaapt?

Deel Deze Pagina