afbouwen borstvoeding, weigeren kunstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kersie, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersie

kersie Lid

13 mei 2008
    19
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames.

Ik wil graag mijn borstvoeding afbouwen. Nu is het probleem dat ze weigert kunstvoeding te drinken. De fles is het probleem niet.
    Dit heb ik allemaal geprobeerd:
    - mengen met borstvoeding
    - diverse merken geprobeerd
    - kunstvoeding via papje met een lepeltje geven
    Ik ken niemand met dit probleem, adviezen van consultatiebureau heb ik al allemaal geprobeerd.
    Kan iemand mij een advies geven?

Groetjes.

2. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    ik vermoed dat de temperatuur van de flesvoeding misschien te warm is in verhouding tot hetgeen ze normalite bij jou drinkt.

de smaak kan het niet echt aan liggen, want borstvoeding heeft elke keer een andere smaak (al naar hetgeen jij gegeten heeft)

als je de flesvoeding net lauwwarm maakt denk ik dat ze het wel zal drinken.

jouw voeding uit je borsten hebben zo ongeveer de temp van lauwwarm, flesvoeding wordt vaak te warm gemaakt, en kindjes die niet anders gewend zijn merken dat verschil niet echt, maar er zijn er bij die iets dat kouder of warmer is dan ze gewend zijn gewoon niet willen drinken.

probeer het eens zou ik zeggen.

succes

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn moeder heeft dit ruim 28 jaar geleden ook gehad toen ze stopte met de BV (enorme productiedip). Ik wilde geen fles, geen kv, alleen mama's tiet, maar die deed het niet meer. Mn moeder heeft een paar afschuwelijke dagen en nachten gehad en toen koos ik eieren voor mn geld.

Geen echte tip dus ...

(of gewoon doorgaan met BV ;))

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb ook geen echte tip. Yara lust ook geen opvolgmelk. Ik krijg het er níet bij haar in. Ze ging een nachtje logeren bij mijn ouders en ik had geen zin in kolven dus ik gaf kv mee. Mooi niet dat mevrouwtje dat wilde drinken hoor!

Omdat ik het zonde vind om weg te gooien heb ik het geprobeerd te geven met pap en appel en pap met geprakte banaan. Maar dat mag niet baten.

Dusss... ik heb geen tip voor je. Ik vind de smaak tussen bv en kv ook erg verschillen. Bv is veel zachter en neutraler van smaak en kv heeft een erg vieze nasmaak. Dus tja... geef je kindje eens ongelijk.

Ik weet trouwens niet of er veel verschil zit in smaken qua merk dat je gebruikt? Misschien kan je dat op het flesvoedingforum vragen?

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin lust ook geen KV,ik heb bijna alle soorten KV al geprobeerd.

De hypo allergene van FRISO .........gaat.....drinkt hij mischien 40 CC van al kokhalsend :(

6. kersie

kersie Lid

13 mei 2008
    19
    0
    0
    Limburg
    Bedankt in ieder geval voor het mee denken!

Heb nog een aantal tips van CB gehad, die maar eens proberen...........we zullen zien!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er zit trouwens wel een enorm verschil in smaak tussen bv en kv hoor.

mijn productie loopt terug en daarom krijgt sven af en toe opvolgmelk na de bv als hij nog honger heeft. mijn man proeft bij beide altijd even voor de temperatuur als hij een flesje geeft en het is echt een wereld van verschil (ben het zelf ook eens gaan proeven)

bv is wat 'slap' en waterig van smaak, bij mij dan, fv is superzoet, vanille-achtig vind ik, vergeleken met mijn bv.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    we hebben bij sven trouwens vandaag ondekt dat hij z'n kv wél uit een glas wil drinken, maar absoluut niet uit een fles :( m,aar dat was vandaag, dat gekke kind doet de laatste week elke dag iets anders! een fles kv weg tanken na de bv, omdat hij niet genoeg kreeg, koude fruitmelk voor +6mnd zo maar wegdrinken, geen fles meer willen, alleen maar bv en dus honger hebben en vandaag geen fles willen, maar óók geen bv! tot mijn man dus de kv in een glas deed, toen ging er behoorlijk wat in. later in bed in z'n tuitbeker ook nog redelijk wat. ben benieuwd wat de dag van morgen brengt?! :(

9. kersie

kersie Lid

13 mei 2008
    19
    0
    0
    Limburg
    Op CB zeiden ze ook eens uit een beker proberen te geven. Hm toch maar eens een poging wagen dan. Ben benieuwd.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vandaag heeft hij 's middags van mijn man een warme kv uit een 'normale' (ik gebruik tommy tippee) fles gehad en vanavond na de bv nog wat koude avondpapje uit een tuitbeker. beide gingen vandaag goed?! :( raar kindje hebben wij hoor haha ik heb vanmiddag natuurlijk wel gekolfd want wie weet waar hij morgen zin in heeft :)

Deel Deze Pagina